Gå til innhold

Du vet du er nerd når..


Winged Monkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers så har du jo faktisk en guide her på forumet også :)

Forum > Programmering > Brukerbidrag > Bruker-guider > Det binære tallsystemet

 

Du vet du er nerd når du kan telle fra 1 til 4096 på binær..

 

nei jeg kan det ikke..

 

Fantastisk! forumet har mer å by på enn jeg visste. (jeg ga opp å utforske forumet etter et kort besøk i bildelen, hvor de diskuterte noe om blinklysveske).

 

 

Note: Jeg Vet...

 

Lenke til kommentar

Fant noe på bash.org som passa veldig godt inn her=D

 

<Tajar> Just a heads up... I may be gone for a few days

<Tajar> Hurricane Lili is heading our way

<Tajar> and they evacuated the town next to us

<Guildenstern> Back up your harddrive just in case

<Tajar> Guildy, I'm unplugging it. And I have zip disks of the important stuff

<Guildenstern> bout 900

<Kiir> you know you are a computer geek when you have a hurricane headng your way and the first thing you do is backup your harddrive

Lenke til kommentar

Han kommer sakte inn på rommet. Det er stille og helt mørkt. Sakte beveger han seg mot den eneste lydkilden i rommet. Han ser på lyset og faller ned på kne. Tårene strømmer nedover kinnene hans, det føles ut som hjertet hans skal bli revet ut av kroppen. Livsgleden er borte, ingenting bryr noe lenger. Harddisken hans var formatert, og de så han aldri igjen.

 

edit: Dette var kun fri inspirasjon klokken 02:30, den 31.12-07 :wee:

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Han kommer sakte inn på rommet. Det er stille og helt mørkt. Sakte beveger han seg mot den eneste lydkilden i rommet. Han ser på lyset og faller ned på kne. Tårene strømmer nedover kinnene hans, det føles ut som hjertet hans skal bli revet ut av kroppen. Livsgleden er borte, ingenting bryr noe lenger. Harddisken hans var formatert, og de så han aldri igjen.

 

edit: Dette var kun fri inspirasjon klokken 02:30, den 31.12-07

 

Siden du skal ha det i signaturen vil jeg bare påpeke et par ting:

1. Du bryter med maks-4-linjer-regelen.

2. Flere av setningene lager ikke mening (eksempel: Harddisken hans var formatert, og de så han aldri igjen.)

3. Det lager ikke helt mening. Du kommer inn i rommet og ser at du har fjernet filsystemet fra harddisken din? Hvordan klarte du det? Kan ikke helt se hvordan det kan være et uhell.

4. Det er lett å få data tilbake (såfremt du ikke har overskrevet noe).

Lenke til kommentar
Du vet du er nerd når du kan telle fra 1 til 4096 på binær..

Jeg kan telle til 1023 på fingrene (2^10 = 1024, og vi begynner på 0, derfor stopper det på 1023). Skulle jeg talt til 4096 måtte jeg ha tatt i bruk to tær, og det er ikke så lett. :p

Kjenner du en, eller er i slekt med en som heter Frode? Jeg ser (på profilen) at dere, du og Frode, har samme etternavn (kan godt være dere ikke er i slekt). Han lærte meg (eller han lærte broren min som etterpå lærte meg) å telle på binært med fingrene. Jeg tenkte at kanskje Frode, hvis dere er i slekt, hadde lært det av deg.

Og Austevoll (der bl.a. Frode bor) er ikke så langt frå Bergen ...

 

Kanskje litt rotete, men la gå.

 

Dette har ikke noe med det ovenfor: Pleier av og til å telle på binært om jeg ikke får sove.

Lenke til kommentar
Kjenner du en, eller er i slekt med en som heter Frode? Jeg ser (på profilen) at dere, du og Frode, har samme etternavn (kan godt være dere ikke er i slekt). Han lærte meg (eller han lærte broren min som etterpå lærte meg) å telle på binært med fingrene. Jeg tenkte at kanskje Frode, hvis dere er i slekt, hadde lært det av deg.

Og Austevoll (der bl.a. Frode bor) er ikke så langt frå Bergen ...

Stilig. :D Frode er fetteren min, og jeg lærte ham å telle binært på fingrene, tror han kunne det på ti minutter. :p

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Kjenner du en, eller er i slekt med en som heter Frode? Jeg ser (på profilen) at dere, du og Frode, har samme etternavn (kan godt være dere ikke er i slekt). Han lærte meg (eller han lærte broren min som etterpå lærte meg) å telle på binært med fingrene. Jeg tenkte at kanskje Frode, hvis dere er i slekt, hadde lært det av deg.

Og Austevoll (der bl.a. Frode bor) er ikke så langt frå Bergen ...

Stilig. :D Frode er fetteren min, og jeg lærte ham å telle binært på fingrene, tror han kunne det på ti minutter. :p

Tenkte meg at dere var i slekt. :)

 

Edit: Litt mer on-topic: Vi har egentlig ikke "lært" om det binære tallsystemet på skolen (går i 8. klasse), men kan godt være vi lærer om det i 10. klasse, eller kanskje før.

Endret av überSviker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...