fredde Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hei, kan noen hjelpe meg å finne hvor jeg slår av brannmuren i min Netopia router fra NGT. Eventuellt skrive en kort guide til hvordan jeg får åpnet følgende: Note that if you have a firewall and want to play online, the following TCP/IP ports must be open in the outbound direction: HTTP 80 HTTPS 443 MsgConn/IM 13505 Roomsvr 20803-20809 Dynamic 32768-65535 Spillet er forresten Tiger Woods 2005 og jeg kommer ikke i kontakt med andre slik at jeg får spillt online. Håper noen kan hjelpe, jeg er godt kjent med Telnet og hvordan jeg kommer inn i routeren...Trenger bare å vite hva jeg gjør hvor uten å føkke opp :-) På forhånd takk for svar... Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Du må nok åpne noen porter i routeren vil jeg tro. Sjekk følgende sider: Gammel kunnskapsdatabase portforward pcfiksern Les og lær Lenke til kommentar
mar Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Note that if you have a firewall and want to play online, the following TCP/IP ports must be open in the outbound direction: Alle porter i Netopia boksen er åpen for utgående trafikk, så det er nok ikke den som er problemet. Med mindre det står en eller annen plass at du må åpne eller eller annen port for innkommende trafikk. Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Okai, sikker? Hva er da pointet med "output filter" i netopiaen? Får at du manuelt kan gå inn å sperre trafikk ut? Det ligger da en del porter der default om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
mar Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Kan ikke finne noen porter som er stengt for utgående i Netopia boksen. Så med mindre du eller noen andre har lekt med den så skal den ikke stoppe utgående trafikk. Sikker på at det ikke står noe om innkommende porter som spillet trenger? Har du sjekket brannmuren på maskinen? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Ok, kanskje det er den innebygde firewallen i windows som stopper trafikken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå