Gå til innhold

Bulletproof FTP innloggingsproblemer

Naera

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har satt opp en Bulletproof FTP server, 30 dagers versjonen.

Problemet er at venna mine ikke får logget seg inn..

Har fast IP og har satt opp kontoer og tilgang til områder.

Men fortsatt så går det ikke..

Har satt serveren som unntak i Windows Brannmuren.. Er det noen porter som jeg må åpne..? Isåfall, hvordan gjør jeg dette...?

Tips til andre ting det kan være..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å svare på uten flere opplysninger, så...

Hva slags adsl-modem har du? Har du annet nettverksutstyr i tillegg? Hvordan er dette i så fall koblet sammen? Hvilken internettleverandør benytter du? Har du flere maskiner tilkoblet internettlinjen? Er det Windows XP du bruker?

Edit: Det er sannsynligvis port forwarding som er problemet, så egentlig hører denne tråden nå hjemme under kategorien Nettverk.

Endret av Mr. Floppy
Lenke til kommentar

Har trådløst, som er koblet til et modem fra Tele2

Modell: D-Link DI-624

Jeg bruker Windows XP Pro

Har sett litt på Portforwarding.com, men jeg ser ikke noe FTP programmer å velge.. Bulletproof er ikke på listen. Har satt opp til statisk IP.

Lenke til kommentar

Har selv satt opp FTP-server hjemme.

For å få det til å virke måtte jeg åpne noen porter i adsl-ruteren og konfigurere noen greier i NAT. Pluss at jeg satt opp en dynamisk DNS gjennom dynSite.

Hvis du kun har 30 dagers eval-versjon på Bulletproof, kan jeg anbefale GuildFTP-serveren. Konge-program. Du finner den på snapfiles.com/freeware (Husk at du må se hva slags rettigheter brukerne dine har på serveren også..)

Hvordan du åpner porter i en Twele2-ruter må du google litt på. jeg selv har en NGT-ruter og fant all infp på nettet. Finmnes sikkert en luring som har lagtut en manual på hjemmesiden sin eller noe. Eller kanskje Tele2 har egen amnual eller konfig-side med ferdig FTP-oppsett? Hvem vet?

EDIT:NGT har både egen side med ferdig oppsett av ruter til feks hjemmekontor, og man kan også konfigurere ruteren gjenn Telnet. Kanskje det funker på tele2-ruteren også?

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar

Skal jeg bare ignorere den IP'en som blir vist når jeg starter opp Bulletproof? For det er vel bare til de som er koblet til nettverket mitt?

De som er utenfor nettverket mitt, altså alle andre på nettet, må bruke den eksterne IP'en...? Korrekt...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...