Thelle Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Min kjære samboer er ute etter en laptop som er funksjonabel og BILLIG. Prisen er det viktige, og hun har ikke mer å bruke enn 10.000,-. Men prisen kan godt være halvparten +\-. Selv mener jeg at kriteriene er følgende: -eget dedikert skjermkort (64mb +) -512mb ram -innebygget wlan (54mbit) -passe grei batteritid (3-4 timer) Maskinen skal brukes hovedsakelig til vanlige studieoppgaver. Word, msn, irc og det vanlige innen internettbruk. UiO og leiligheten har eget trådløst nettverk og derfor burde maskinen ha innebygget wlan for enkelhetsskyld. Widescreen er noe jeg ikke ønsker, men fruen vet ikke hva hun fåretrekker. Men jeg tenker jo som vanlig på vekt og str. Oppløsning er heller ikke noe jeg legger vekt på. Men jo bedre jo "kjekkere". Håper noen kan gi meg noen tips. Det setter både fruen og jeg veldig stor pris på. Med vennlig hilsen Thelle Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Blir veldig fort glad i bredskjerm. Er VELDIG mye lettere å scrolle nedover enn sidelengs. Dessuten leveres de fleste billige bærbare med lave oppløsninger. Og 1280x800 gir en bedre opplevelse enn 1024x768. Dell i6000 -X300 128mb -1.73 -512mb -60 gb -1680x1080 15.4" 10.790,- Kan konfigureres selv, selvsagt. Ellers kan det jo hende at det er lurt å lete etter små og lette pcer, men de har en tendens til å bikke 10 høvdinger fort, og dedisert skjermkort minne finnes per i dag ikke, så vidt jeg vet (av de ultraportable i allefall). Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 At den er ULTRA portabel er ikke så nøye. Men hun har ikke mer enn 10.000,- å bruke. Og å bruke noe med delt minne er utenkelig. Det vil ikke jeg leve med. Da blir det bare klaging. Hehe. Selv har jeg en Aopen 1557-gls. Og denne liker hun godt. Det gjør desverre jeg også. Så derfor får hun kjøpe seg sin egen. Ser at ps-data selger en for rett i underkant av 9k om dagen. Får igrunn maskiner relativt billig. Men jeg er kresen og vil ha dedikert skjermkort. Og derfor kjøper jeg ikke hva som helst. Men takker for svaret Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 1557 er vel en årleit pc, har lite erfaring med den selv. Noe billigere med dedisert minne til skjermkortet er vel vansklig å finne. 1559 er jo oppdatert verson, men vet at en del foretrekker 57 foran 59. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 At den er ULTRA portabel er ikke så nøye. Men hun har ikke mer enn 10.000,- å bruke. Og å bruke noe med delt minne er utenkelig. Det vil ikke jeg leve med. Da blir det bare klaging. Hehe. Selv har jeg en Aopen 1557-gls. Og denne liker hun godt. Det gjør desverre jeg også. Så derfor får hun kjøpe seg sin egen. Ser at ps-data selger en for rett i underkant av 9k om dagen. Får igrunn maskiner relativt billig. Men jeg er kresen og vil ha dedikert skjermkort. Og derfor kjøper jeg ikke hva som helst. Men takker for svaret Da ville jeg rettogslett gått for en Tundra 1557.. den som du får til 8600 kr. på psdata.no nå. Da blir ihvertfall din kjære samboer fornøyd Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Da ville jeg rettogslett gått for en Tundra 1557.. den som du får til 8600 kr. på psdata.no nå. Da blir ihvertfall din kjære samboer fornøyd Og her er linken til den http://www.psdata.no/ps.asp?it=113104 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå