Gå til innhold

Netshop 1557 vs. Netshop EDL70

Isabel

Anbefalte innlegg

Sier tusen takk for svaret Jada-Jada, og tørr da forsiktig konkludere med at 2000kr ekstra bare for å få R-9700 128 istedenfor 64 er verre enn tull og tøys (?)

Dermed står 1557E fra PS-data fram som det desidert beste tilbudet på bærbar i våre dager, hvertfall etter som jeg har kunnet lese meg fram til siste uken  :w00t:

Helt klart det beste tilbudet i denne prisklassen :D og å betale 2000,- for 64mb minne på det kortet er tull spør du meg..Lykke til

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da er 1557E bestillt og hvis alt går etter planen er jeg medlem av 1557-gjengen om ca en uke :cool:

Har en god følelse om dette og håper det varer ved. Ellers blir jeg en hyppig gjest her i tiden fremover ;) Og takk til Jada-Jada som forhåpentligvis har spart meg for 2 k med penger :thumbup:

Lenke til kommentar

He-he Ja skal gjøre det :yes:

Blir noen pils for 2000 kroner ;)

(Andy_73 @ 13/08/2005 : 08:15) Vurderte en Netshop EDL70 men bestilller 1557E ifra PS-data, virker som det beste til vårt bruk

Ja, jeg har i iallefall store problemer med å komme frem til noe annet. Eneste grunnen til at jeg har vridd hjernen på dette var skjermkortet som jeg har trodd måtte være 128 isted 64, men når det endelig ser ut til ikke å ha noen betydning(les; Jada-Jada :roll: ), er det en no-brainer for min del. Maskinen er jo komplett med det du får i andre bærbare til flere tusen mer, og selv om skjermen ikke er widescreen skal den allikevel være over gjennomsnittet bra. Da gjenstår kvalitet og service fra forhandler for min del, og PS-Data leverer begge deler.

Så lykke til fra meg :w00t: så får vi jo se med tiden om det kunne vært gjort bedre :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal kjøpe pc for en vennine. Budsjettet er på 9000 - 10 000kr. Den skal hovedsaklig brukes til studiearbeid og surfing - i tillegg til enkelte typer brett/adventurespill (Sims, Rollercoaster osv).

Eg vil anta at batteritid,generell ytelse og ikke minst støy er punkt som blir lagt vekt på.

Er denne Tundraen som dere skryter sånn av et godt valg for henne eller er det andre pc'er som vil være bedre ?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Er denne Tundraen som dere skryter sånn av et godt valg for henne eller er det andre pc'er som vil være bedre ?

Grunnen til at det blir skrytt av Tundraen er jo at den har fått bare gode kritikker (så langt jeg har sett), ikke minst her på hardware-testen. Du skal også lete lenge etter en pc til den prisen med de spesifikasjonene. Grafikkortet er helt greit og skal være klar for nye Windows Vista som kommer. Derfor så lenge hun ikke skal delta i NM i 3D-mark, vil jeg kategorisk si at det er en pc for henne. I tillegg leveres den av PS-data som jobber med å være gode på service. Det synes jeg selv teller en god del, uten at det betyr de er de eneste som strever med dette.

Som du sikkert skjønner har jeg bestillt en selv(ca 9000 m/ veske og frakt), så kall meg gjerne inhabil, men dette er allikevel min mening. ;)

PS

Isabel @ 20/08/2005 : 19:20

Han ville ha så billig som mulig. Jeg vet at psdata-pcen var billigere. Men han ville også ha TV..

Så vet dere det. Mvh Isabel

Ikke for å helle kaldt vann i årene på deg Isabel, men så vidt jeg vet leveres coop-pcen med ekstern tv-tuner, hvis det var det du tenkte på. Dette får du jo kjøpt til de fleste bærbare.

Så vet du det :whistle:

Lenke til kommentar

Grunnen til at det blir skrytt av Tundraen er jo at den har fått bare gode kritikker (så langt jeg har sett), ikke minst her på hardware-testen.

Ja, har sitt endel på spesifikasjonene opp mot andre pc'er - og det ser virkelig ut som Tundra 1557 er et av de beste valgene idag. Når du snakker om testen på hardware.no , tenker du på denne da? : Tundra 1557

Den gir kanskje litt skeivt bilde på saken for meg siden den har 1024ram og et annet skjermkort..

Lenke til kommentar
Når du snakker om testen på hardware.no , tenker du på denne da? : Tundra 1557

Den gir kanskje litt skeivt bilde på saken for meg siden den har 1024ram og et annet skjermkort..

Jo, forsåvidt, men bortsett fra Ram-en som vel er det minste problemet siden du kan kjøpe en brikke til, er jo prosessor, skjermkort og harddisk bedre i mer eller mindre grad på kampanje-pcen, så det skeive bildet blir jo i alle tilfeller til din/deres fordel :)

Og ja det var den testen bla men det er flere tester av 1557 fra andre leverandører som f.eks netshop som skal være samme pc. I tillegg hadde Din side nettopp test av student pcer der tundra kom alternativt best ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...