Gå til innhold

Hjemmelaget vannkjøling til PSU

Anbefalte innlegg

Nå ser det ut til at jeg fikk det til. Min PSU har to slike kjøreribber, begge er like høy, men krevde litt bøying før de sto rett i forhold til hverandre. Kjølerammene er med riller på toppen, med hull imellom, så kjølepasta er umulig her. Jeg brukte Arctic Silver-lim og la et lag på hver av de rillene, og deretter presset den gamle BigWater-blokken over begge rammene. Den dekker ikke hele, men nok til at den skal klare å kjøle det ned.

Hva tror dere om dette? Dere kan få diskutere litt før jeg har noe resultat å vise til siden jeg driver og tester dette nå.

Jeg har desverre ikke noe bedre bilder akkurat nå, men disse burde vel vise litt om hvordan det er montert. (Stripsene er kun for å holde blokken fast i tilfelle limet løsner, slik at skadene blir begrenset til PSUen, og ikke noe annet blir ødelagt).

t2.194.jpg

t2.195.jpg

t2.199.jpg

Etter å ha målt temperaturer opp mot 85 grader er nå prosjektet erklert mislykket. :( Jeg tar imot tips, men er nødt til å demontere dette slik at jeg kan montere lokket på, og dermed kunne få luftkjølt den igjen. (det vil aldri bli noen effektiv luftstrøm igjennom den uten at lokket er på)

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nok lage deg en større "blokk" som du skrur de varme komponentene fast til.

Om det er verd strevet er en annen sak... mange komponenter som blir varme, skaper en generell oppvarming av resten av kabinettet, så en vifte må sannsynligvis til for å få ut varmen. Om en fjerner vifta i PSU for så å erstatte den med en annen, forsvinner vel vinninga opp i spinninga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...