Overklokk Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Update snart? Hei, Jeg venter på di siste delene og håper dem kommer på mandag. Da blir det uppdate med mange - grader Lenke til kommentar
galskab Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Update snart? Hei, Jeg venter på di siste delene og håper dem kommer på mandag. Da blir det uppdate med mange - grader mandag! neeeei da er det skole start Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 skolen starta på onsdag for min del =/ helt klart slitsom... hehehe Keep up the good work gutta! Lenke til kommentar
VbD Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Update snart? Hei, Jeg venter på di siste delene og håper dem kommer på mandag. Da blir det uppdate med mange - grader mandag! neeeei da er det skole start jepp :|.. blir mindre hw forum enn vanlig fremover nå ja på hverdager Lenke til kommentar
moiself Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Akkurat ferdig med å lese gjennom hele workloggen... har ikke ord!!!! Dette er noe av det sjukeste jeg har vært borti Glede seg te mandag Lenke til kommentar
Anders_Vårdal Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Heisann tidlegare i denne tråden la eg merke til at det blei sagt at ein pc med eit slikt anlegg ikkje kan stå på 24/7. kofor ikkje eigentleg? og er det pc'delene eller sjølve kjøleanlegget som ikkje takler det? Eg har aldri prøvd meg på noke sånt sjøl...held meg sansynlegvis trufast til vifte ei stund till. Ellers ville eg berre seie at det er eit sinsjukt heftig prosjekt du held på med..og eg håpar og få sjå fleire framover;-) Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Heisann tidlegare i denne tråden la eg merke til at det blei sagt at ein pc med eit slikt anlegg ikkje kan stå på 24/7. kofor ikkje eigentleg? og er det pc'delene eller sjølve kjøleanlegget som ikkje takler det? Eg har aldri prøvd meg på noke sånt sjøl...held meg sansynlegvis trufast til vifte ei stund till. Ellers ville eg berre seie at det er eit sinsjukt heftig prosjekt du held på med..og eg håpar og få sjå fleire framover;-) Alt presses vel så sykt mye at det bare kan holde en kort stund. Dette er komponenter som IKKE i h. er ment for å gå på disse syke hastighetene. Det er jo som når man trimmer en motor, man kan få til å presse sykt mye ut av en komponent, men det vil ikke holde lenge. Rett og slett slites det ut. Endret 20. august 2005 av Onanias Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Man kan vel på sett og vis sammenligne dette med en top-fuel dragster. En vanvittig ytelse i "noen få sekunder", selv om sekundene her kan regnes om i "noen få timer". "Trimming" av elektronikk på høyt nivå ja! Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Man kan vel på sett og vis sammenligne dette med en top-fuel dragster.En vanvittig ytelse i "noen få sekunder", selv om sekundene her kan regnes om i "noen få timer". "Trimming" av elektronikk på høyt nivå ja! Ikke noen dum måte å si det på det der Skrue Men heldigvis holder utstyret som regel en god stund. Den gangen jeg satte WR i 01 benchet jeg i neste 2 døgn mer eller mindre sammenhengede Hadde holdt på fra tidlig på dagen til 0300 om natten og var bare noen få poeng unna WR. La meg 0400 og sto opp kl 0700 igjen for å starte benchingen. Klokka 12 samme dag satt endelig den perfekte run og rekorden var min Så noen ganger holder cpu etc lenge mens andre ganger tar hardwaren desverre kvelden før moroa starter skikkelig. Slik er benching på dette nivået, man vet aldrig om utsyret lever lenge nok til at det blir noen gode resultater av det. Men..... det er jo noe av spenningen/utfordringen med benching også da Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hm... såg rimlig bra ut det der! Lenke til kommentar
underground Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Dette er spennende lesning ja. Helt sykt. Måtte bare ha denne i mine innlegg. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Gleder meg til sluttresultatet Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 stappe hånda ned i midten her i 10 sec og en slår på hånda knekker den vel av Tror neppe det. Med tanke på temperaturforskjellen mellom hånden din og kjølesystemet så vil hånden din bruke en god stund på å kjøle seg såpass langt ned (mer enn 10 sek, i hvert fall). Samme gjelder med f.eks. LN2. Stikker man hånden kjapt nedi merker man faktisk ikke at det er kaldt, siden LN2en fordamper rundt hånden din på grunn av den enorme temperaturforskjellen. Ganske artig å pille med LN2, faktisk. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 hva er ln2? Liquid Nitrogen^2 (fikk ikke til totallet helt, men du skjønner poenget), altså flytende nitrogen. Ganske kaldt... Lenke til kommentar
galskab Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 hva er ln2? Liquid Nitrogen^2 (fikk ikke til totallet helt, men du skjønner poenget), altså flytende nitrogen. Ganske kaldt... ja sånn i 5 gigahertz prosjektet fra tomshardware Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Stikker man hånden kjapt nedi merker man faktisk ikke at det er kaldt, siden LN2en fordamper rundt hånden din på grunn av den enorme temperaturforskjellen. Ganske artig å pille med LN2, faktisk. hmm trodde man skulle bruke verner utstyr når en behandlet flytende nitrogen Er ikke så sikker på at du burde bade i stoffe Lenke til kommentar
VbD Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 jo, men som du sier under behandling av nitrogenet.. Men ta handa kjapt ned og opp igjen skal ikke være skadelig Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Stikker man hånden kjapt nedi merker man faktisk ikke at det er kaldt, siden LN2en fordamper rundt hånden din på grunn av den enorme temperaturforskjellen. Ganske artig å pille med LN2, faktisk. hmm trodde man skulle bruke verner utstyr når en behandlet flytende nitrogen Er ikke så sikker på at du burde bade i stoffe Om du hadde tatt på en metallbit som var like kald som LN2 er, så hadde du nok merket det mye fortere, og det er jo alltids mulig å søle LN2 på ting eller komme borti kalde deler man ikke bør ta på. Men å stikke hånden nedi som et naturfagseksperiment er det ingen problemer med. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 tipper dere sitter med varmedresser og lue nor dere bencher... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå