Gå til innhold

Vilket P4 hovedkort?

NeoGeo

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg noen tips om vilket hovedkort jeg bør velge til en 2GHz Northwood?

Jeg har foreløbig ikke to harddisker så raid er ikke nødvendig, men kan godt være med.

Det skal være DDR ram, og skal være overklokkbart til rundt 2.4GHz eller mer.

Det så mange kort som ser virkelig bra ut så jeg blir helt forvirra :smile:

Såg MSI kom med kort med BlueTooth, og Abit hadde ett som støttet 8X agp osv...hjeelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AsusP4S533 passer nok helt fint til ditt bruk. Siden du skal ha en prossesor som kjøres med 100mhz (alle p4 under 2.26ghz har det) fsb normalt så vil ikke en overklokking til 120mhz fsb (120x20=2400mhz) være noe særlig til problem. Det mangler riktig Usb 2.0 men det får du lære deg å leve med, det er jo såpass billig at å kjøpe et pci usb2.0 kort ikke blir dyrt.

Hvis du skal klokke mye eller bytte til en prossesor som kjører på 133mhz fsb så kan du kikke litt på EPoX 4G4A+ som har Raid, Usb2.0 og Pci/Agp lock.

Se denne tråden i forumet for mer info

Lenke til kommentar

Er det ingen som skjønner at hvis man skal sammenligne RDRAM og DDR, så må dette gjøres under like forhold. Er ikke noe poeng i å overklokke DDR, for så å hevde at det slår RDRAM. Du kan jo overklokke RDRAMen også! Tviler ganske mye på at du kan vise frem en score med DDR som slår min RDRAM!

Jeg ser at han vil ha DDR, men nevner RDRAM som ett alternativ, da hovedkortet har blitt så billig...

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke:

Cinema 4D

Det var riktignok bare en test, men husk på at det var DDR333 mot Pc1066 RDram. Ser du på flere tester ser du at det som regel er likt, unntaket er syntetiske minne tester hvor RD-ramen leder. Husk at dette er Pc1066 som TH7 raid kortet ikke en gang støtter. Resultatene med Pc800 ville nok sunket..

256mb Kingston (kvalitet) Pc1066 rdram koster 1105kr hos komplett.

Mens Samsung (kvalitet) 512mb DDR333 koster 1360kr hos Pcmax. Det blir pris forskjell på 850kr.

Hvis du skal klokke mye så du kjøper en heatspreader til minne noe ala dette til ca 130kr

ttamc.jpg

Ifølge Slapps.com klarte de å få Samsung minne opp til DDR420 og da sier det seg selv at resultatene vil øke..

Og ifølge komplett.no så støtter ikke en gang Abit TH7-II-RAID Pc1066, kun Pc800 som også vil senke ytelsen.

Når du i tilegg "jukser" og linker til et DEMO (brukt) kort til 1000kr, i steden for å si den ordentlige prisen som er NOK 1,664.00! så synes jeg din forklaring blir litt ynkelig

[ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-08-06 11:15 ]

Lenke til kommentar

Det blir vel Asus det :grin:

Har ett Asus kort i den maskinen jeg har nå også, og det har gjor jobben sin det. Skal vel fortsatt få jobbe litt som server eller.no ett par år enda, viss det ikke er noen andre her som dør etter og kjøpe en liten koslig P3 maskin :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...