Kravik Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har: Prosessor: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte På: Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 .. den begynte å lage mer lyd, vifta altså.. hva gjør man med det? er det vits i å sende etter ny fra produsenten? har hørt fra noen, husker desverre ikke hvem, at det er ett vandlig "problem".. noen som kjenner til dette? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hvilken vifte er det som lager lyd? CPU eller chipsett viften (Om det er vifte på chipset)? (Chipset viften vil si den viften som er på hovedkortet) Det du kan gjøre er: Kjøp en ny, bedre, og mer stillegående vifte. Er det til chipset, så er en passiv kjøleribbe og anbefale hvis du har litt luftsirkulasjon i kabinettet. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Gå inn i BIOS og enable QFan. Regner med at dette er CPU vifta som bråker. Bråket den ikke før? Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Gå inn i BIOS og enable QFan. Regner med at dette er CPU vifta som bråker. Bråket den ikke før? Jeg er helt grønn.. Hvordan går mann inn i bios? og ja, den bråket ikke før.. den begynte i går, og jeg har hatt den hvetfall en uke.. Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Hvilken vifte er det som lager lyd? CPU eller chipsett viften (Om det er vifte på chipset)? (Chipset viften vil si den viften som er på hovedkortet) Det du kan gjøre er: Kjøp en ny, bedre, og mer stillegående vifte. Er det til chipset, så er en passiv kjøleribbe og anbefale hvis du har litt luftsirkulasjon i kabinettet. det høres ut som cpu vifta, men er ikke sikker.. har hørt noe om det passive kjøleribbe greine før.. hum... Svein Tonning: En liten heads up.... viften paa mitt kort sluttet og snurre, bare lagde en haug med lyd... ikke send hovedkorte tilbake av den grunn.. viss du skulle faa problemet saa bytt den ut med en passiv en fra zalman... kan hende du maa modifisere litt viss den treffer grafikk korte! 21.07.2005 23:11:37 Eller ring saa faar du ny vifte viss de har paa lager Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 det er nok chipset vifta på det hket du har kjøp en salman passiv kjøler Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Gomp| Skrevet 11/08/2005 : 16:08 Jeg er helt grønn.. Hvordan går mann inn i bios? og ja, den bråket ikke før.. den begynte i går, og jeg har hatt den hvetfall en uke.. Du trykker DEL (Delete) knappen akkurat i det maskinen starter, før Windows begynner. (kan godt holde den inne) Så bruker du piltastene og blar deg til menyen "Power", trykker enter for og gå inn i menyen, blar deg ned til "hardware monitor" og enter. Øverst der har du Q-fan, og den setter du til "Enabled". Trykk F10- save and exit- ok Men du er nok mest sannsynelig en av de latterlig mange som har fått problemer med chipset viften på dette hk. I så fall må den byttes, enten med en ny fra der du kjøpte hk, eller en annen vifte, evnt en passiv som det er nevnt. Finner ikke ord for hvor elendig dette er av Asus, hvis det fortsatt selges kort med denne ubrukelige viften... Dette har de vist om siden første uken kortet kom . Men prøv og enable Q-fan først du, og så får du finne ut eksakt hvor lyden kommer fra før du evnt gjør noe mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå