expoke Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 damn.. dette er all grunn til å bøye seg i støve for .. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg må si meg imponert over både entusiasmen til de som driver med prosjektet og ikke minst av MPX.no som sponser - det er fett! Dyrt blir det, men hva gjør man ikke for en hobby?! Her skal det følges med iallfall... stå på! _ johanf Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Dere skal vel fremdeles filme all benchingen ? Er planen det ja. Send meg gjerne filmen når den er på plass, så kan vi hoste den Den kan jeg godt, eller så tror jeg allerede Rolf hos Hardware skal lage en sak om det. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 OK, da sammkjører vi det bare Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Nå har jeg lest hele worklogen, og sitter igjen med uttrykket: Sykt. Bøyer meg i støvet for deres kunnskaper og iver etter og drive på med noe sånnt.. Denne tråden skal jeg følge med videre på! Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Høres og ser sykt ut. Men skulle gjerne skjønt mer av cascade Link til en utdypa forklaring? Endret 18. august 2005 av Liquid Crystal Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Jeg (stoolman) og KEB (Overklokk), har nå offisielt bestemt oss for å gå sammen gjennom et overklokkingsteam. Dette har fått navnet Sub-Zero Norway. I løpet av høsten en gang vil det lanseres websider i denne forbindelse. Jeg vil bare presisere at dette er ikke ment som noe konkurrerede alternativ til OK.no eller andre sider som driver med overklokking eller hardware. Siden vil bare være en informasjonsside, som tar for seg våre prosjekter og resultater samt nyttige links... resultater vil også selvfølgelig bli presentert her. Grunnen til at vi gjør dette er at dette mulignes vil gjøre det lettere å få sponsorer, samt at vi kan dra veksler på hverandres erfaringer og utstyr. Til sammen sitter vi på avtaler og kjøleutstyr for meget store summer, og ved å gå sammen om hardware, sponsing og benching er det mye mulig at dette vil generere flere og bedre resultater. Det er i hvertfall målet. Jeg og Overklokk har kjent hverandre noen år nå, og har gjennom det siste året daglig vekslet erfaringer med hverandre. Gjennom Sub-Zero Norway, har vi nå dannet et overklokkingsteam som har som mål å bli et av de desidert beste i verden. Det vil komme mange resultater fra oss ut over høsten.. Så det er bare å følge med her!! Endret 18. august 2005 av stoolman Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg (stoolman) og KEB (Overklokk), har nå offisielt bestemt oss for å gå sammen gjennom et overklokkingsteam. Dette har fått navnet Sub-Zero Norway.I løpet av høsten en gang vil det lanseres websider i denne forbindelse. Jeg vil bare presisere at dette er ikke ment som noe konkurrerede alternativ til OK.no eller andre sider som driver med overklokking eller hardware. Siden vil bare være en informasjonsside, som tar for seg være prosjekter og resultater samt nyttige links... resultater vil også selvfølgelig bli presentert her. Grunen til at vi gjør dette er at dette mulignes vil gjøre det lettere å få sponsorer, samt at vi kan dra veksler på hverandres erfaringer og utstyr. Til sammen sitter vi på avtaler og kjøleutstyr for meget store summer, og ved å gå sammen om hardware, sponsing og benching er det mye mulig at dette vil generere flere og bedre resultater. Det er i hvertfall målet. Jeg og Overklokk har kjent hverandre noen år nå, og har gjennom det siste året daglig vekslet erfaringer med hverandre. Gjennom Sub-Zero Norway, har vi nå dannet et overklokkingsteam som har som mål å bli et av de desidert beste i verden. Det vil komme mange resultater fra oss ut over høsten.. Så det er bare å følge med her!! høres utrolig bra ut Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 bra dere viser at det ikke bare er asiater som kan klokke=D Gutta fra norge kan en ting eller 2 de også Må bare si at det er drit morro at dere gjør dette her, blir bare sjukt bra! Lykke til videre med bygging og benching, jeg skal iværtfall følge med! Mvh. Lenke til kommentar
reds Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Det er ikke snakk om å bøye seg i støvet, men å gjemme seg i det. Ett ord forklarer det meste: FANTASTISK! Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Kult at du legger ut worklog på hvordan du bygger casade. Du fikk jo ikke rent lite respons på XS etter verdensrekorden, må bare gratulere med å komme inn i "Hall of legends" Har også et spørsmål også. Hvis du er ute etter rekorder, er det da ikke bedre å bruke LN2 istedet for casade? Er det coldbug på div. GPUer og CPUer som er problemet? For min del så ser det ganske mye enklere ut å benytte LN2, mer effektivt virker det også. Endret 19. august 2005 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Greit nok at LN2 er mer effektivt, men hadde folk skjønt hvor inni hel***s slitsomt det er å administere LN2 så hadde Kjell Erik solgt mange Cascader.. Greia er det at Cascaden kan sees på som en engangsutgift, som gir stabil og utrolig bra kjøling, samt at det ikke er på langt nær så slitsomt og krevende å administrere en Cascade.. Med tanke på at en skikkelig god run i 3 D mark 01 kan ta opptil en dag å få til, vitner dette om hvor mye LN2 som ville gått med.. Sikkert i overkant av 25 liter, noe som tilsier en kostnad på rundt 700 kroner.. For ekstreme forsøk er LN2 midt i blinken, men min mening er at en Cascade egner seg mye bedre til 3d mark benching.. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Og ja.. det er mange Coldbugs ute å går om dagen..Det er svært få systemer som virkelig liker -180 grader, noe som tilsier at de må "lures", ved for eksempel å boote opp systemet på rundt 0 til -10 grader for deretter å dynge på med ln2 etter at systemet er oppe å kjører.. Ingen av mine Dothan prosessorer liker noe særlig mer enn - 140 til -150 grader... Administrering av LN2 er noe forbanna herk!!! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 jeg lurer på, hva må gjøres for å få et cascade system til å kunne kjøre 24/7, og hvordan blir det med støy? spiller dere noe med disse super systemene også, eller er det bare benshing? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Cascade er ikke for 24/ 7 bruk.. kun for benching..Bråker noe helt forferdelig.. Endret 19. august 2005 av stoolman Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Ok stoolman, det forklarer ganske mye. Regnet med at casade var litt mer praktisk ja. Selv om det krever mye kunnskap for å lage en. Ser det er mange stygge skader ute å går med LN2 også, så det er vel kanskje like greit å holde seg unna. Lenke til kommentar
galskab Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) stappe hånda ned i midten her i 10 sec og en slår på hånda knekker den vel av Endret 20. august 2005 av Vegiboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå