Gå til innhold

Du vet du er nerd når..

Winged Monkey

Anbefalte innlegg

Og CSI da de starter opp en PC som de har hentet inn. Og han ene tar pa kabinettet og sier:

- Oh my god. This is hot!

Sa apner de kabinettet og finner noen brev stappet i CPU-viften. Sa tar han andre (PC-eksperten liksom) ut brevene og sier:

-So _thats_ why the harddrive is so hot!

liksom :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ifølge IBAS er dette mulig (men de bruker sikker andre metoder enn det de gjør på tv-serier/filmer). du må først rote rundt i asken før det blir uleselig.

8940598[/snapback]

Det er mulig, med gode nok kamera kan man zoome inn så langt man bare vil, men med bilder som har dårlig kvalitet (som de ofte har på filmer) kan man ikke bare "fikse" bildet med å trykke på en knapp. Det som skjer er at datamaskinen generer bildet slik det er mest sannsynlig at det skal se ut. Resultatet blir mer som en tegneserie og kan ikke brukes som bevis på noen som helst slags metode.

8940700[/snapback]

Tror dere missforsto meg litt, den 1x1cm biten av bildet jeg snakket om, var revet ut av et bilde som f.eks kan ha vært 20x20cm. Det kan da umulig være mulig, ved hjelp av den ene lille papirbiten de har, å finne ut hva som var avbildet på de resterende 20x20cm?

Lenke til kommentar
Tror dere missforsto meg litt, den 1x1cm biten av bildet jeg snakket om, var revet ut av et bilde som f.eks kan ha vært 20x20cm. Det kan da umulig være mulig, ved hjelp av den ene lille papirbiten de har, å finne ut hva som var avbildet på de resterende 20x20cm?

Åh, nei det er ikke mulig, det jeg siktet til var bildet med rifter, brannskader, hull og slikt

Lenke til kommentar
Når det gjelder de "dataekspertene" i 24: :p

Her snakker du at de kan søke opp BILSKILTET til en bil, ved BARE å taste noen ganger på tastaturet, er det vilt eller? :!:

De bare liksom:

SELECT carnumber FROM all_the_worlds_cars WHERE owner='Equerm';

lol liksom :p

Lenke til kommentar
neineinei.. det er jo mer som

SELECT carnumber FROM all_the_worlds_cars WHERE owner='unsub'

:p

8960874[/snapback]

Og dette klarer de uten problemer med under fem tastetrykk elns. :roll:

8960881[/snapback]

De har selvsagt bind'et denne funksjonen på forhånd. De skriver bare pwnzor23

(23 er nummeret til akkurat denne funksjonen.. Noen må gjerne ta seg bryet med å liste opp kodesnuttene til alle de andre funksjonene (kanskje en egen dedicated tråd?)

Lenke til kommentar

EGENTLIG, så mente jeg med sattelitt :wee:

De bare:

tastetast: et vindu kommer opp.

tastetastetast: Oppkobler sattelitt.

tastetastetastetaste: Sattelitten ZOOOMER

tastetastetaste: Sattelitten zoomer inn på en bestemt bil i et best område, og da ser de skiltet til bilen.

tastetastetaste: et nytt vindu kommer opp, der de da søker etter eieren på bilen.

tastetastetaste: OMG! Its Behn!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Sikkert bare en ferdiglaget flash eller video som kjører på fullskjerm på skjermene deres :p

Og noe annet. SKulle ikke deres SQL-er værst slik?

SELECT owner FROM all_the_worlds_cars WHERE carnumber='XX 66600'

:innocent:

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Stingers (australsk politiserie) brukte Suse. Med flashy effekter fra Beryl oO

8964803[/snapback]

Såpass, ja.

Synes egentlig det er flott jeg, at også film/tv har oppdaget at windows ikke er det eneste som eksisterer her i verden.

Men jaggu gjør de mange tabber - satt å så på 24 her om dagen, hvor Tony Almedia har en fyr i avhør. Begge sitter ved et bord, på hver sin side. Tony har laptopen til den mistenkte vendt mot seg selv, og sier, "how can you explain his name appearing in your personal data records" elller noe sånt. Like etter snur han skjermen mot duden som sitter i avhør, og skjermbildet er plutselig et HELT annet. Når han snur skjermen tilbake til seg selv, er han tilbake til skjermbilde 1.

Hvordan klarer de å overse slike ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...