sanman Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hallais, skal begynne på høgskole nå til høsten og det betyr flytting. Siden jeg skal et stykke opp nord ble jeg sponset til en ny pc som nå er kjøpt inn. Tingen er for å komme meg dit jeg skal må jeg reise på fly og pc'en går nok ikke som håndbagasje. Lurte på om det var noen som hadde erfaring innen dette. Hva er lurt og gjøre?? Har enda esken kabinettet kom i og tenkte jeg skulle bruke dette. Og da legge litt bobleplast eller.no inni for å beskytte deler og klistre evig med forsiktighets teip utenpå esken. Holder dette eller burde jeg heller ta ut enkelte komponenter f.eks. cpu vifta og skjermkort?? Håper på noen lærerike svar Takk på forhånd Lenke til kommentar
BKB Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Har ingen erfaring med å transportere pcer med fly osv. men lønner seg å ta av cpukjøleren siden festene kan knekke. Skjermkort og annet sitter vel forsåvidt solid så det burde gå bra. Edit: bruk også isopor i esken, gjerne det som fulgte med når du fikk kabinettet. så ikke kabinettet blir slengt rundt inne i esken. Endret 10. august 2005 av BKB Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Om du pakker pcen i original embalasje koster det ikkje mer enn en 120kr eller noe sånt å sende med posten og da får du også automatisk forsikring av pcen under transport. Posten har d med å ødelegge ting så e bra at de hvertfall garanterer deg at du får nytt om de gjør det. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 som tidligere nevt så ta av CPU vifta. undertegnede var for stressa da han pakket for å dra tilbake til USA til å gjøre dette og festene knakk... faktisk ganske utrolig at ikke mer var ødelagt ettersom kjøleren hadde slengt rundt inni der hele veien ned. (la hele kabinettet i en koffert og pakket den inn med klær, hadde gått helt bra hadde det ikke vært for CPU festet.) er faktisk den pcen jeg sitter med nå... men har du stor kjøler på skjermkort ville jeg demontert dette også. utenom det så er det ikke no stress så lenge det er bra pakket. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ta backup? eventuelt ta ut harddiskene. Pcen er nå så med, den kan skaffes igjen, det kan ikkje dine data om den blir borte vekk! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Har hørt at det er ein fordel å ta ut harddisk, pga dei er følsomme for støt osv. Ein kompis av meg sku reisa på TG, og når han kom der var heile OS'et fucka! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Jeg har resit langt med fly (til andre kontinent). En bærbar vil jeg ta som håndbagasje. Men du har en stasjonær PC. Avmonter CPUvifte med kjølerblokk og ta ut harddisken. Benytt original kabenitteske (og skjermeske) og lever inn i skranken for spesialbagasje på flyplassen. Husk at kort /minnebuikker kan løsne i transport. Når du kommer frem remonterer du og sjekker at alle kort//minnebrikker sitter som de skal. Lenke til kommentar
sanman Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Takker så meget for svarene, kommer nok absolutt til å ta ut cpu kjøler og harddisker. Resten sitter vel for så vidt fast nok i maskinen Thanks again Lenke til kommentar
Django Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det jeg gjorde naar jeg floey til USA var aa ta ut alle disker, skru HK ut av kabbisset og lot PSU og kabbiss vaere igjen i norge, pakka inn harddiskene i noen boxere og t-skjorter som skulle med alikevel, naar jeg kom til USA var alle delene inntakte, skal tilbake om en uke og har kjoept en del ny hardware samt kabinett og ny PSU som ogsaa virker i norge, tenkte paa og ta med pcen som haandbagasje siden det er ett midi tower saa skal jeg sjekke dimensjoner og maksvekten er visstnok 15-20 kg paa haandbagasje. haaper det ikke blir noe troebbel i sikkerhetssjekken da nvm fant dimensjoner. 45" in the form of a 22" x 14" x 9" kabbisset mitt er (L)19.1 x (W)8 x (H)16.3 inches saa skal ringe til flyselskapet og se om det kan gå... Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Sender du PCen med flybagasjen har du ingen rettigheter. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140883 Beste er og sende den i posten Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Ville sende den i posten jeg da.. Under 200,- Og det er jo forsikring... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå