reds Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Heisann! Nå har jeg tjent meg litt pæng og har tenkt å svi av litt på pc. Jeg har tenkt å bruke maskinen til skolearbeid, litt arbeid med animasjon og 3d-disign. Har også tenkt å spille BF2 o.l. Jeg har et budsjett på 7000,- og har plukket meg ut en favoritt: -PC'en er utstyrt med AMD Athlon 64 3700+(2,4 GHz) prosessor. -512 MB DDR-SDRAM -harddisk på 250gb -DVDbrenner. -256 MB ATI RADEON X300 skjermkort PCI-X 16x -7x USB2.0 porter(3 i front), 2x FireWire (IEEE 1394) tilkoblinger og 9i1 minnekortleser. -10/100Mbit Nettverkskort. -CD-ROM 40x -DVD 16x -Operativsystem Win XP Home Edition+ en del programvare -hxdxb-42x39x18,2 12kg Her er maskinen på Elkjøp sine sider. Men jeg vet ikke om jeg er helt blank, men tror dette er et bra oppsett til 6995,- Lurte litt på hva det betyr at det står"AMD Athlon 3700+(2,4ghz)" Hva betyr det at det står 2,4 ghz i parantes? Har forresten tenkt å bygge på 512MB ram til bursdagen, så vi får se. Glemte å si det: Har skjerm liggende. Kom gjerne med kommentarer og forslag! Takk! Edit: Noen leifer her og der.... Endret 10. august 2005 av Sponx Lenke til kommentar
Mott Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Kjøp ALDRI en spill PC på elkjøp. Her er et forslag. Vis du kan legge i 500-700 kr til får du en betydelig bedre spillemaskin som tar battlefield 2 perfekt nesten fulle innstillinger ville jeg tro jeg er ikke noe kløpper på det med innstillinger men dette er noe av det beste du får for under 7000 kr. men som sagt legg til 500-700 kr å få en betydelig bedre maskin Endret 10. august 2005 av Mott Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Hei trådstarter, godt at du spørr her på forum, for den pcen den er ikke hva du leter etter. Typisk elkjøp og sette inn en meget kraftig cpu for å lokke kunder og så nedprioritere resten. Cpu er veldig rask men resten er ikke bra. Det skjermkortet holder så knapt til å drive sims 2. Jeg ville valgt denne NETSHOP 7995 ,- Fordi: -God ytelse -Inkluderer oprativsystem, -Garanti. Hvis du skal spare inn litt penger på den kan du konfigurere den med 512 MB minne for senere å kjøpe mer. Hvis du ikke trenger høytalere, mus og tastatur kan du også trekke fra det så bør den komme på ca 7 k. -Fredrik Endret 10. august 2005 av Hardfredd Lenke til kommentar
Mott Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 mitt system er bedre og vis du kan bygge den selv er dette en mye bedre PC en den Hardfredd annbefaler synes nå jeg da Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Har du tenkt på å bygge selv kanskje? Du kan jo få en webshop til å bygge en pc'e etter dine behov, ta å se på shg.no sin pc'e bygger Lenke til kommentar
Mott Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Du kan bytte ut det kabinettet jeg har lagt til og bytte det med en et av de billige kabinettene shg.no har da har du alle tingene derfra og du kan be dem bygge den pcen for deg Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Du kan bytte ut det kabinettet jeg har lagt til og bytte det med en et av de billige kabinettene shg.no har da har du alle tingene derfra og du kan be dem bygge den pcen for deg Den pcen du har satt opp er ikke komplett slik som min er. (strømforsyning?) Den har ikke 3 års garanti og han må bygge den selv. Og 80 Gb hd? Det er ikke godt nokk rett og slett. Eneste som er bedre er skjermkortet og det er ikke vanskelig å bytte ut mot noen av de delene jeg har satt opp. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Den har strømforsyning vis han kjøper et kabinett med det fra shg.no men operativsystem har han kansje (ikke) . Uansett har ikke trådstarter svart på noen innlegg da jeg synes dtte er litt rart. Og jeg får ikke denne PCen fra netshop under 7000 Endret 11. august 2005 av Mott Lenke til kommentar
reds Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Jeg beklager litt manglende respons, men jeg har en internett som lever sitt eget liv! Ser at det er litt uenigheter her, og jeg vil gjerne komme fram med en ting: Jeg kan ikke bare "Slenge på 600-700,- kr" i slengen. Har 7000,- og ferdig med det. Jeg leter fortsatt etter rimelige tilbud og er enig med Hardfredd om at det er et bra tilbud, men har ikke et øre mer enn jeg sier. Fortsatt usikker på om det er verdt det med Elkjøp-pc. Edit: Har nå surfet litt rundt og tittet her og der på forskjellge webshops. Fant noe på Jmdata's sider som fanget min interesse. Modell Jm30 på denne siden. Mamma sponser OS! Noen gode\dårlige erfaringer med denne webshop'en? Endret 11. august 2005 av Sponx Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Denne er kansje et bra alternativ, så endre du slik at du får et ok skjermkort og så kan du ta vekk XP og la det stå kun til bruk i produskjonen, da burde det gå bra å få den til under 7000. Lenke til kommentar
reds Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Takk for tips! Men jeg er fortsatt like usikker på hva jeg skal bestille, og fra hvor. Jeg har funnet et oppsett på Jmdata's sider som ser rimelig ut, men er ikke sikker. Trenger hjelp siden dette er første gang jeg kjøper pc. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Synes fortsatt mitt forslag er bedre enn disse da den har bedre grafikkkort en alle andre dataene. og den har mulighet for ett til Dette har ingen av de andre mulighet til Lenke til kommentar
reds Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Det er jo en fordel, men 80gb er litt lite på en hdd. Edit: leif Endret 11. august 2005 av Sponx Lenke til kommentar
Mott Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Men send en mail til shg.no å spør hvor mye de tar for å bygge pcen for deg. Lenke til kommentar
reds Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Fant et oppsett på komplett.no som virker som det beste hittill. Fikk nettopp vite at mamma og pappa vil sponse meg det som stiger over 7000. til max 7500. Da bladde jeg opp dette hos komplett. Vil gjerne høre råd om evt. endringer (Bare det ikke overstiger 7500,-) Edit: 80 innlegg! Endret 11. august 2005 av Sponx Lenke til kommentar
Mott Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Vi kan ikke se denne fordi du ikek har gjort den tiljengelig for oss. Lenke til kommentar
reds Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Nå har jeg mast og mast på mamma og pappa og kommet fram til dette: Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 -AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, -MS XP Home SP2 Norsk Sony DVD-brenner IDE 16x/40x Sort -Samsung SpinPoint P80SD 120GB SATA2 -Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort -Gainward GeForce 6200 TurboCache -CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM -Cooler Master Cavalier 3 Kabinett -TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack -NorthQ Strømforsyning 4001EX Silent Kommentarer? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Alldrig kjøp noe på elkjøp!!! når du kommer og sier at du skal ha den pc'en så prøver de å presse på deg en som er dobbelt så dyr! gå for noe som netbutikkene har du... denne skulle vel være ok? du kan også ringe til en av netbutikkene... Mpx PSData Netshop Komplett og be dem skreddersy en løsning for deg GL Lenke til kommentar
reds Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Takk for en ordentlig oppløfter,Kandalf! Jeg har blitt veldig usikker på grunn av alle som skriver inn med forskjellige meninger om ditt og datt og alt som er bedre enn alt annet. Tror jeg går for den løsningen fra komplett som jeg satte opp. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Nå har jeg mast og mast på mamma og pappa og kommet fram til dette: Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 -AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, -MS XP Home SP2 Norsk Sony DVD-brenner IDE 16x/40x Sort -Samsung SpinPoint P80SD 120GB SATA2 -Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort -Gainward GeForce 6200 TurboCache -CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM -Cooler Master Cavalier 3 Kabinett -TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack -NorthQ Strømforsyning 4001EX Silent Kommentarer? Hvor mye ble det totalt? Kjøp heler en 160 gb disk, det er ikke store prisforskjelen Nice kabinett Skjermkortet du valgte er det beste kortet til den prisen, har du sett på demokortene de har inne? Edit: De har skjermkortet ditt inne som demovare, link koster 350kr og er samme kortet så får du sikker t råd til en 160 gb disk Endret 11. august 2005 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå