Gå til innhold

Trådløse hodetelefoner - Noen som er noe tess?

Anbefalte innlegg

Hadde et forholdsvist simpelt par med trådløse hodetelefoner, men støyen og susen i disse var så overveldende at de var helt ubrukelige.

Finnes det trådløse hodetelefoner for inntil 700-800 kroner som faktisk er brukbare, og ikke har støy og sus. De bør i tillegg ha ganske god lyd.

Bruker i såfall disse mye batterier?

Veldig takknemlig for svar på dette :)

Endret av gustav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste trådløse hodetelefoner vil ha en eller annen form for sus eller støy. Den generelle lydkvaliteten vil uansett også være merkbart dårligere enn for en vanlig hodetelefon i samme prisklasse.

Skal du absolutt ha en trådløs sak, ville jeg sett på Sennheiser RS110, 120, 130 eller 140. Greie saker til greie priser. RS130 og RS140 er de nyeste. Har ikke testa så mange av disse enda.

...men...det finnes mye fint i skjøtekabler. :-)

Lenke til kommentar

Takk for svar :yes:

Noen ganger kan det være greit å slippe et slep av kabler etter seg (f.eks når man klipper gresset eller støvsuger), og det var til slike anledninger jeg tenkte å bruke disse.

Av og til kan det være greit å oppleve "friheten" som slike gir. Føler meg av og til litt hemmet selv når jeg har mp3-spilleren liggende i lommen, og kun trenger en vanlig kort kabel. Har akkurat bestilt Shure E3c, og håper at disse skal ta seg av den gode lyden (med kabel). Dernest hadde det som nevnt vært greit å hatt et godt kabelfritt alternativ.

Har tittet litt på RS110, som etter hva jeg kan se er mest tilgjengelig i norske nettbutikker. Sennheiser ville vel ikke sluppet et produkt som ikke til en viss grad ihvertfall, hadde et snev av kvalitet ved seg?

Endret av gustav
Lenke til kommentar

Tja, hvis du har tenkt å støvsuge eller klippe plenen mens du hører på musikk, er det best med lukkede hodetelefoner, og da er det vel bare Sennheiser RS140 og Beyerdynamic RSX500/600 som gjelder. De demper en del, men ikke like mye som Shure E3c.

Tror nok Sennheiserne er av meget god kvalitet, men begrensningen ligger i radioteknologien som brukes.

Se om du får prøvd noe slikt i en butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...