Gå til innhold

Raske brennere, dritt?


knuten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-27 18:47, CdBuRnR skrev:

Har selv brent nesten 500 plater med min Plextor 24/10/40x brenner , og har enda ikke "mista noen filer" hahaha



 

Ja du har en Plextor 24X ja. Jeg vet ikke helt om jeg skal gidde å kvitte meg med 1500 blanke for å oppgradere 8X brenneren min (setter som regel på brening i det jeg går ut så er den ferdig når jeg kommer tilbake).

 

Er den veldig stabil? har du noen gang fått buffer underrun *grin*. tviler

 

Er det verdt det? Ville du gjort det hvis du hadde en fra før?

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle ha skiftet ut en 8x brenner i dag hadde valget flat på en Lite ON 16 10 40 som koster ca 1000,- penger hos komplett, og er en MEGET bra brenner for pengene :cool:

De 500 du sparer kan du bruke til å kjøpe deg en spindel (100 plater) med brenneplater, og i tillegg dekker det også portoen.

Tror det finns en test av denne brenneren mot en 16x plex der det ikke var mange sekundene som skilte de to.

Men valget er ditt, men du kan dele 74 på 16 og 24, legge til litt tid for lead in og lead out, se i lommeboka og si: DEN velger jeg :grin:

Lenke til kommentar

Baltazar det er jo bare tull og oppgradere fra 8X vis du ikke driver med "CDfabrikk" da :smile:

jeg kjøpte meg en Compo for 2 mnd siden(kombinert cdbrenner 8X og dvd 6 X og cd rom 32 X ) funker helt utmerket til vanlig bruk...

så får oss som ikke har "cdfabrikk" så funker det helt fett med alt over 8X ... :smile:

det er bare snakk om "hestekrefter" og noe tull og kjøpe seg 24X brenner når man har en ok 8X som funker bra :smile:

men 4X kan bli litt lite vis man skal brenne noen CD-er da ...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

jeg har en LG 24x brenner, kanskje ikke på nivå med Plextor(?) men jeg har brent mye cd'er og ikke hatt en eneste feilbrenning (bortsett fra en billig cd som definitivt ikke trivdes ved 24x og ble helt melkete og svidd, hehe...) I forhold til min gamle 4x brenner er dette noe helt annet, en 80' cd tar 4-5 minutter så det er ikke nødvendig å "sette på" og komme tilbake, ikke noe problem å holde på med andre ting ved siden av heller.

 

Jeg ga ca 1000kr for min, de har sikker falt siden det. OK, kanskje de ikke varer evig, men to-tre år i en pc er jo en evighet ikke sant...

Lenke til kommentar

Oppgraderte fra en 4x Yamaha scsi-brenner til en 24x Plextor. Med begge har jeg kunnet holde på med hva jeg vil på maskinen ellers mens det brennes, det er TID man sparer ved å oppgradere. Det har vært skrevet drøssevis med innlegg vedrørende fordeleme/bakdelene med de systemene,(så det blir vel litt oftopic), men jeg merker ikke noe forskjell i stabilitet med de to systemene. Har så langt ikke hatt EN eneste felibrenning med Plextoren, den er langt mindre kresen på cd-r'ene enn Yamahaen var. Jeg kan føye til at det brennes både musikk og data-cder, fra iso og andre filtyper.

Mysikkcd'ene fumker fint både i bilen og på andre spillere jeg har testet dem på.

Har ingen erfaring med de nyere og enda raskere brennerne, men er meget godt fornøyd med 24x.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-07-05 11:30 ]

Lenke til kommentar

Grunnen til dette er de nye "brennesikre teknologiene" (burnproof, justlink) som forårsaker små hull i platen ved buffer underuns. Når brenneren ikke får levert nok data til CD-R/RW platen så stopper brenneprosessen på akkurat dette stedet og i teorien så skal også brenningen fortsette fra dette punktet men her oppstår det et problem, det blir rett og slett små huller i platen som ikke fylles med data og derfor kan noen vanlige CD-ROM stasjoner få problemer med å lese dette og kan da hoppe over/få problemer med lesing av noen filer. Justlink teknologien er overlegent burnproof på dette punktet, burnproof etterlater et hull på 40 mikrosekunder mens justlink lager kun et gap på 2 mikrosekunder.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-05 11:02, Afseth skrev:

Quote:


Den 2002-07-05 07:50, SineTwo skrev:

No offence, men hvem **** i helvete finner opp sånne TEIE myter? Er det førstemann til låven etter skolen og finne på dritt om bra hardware? Vet dere ikke så hold kjeft, lurere dere på så har dere alltid
- i d i o t e r .



 

Unnskyld, men hva i all verden snakker du om?

 

 

Jeg prater om han fyr'n som poste'a greia, om raske cd brenner skipper å brenne enkelte filer, hvor får folk dette bullshittet fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...