Gå til innhold

Prosjekt: ikea-cube oppdatering 2.sep

Anbefalte innlegg

Jeg måtte tenke noen minutter før jeg kom på å bygge maskina inn i en fotskammel fra ikea

oppdatering 1

oppdatering 2

oppdatering 3

oppdatering 4

oppdatering 5

opticus_boksen.jpg

Jeg er godt på vei egentlig, her er litt resultat etter jeg har voldtatt ett kabinett med dremmel, skulle så gjerne hatt en vinkelsliper, men en dremmel gjorde jobben den også, letet litt i en diger eske med gammelt datautstyr og har nå kommet frem til dette:

opticus_boksen_mod.jpg

mer bilder på side 2

Endret av opticus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk takk :p

specs er forresten:

p3 500mhz

512mb ram

gforce 2 m/tv ut (foreløbig, det bråker for mye, kom gjerne med tips på hvordan man kan løse dette veldig billig)

har noe plexiglass liggende, kanskje jeg skal lage vindu også, så jeg ser hva jeg driver med uten å skru fra hverandre hele greia hver gang, evt sette på noe hengsler.

Lenke til kommentar

støv er jo alltid ett problem, jeg vet faktisk ikke enda. Men sette litt plexi der er jo ett godt forslag. Kanskje bygge noe som blåser ut luft i den plata også, med ett rør oppe fra toppen i kassa. Støvproblemet er ikke første pri. Ha endel annet som må på plass først :) Har jo nesten ikke noe verktøy heller

Lenke til kommentar

Denne idéen stjeler jeg, rått og brutalt, uten skam. Genialt. Vurderte å bygge et eget kabinett, og det ville blitt akkurat slik. Dette blir jo mye enklere, og eh, ikke så veldig dyrt. Prisen på den fotskammelen er jo 165 kroner.

Hey ho, hey ho, to IKEA I will go.

(men min blir svart)

edit: vurderer å kjøpe to. Knerte de to ilag, og ha plass til vannkjøling og slikt i den ene, samt plasser til disker i raid osv der... Blir en liten benk. Som passer bra, med tanke på at leiligheta mi er mindre enn minst.

edit2: men jeg får kanskje plass til alt i 1. Hmm, vi må se. Takk for idéen.

Endret av Carnatus
Lenke til kommentar

Dersom denne fotskammelen skal bli brukt noe aktivt (les: slenge bena fra seg med et dunk), så foreslår jeg nøye planlegging av beskyttelse av harddisk. Noen gummiknotter her og der, og ikke minst prøve å få til et oppheng med O-RINGER.

Så kan du trygt slenge fra deg bena etter en lang dag, uten frykt for å knuse harddisken din.

Flott prosjekt, håper det blir full klaff!

Lenke til kommentar
er det denne 

du har ?

ja :yes:

Står litt stille nå, men har fått tak i et lydløst skjermkort.

Vurderer å skaffe meg ett "hauppage pvr150 mce" kom gjerne med andre forslag eller si at det er lurt.

Dvd spilleren er en slimline dvd slot in spiller som gir meg endel hodepine når jeg prøver komme på en god løsning på hvordan jeg skal få festet den, finner ikke noen skruer som passer til den heller :( men det skal nok ordne seg!

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Linja er nede hjemme, derfor bilder ikke synes for øyeblikket og heller ingen bildeoppdateringer er kommet på plass.

Jeg har byttet hd til 2,5" samsung spinpoint. Lager også noe saker å feste hd i til denne i alu, uten hd klarer jeg ikke høre noe som helst lyd fra denne kassa nå, stappa hode inni kassa uten at jeg hørte noe og ja, den sto på :p

bilder kommer straks linja er oppe og jeg er hjemme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...