Gå til innhold

Du vet du er nerd når..

Winged Monkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du lurer på hvorfor i all verden filmer blir laget med "bare" 40fps (elns), når du tydlig ser at det "lagger" på cs når du synker under 90!

(det gjør jeg faktisk! PM med forklaring? )

8934542[/snapback]

Det er drittydelig. Må nesten ta meg 30 min pause for jeg får sååå vondt i øya når det er under 90 Fps!

Lenke til kommentar
Du vet du ikke er nerd når du ikke skjønner at TV-en bruker en form for motion-blur (i mangel på bedre ord), der bildene fades inn i hverandre, og du derfor ikke opplever det som lagg selv om det er lav FPS.  :tease:

8935496[/snapback]

Du vet du ikke er opplyst når du ikke vet at det faktisk heter motion-blur. :tease:

Lenke til kommentar
- Når du vurderer å kjøpe større strømforsyning på grunn av en sikring i huset ryker.

8937379[/snapback]

Den høres på en måte litt wannabe ut. :p

Noen ville nok tenkt at kabelene hadde for lite tversnitt og ville vurdert å legge en tykkere kabel med større tversnitt så man kan bytte til en sikring som tåler flere ampere. :)

JFM: nerdsd0.th.png

Endret av ;P
Lenke til kommentar
Du lurer på hvorfor i all verden filmer blir laget med "bare" 40fps (elns), når du tydlig ser at det "lagger" på cs når du synker under 90!

8934542[/snapback]

Det er drittydelig. Må nesten ta meg 30 min pause for jeg får sååå vondt i øya når det er under 90 Fps!

8935200[/snapback]

Off-topic, men jeg trodde ikke vi kunne oppfatte raskere bildeskifting enn 60 fps(?)

Dessuten kan vel ikke oppdateringsfrekvensen på skjermen din være så høy som 90 heller vel?

Lenke til kommentar

8934542[/snapback]

8935200[/snapback]

Off-topic, men jeg trodde ikke vi kunne oppfatte raskere bildeskifting enn 60 fps(?)

Dessuten kan vel ikke oppdateringsfrekvensen på skjermen din være så høy som 90 heller vel?

8938586[/snapback]

A: Det var sarkasme

B: Aner ikke hvorvidt vi kan oppfatte 60 fps

C: Har LCD jeg, så nei :) . Men med en 21 " CRT-skjerm er ikke 90 hz noe problem heller hvis man har 1024x768. Kan komme opp i 100-110 hz der.

Lenke til kommentar
35. Du river deg i håret over hackere/dataeksperter i Hollywood-filmer som opplagt ikke kunne skilt en IP-adresse fra en brannmur.

Dette er faktisk noe jeg ofte ergrer meg over.

8940044[/snapback]

"Alt" som relaterer til data i filmer og tv serier er vel egentlig helt på jordet. Selv liker jeg 24 veldig godt, men må innrømme at jeg irriterer meg ganske så kraftig over noen av de idiotiske sakene de gjør ved hjelp av datamaskiner på "CTU". Det hender faktisk at jeg bare bare spoler over det, fordi det er så ufattelig urealistisk. :whistle:

edit

Noe av det jævligste må være når de finner en liten, nesten oppbrent, papirlapp, 1x1cm i størrelse, som de stapper under en scanner og på under 10 sekunder presterer å få frem et krystallklart bilde i tusenvis av pixler uten noen form for grense på hvor mye, hvor, og hva de kan zoome inn på. Da spoler jeg forbi - det går ikke an å hente data ut fra noe som ikke eksisterer.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Noe av det jævligste må være når de finner en liten, nesten oppbrent, papirlapp, 1x1cm i størrelse, som de stapper under en scanner og på under 10 sekunder presterer å få frem et krystallklart bilde i tusenvis av pixler uten noen form for grense på hvor mye, hvor, og hva de kan zoome inn på. Da spoler jeg forbi - det går ikke an å hente data ut fra noe som ikke eksisterer.

ifølge IBAS er dette mulig (men de bruker sikker andre metoder enn det de gjør på tv-serier/filmer). du må først rote rundt i asken før det blir uleselig.

Lenke til kommentar
ifølge IBAS er dette mulig (men de bruker sikker andre metoder enn det de gjør på tv-serier/filmer). du må først rote rundt i asken før det blir uleselig.

8940598[/snapback]

Det er mulig, med gode nok kamera kan man zoome inn så langt man bare vil, men med bilder som har dårlig kvalitet (som de ofte har på filmer) kan man ikke bare "fikse" bildet med å trykke på en knapp. Det som skjer er at datamaskinen generer bildet slik det er mest sannsynlig at det skal se ut. Resultatet blir mer som en tegneserie og kan ikke brukes som bevis på noen som helst slags metode.

Lenke til kommentar
35. Du river deg i håret over hackere/dataeksperter i Hollywood-filmer som opplagt ikke kunne skilt en IP-adresse fra en brannmur.

Dette er faktisk noe jeg ofte ergrer meg over.

8940044[/snapback]

Det skjedde da jeg så Spiderman 3 på kino.

Det var at en kran drev og svingte fullstendig ukontrollert på toppen av et kontorbygg. Så sa de nede på bakken at motoren eller noe hadde kortsluttet så den ikke kunne stanses. "Hva faen" tenkte jeg. :!:

Edit: Husker hva jeg så fra CSI en gang. En dude hadde klatret opp 150 etasjer eller noe. Så mistet han grepet og falt ned 100 etasjer eller noe og ble omtrent splatta. Så blir restene av liket hans funnet dagen etterpå der han landet. Mobilen som ligger i hånda hans har et par merker og en liten sprekk i skjermen, men ellers er den like hel og samtalen med 911 er fortsatt i gang.

Endret av ;P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...