Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med onlinespilling med WLAN - LØST -

Anbefalte innlegg

Jeg har adsl-oppkobling fra telenor koblet i en Linksys WRT54G og fordelt til to maskiner via kabel og en maskin via WLAN. Alt fungerer fin-fint, med godt signal til WLAN-mottageren og rask overføringshastighet til vanlig. Jeg har firmware fra Sveasoft i routeren for å ta nytte av ekstrainnstillingene denne har.

Problemet mitt er at nettspillingen (quake 3) på den WLAN-tilkoblede maskinen går heller dårlig. Pingen er helt grei (den er lik pingen på de andre tilkoblede maskinene), men oppkoblingen virker som om den henger seg helt i ett sekund omtrent en gang i minuttet. Dette er meget irriterende i et spill som quake 3, da det jo medfører en heller rask død. Jeg vet at dette ikke er et problem som er kun med quake 3, jeg har også testet med andre onlinespill med samme resultat.

Er det noen innstillinger på routeren som jeg kan fikse dette? Jeg har nyeste Sveasoft Alchemy, som tidligere nevnt (v 3.37.6.8sv), og jeg har boostet signalet på antennene fra 28 mW originalt til 230 mW for å optimalisere stabiliteten på nettverket.

Jeg bruker et PCI WLAN-kort som jeg fikk med hovedkortet mitt (MSI K8N Neo2), og jeg lurer også på om det kan være her problemet ligger, selv om alt er stabilt og fint ellers.

-Løsningen ble å disable en windows-service, beskrevet her, takk til la7dfa for løsningen :)

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bump..?

Jeg lastet ned drivere som funker med pci-wlan-kortet for å sjekke om det muligens var her problemet lå, etter å ha lest noen andre fora på nettet, men det endret ingenting. Jeg har også forsøkt å plugge ut den trådløse telefonen til familien, også dette gjort etter å ha lest andres erfaringer, dette ga heller inget positivt resultat.

Jeg spilte online i rundt 30 minutter nå i kveld uten merkbare problemer, men så kom denne frysingen tilbake etter det, med de samme, faste intervallene. Det er ganske nøyaktig 60 sekunder mellom stopp av forrige lagg og start av neste, så det må jo være et eller annet teknisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...