Cloud Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Er på utkikk etter en bil til meg, og det ser ut som at valget har landet på en VW Golf 3 fra 1992. Bilen er senket litt (40mm tror jeg), og rutene er sotet. Det er også montert 16" alu felger på bilen. Men jeg vil ha mer. Er det mulig å senke bilen mer, og samtidig sette på 17" felger? Front/side/bak fanger hadde heller gjort noe. Men problemet er at jeg nesten kun finner deler fra 3000,- og oppover. Er det ikke mulig å finne styling til en billigere penge? Er det ikke bare plastikk? Og er det mulig å finne felger brukt, eller er det noe man ikke burde gjøre? Hva koster egentlig dette? (Trenger jo da også dekk). Ang reperasjoner, det bakre eksosanlegget er slitent. Er det vanskelig og bytte det? Og er det noen fine steder (biltema osv?) som har dette til en litt billigere penge en f.eks møller A/S som jeg har snakket med? Jeg fikk også beskjed om at jeg burde bytte plugger, ledninger/kabler og litt annet småting i motoren/motorrommet. Er dette vanskelig/dyrt? Det er en liten bulk på høyre side foran over hjulet. Er det dyrt/vanskelig å få tak i dette brukt eller nytt? EDIT: Har tatt en titt på biltema sine sider, og har funnet masse gøy der til golfen til en billig penge. Men hadde dere proppet motoren full av deler fra biltema? Endret 10. august 2005 av Cloud Lenke til kommentar
trra Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Hvilken motor har du? Personlig kjøper jeg svært få deler på biltema, oljefilter koster ca 40kr mer orginalt, og det så liten utgift at jeg eller kjøper orginalt enn fra biltema eller andre, selv om filter, plugger osv fra biltema sikkert funker bra. Plugger og tennkabler er ikke vanskelige å bytte, men greit å spørre noe du kjenner som kan litt om det før du setter igang, så slipper du å gjøre noe tabber. Om du kan senke mer med 17" felger kommer anpå hvilken dimensjon du har på dekka. Brukte felger kan du finne på f.eks autodb.no eller finn.no. Styling som ikke knekker\knuser bare du tar litt på de koster gjerne litt. Flere bildelbutikker som selger eksosanlegg og monterer det for noen få hundre lapper, så anbefaler deg å spørre litt rundt. Endret 10. august 2005 av trra Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Har ingen motor (bil) enda, men håper på å få kjøpt den jeg ser på nå. Det er en 1992 VW Golf III 1,8GL. Husker ikke hvilke dekk som sitter på, men de må uansett byttes ut. Men tror ikke jeg gidder å senke bilen noe mer enda, får nok vente litt med det. Det første som skal gjøres er å bytte litt små plukk i motoren pluss eksosanlegget. Du vet vel ikke om noen steder jeg kan finne dette du trra? Men er det virkelig så stor forskjeld på kvaliteten på styling? Hva er det trolig at jeg må ut med for front, side og bak fanger? Edit: En ting til, hvilke felg størrelser skal jeg se etter? Ser at folk skriver 4+100 og lignende. Hva betyr det? Endret 10. august 2005 av Cloud Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Du kan senke mer enn 40mm. Med rett dimensjon på dekka, kan man kjøre med 80mm fremme f.eks. Om du er skeptisk på å slå oppi bilen med stor dekkdimensjon, så kan du vel valse hjulbuene for å unngå dette. 4*100 er boltene man fester felgene på Golf 3 (ikke GTI/VR6, de har 5*100 ellerno) med. Så om du ser på felger, så må du kjøpe noen med 4*100, ellers må du inn og modifisere diverse greier. Kvaliteten på styling er nok en del pris/kvalitet, ja. F.eks Møller sine VR6-frontlepper er mye bedre enn en del billige uoriginaler man finner rundt om på nettet.. Se hva du finner hos www.autospar.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå