lokeland Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Lurer på detta med å plassere neonlys under senga? Skal friske opp senga med et strøk matt svart og eventuelt litt graverin eller noe sånt.. Skal også plassere neon under senga? Cluet er da, hvordan koble dette så jeg kan plugge det inn i en kontakt? Har vurdert detta med en gammel PSU montert under senga, men den må jo bli varm om jeg fjerner vifta? Vil lage noe enkelt som ikke skal støye (altså, ingen vifte).. Noen andre idèer til hva jeg kan gjøre med senga? Legger ved bilder.. Tar gjerne mot idèer om hvordan nerde til seng og stol på en enkel og billig måte! Dette er bare første skritt mot nerdeplaza som jeg håper å kunne kalle "kåken" når den har fått overhaling (trengs virkelig! =S).. Kom også på idèen med at lampa = stygg.. Må freshes opp den også! Kommer tilbake med bilder etterhvert som jeg mekker opp, søstra mi skal hjelpe til å "kunstre" opp senga litt også.. Kvalifiserer seg vel ikke som worklog, så får legge inn bildene her i denne tråden.. Byen imorra for å kjøpe paint å sjekke på stoff til stolen! Vurderer rosa plysj på armelenene.. Endret 10. august 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har selv montert noen under senga! Jeg hadde bilder, men finner de dessverre ikke igjen akkurat nå. Men det jeg gjorde (siden kabinettet står rett ved siden av senga) var at jeg koblet en ledning ut fra maskinen og under senga. Det er snakk om vanlig 12v rør. Du kan jo også kjøpe et 230v rør og legge under, disse er som regel litt lengre også Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Du kan kjøpe en batterieliminator som gjør om 230V vekselstrøm til 12V likestrøm. Legg ut et bilde av rommet da! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Njaa.. Blir vel for dyrt, og føler det er enklere med katoder pga. soundcontrollern som nesten er et must! Håper du kan ta noen bilder en gang, hadde vært tøft å se effekten og åssen du har montert det! Vil heller ikke koble til PCen, er også litt langt borte og er ikke keen på å strekke ledning også ønsker jeg ikke å være avhengig av at PCen er på for å lyse opp under senga! Edit: Glemte å legge ut bilde gitt.. Lagt ut nå.. Som sagt vil jeg gjøre det billigt og enkelt, så tror konseptet med batterieliminator er utelukket foreløpig! Endret 10. august 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 du kan bruke en batterieliminator fra f.eks clasern. den andre fra toppen, art.nr. 32-6320 skulle vel funke. 139 spenn vifteløs å enkel Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Hmmm.. Ble litt frista når jeg så det.. Men er fortsatt litt usikker, for det blir bare dyrere og dyrere! En PSU er jo gratis! Edit: Kom opp med idèen med neonwire kjørt av batteri på kanten av ryggen på stolen! Under stoffet, eller blir det for varmt? Endret 10. august 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 men psu'en bråker. klart, noen eliminatorer bråker også, men det er kun litt trafostøy. alternativet er jo batterier, men det blir jo dyrere. hvis du da ikke har ett gammelt bil eller mc-batteri du kan bruke, å lade med jevne mellomrom. har forsåvidt ikke prøvd katoder med mindre innspenning inn til inverter. f.eks 9 volt. funker de da, så har du sikkert en eliminator som funker. (fra hub/switch eller høyttalere. iallefall har jeg en drøss slike ) Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Kan vel hende jeg kjøper en eliminator, men da er vi oppe i 350-400 for lyset.. 4 katoder med soundcontroller! *Grøss-og-gru* Endret 10. august 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 hehe... koster å være kar vettu Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Joda, livet er hardt men når man ikke har jobb og får 200 kr i måneden å må leve på det + litt her og der og gjeld på 400 kr er ting litt vanskelig! Uansett, nye idè med lampa: rød 20cm katode! Noen som vet hva slags spenningen som er i lampa? Kanskje jeg koble katoden rett på lampa..? Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) så nå at nederst på siden fra clasern jeg linka til så er det en eliminator med sigarettenneruttak for 99 spenn. sparer 40 spenn der. ang lampa så tror jeg pæra får 91 volt vekselspenning. vet jo ikke nøyaktig hvilken pære det er. en tur innom osram å søk etter DULUX S 11W/827 G23, så kan du sjekke sjøl. Endret 10. august 2005 av clubzoda Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Du kan jo spør noen bedrifter om de har en batterieliminator du kan få. Hadde en gammel eliminator før, tror den kom fra banken. Den virket helt fint til jeg overbelastet den, da begymte det å lukte svidd. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Hehe.. Vet nå ikke helt hvem jeg skal spørre da! Får se om de har noe på skolen.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Joda, livet er hardt men når man ikke har jobb og får 200 kr i måneden å må leve på det + litt her og der og gjeld på 400 kr er ting litt vanskelig!Uansett, nye idè med lampa: rød 20cm katode! Noen som vet hva slags spenningen som er i lampa? Kanskje jeg koble katoden rett på lampa..? Altså sette et katode rør inn i lampa? Tror ikke det går ettersom katoder kjører på vell 600v. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hehe.. Vet nå ikke helt hvem jeg skal spørre da! Får se om de har noe på skolen.. Konteinere, utenfor Elkjip, dynga! Tusenvis av slike, ikke noe problem å skaffe sånne! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Så du mener jeg skal snakke med Elkjøp? Faktisk en sabla god idè.. Jobba der i arbeidsuke så vet også eksakt hvilken galning jeg skal spørre! Truckdude'n som lot to fjortisser kjøre truck 4-5 meter opp i lufa.. Uansett mente jeg å kjøre den med inverter.. Noen som vet åssen det er med å få tilgang til å kikke litt på dynger der det ikke er lov å ta noe? Kjip regel, men men.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Noen som vet åssen det er med å få tilgang til å kikke litt på dynger der det ikke er lov å ta noe? Kjip regel, men men.. Sukt dumt det der. Hvorfor er det slik egentlig? Kanskje du skal være kompis og ta med en sjokolade? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Hehe.. Tror jeg tar en telefon dit imorra eller noe, så kan jeg kanskje få til en VIP-tilgang! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hehe.. Tror jeg tar en telefon dit imorra eller noe, så kan jeg kanskje få til en VIP-tilgang! Gi oss resultatene da! Men hvordan er det egentlig med levetid på slike Katoder? Tenker man bør vel skru dem av når man er ute f.eks. bare ha dem på når man har venner inne? Eller er levetiden så bra at dem kan stå på nesten hele tiden? Prisen er jo ikke så dyr haller da. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Har hørt om folk som har hatt dem påslått ca. hele tiden i 2-3 år.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå