WinchesterAmd64 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Eg klarer ikkje å boote opp maskina mi, etter at eg har skifta hovedkortet mitt til msi k8n neo. Har desse delane Amd Athlon 64 3000+, OCZ 2 512 brikker, Winfast Geforce 6600 gt. E det noken som kan fortelle meg korfor eg ikkje klarer å boote opp maskina? Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Plassert rambrikkene feil? Har du ikke automatisk spd, må brikkene plasseres i spor 1og eller 2og 4 viss du kjører dual channel. Ellers skal de stå i de grønne sporene Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 heisann Prøv først med kun en brikke. Sett den i slot 1, nærmest cpuen. Booter den, så la den gå gjennom os'et en gang. Slå av maskinen å dytt den andre brikken i slot 2. Dette skjedd meg også en gang når jeg byggde en maskin... pussig problem egentlig Har ikke hatt problemer med oppsettet etter dette. kun første gang jeg skulle boote opp systemet. Mvh Stoneheart Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hva med å kanskje fortelle hva som skjer når du booter? Det vil hjelpe oss stort når vi skal prøve å lokalisere problemet ditt Lenke til kommentar
WinchesterAmd64 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Hva med å kanskje fortelle hva som skjer når du booter? Det vil hjelpe oss stort når vi skal prøve å lokalisere problemet ditt Det som skjer når eg booter opp er at, viftene går som normalt, men det skjem ikkje noko på skjermen. Men eg trur eg har dual channel, så det er sikkert plassering ram brikker som e feil. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Da tester du med bare 1 RAMbrikke Sett den i slot 1, og prøv å boot opp! (Det kommer altså intet bilde på skjermen?) Lenke til kommentar
WinchesterAmd64 Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Da tester du med bare 1 RAMbrikke Sett den i slot 1, og prøv å boot opp! (Det kommer altså intet bilde på skjermen?) eg får teste da i morrå, men takk for tipsa. Lenke til kommentar
WinchesterAmd64 Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Fekk da ikkje te no heller Prøvde på dei måtane dåke sa, men da hjalp ikkje. Har veldi lyst te å kjøpe eit anna hovedkort. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Koble ifra alle ledninger som ikke trengs,USB,Firewire,harddisker,cd/dvd og ta ut pci kort hvis du har det. Prøv deretter å start opp maskinen. Endret 12. august 2005 av Morten K Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Koble fra stømkablen fra strømforsyningen (VIKTIG!) og så resetter du BIOS med jumperen på hovedkortet, i ca 1 min. Sett jumperen tilbake og koble til strømkablen igjen. Det hjalp på min maskin. lqpl Lenke til kommentar
WinchesterAmd64 Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Koble fra stømkablen fra strømforsyningen (VIKTIG!)og så resetter du BIOS med jumperen på hovedkortet, i ca 1 min. Sett jumperen tilbake og koble til strømkablen igjen. Det hjalp på min maskin. lqpl Har allereie prøvd da. og da va ikkje noko verknad. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har allereie prøvd da. og da va ikkje noko verknad. Har du prøvd det jeg skrev i forrige post? Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Se om du finner noe i MSI forumet: http://forum.msi.com.tw/index.php?PHPSESSI...6a97&board=28.0 Lenke til kommentar
WinchesterAmd64 Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Se om du finner noe i MSI forumet:http://forum.msi.com.tw/index.php?PHPSESSI...6a97&board=28.0 Takker, det var noke nyttig der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå