Mato Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 noen som kan stille med alternativ host til filme, en ed2k link hadde heller ikke vært og forakte eller en ftp Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Den er midlertidig tatt ned. Ble litt usikkerhet rundt åndsverksloven, men jeg regner med å få det på plass i løpet av helga. Burde egentlig bare ta en virkedag... Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Leverte FX57 prosessoren til Kjell Erik i dag.. blir spennende å se hva han greier å få ut av denne.. Tror det skal være noe å hente i denne med litt fintuning.. men coldbug har den så til de grader.. men.. detter er jo bare en utfordring... vært gøy om denne kunne greid 3,7++ Prosessoren har helt klart store problemer med kulde ja.. men på luft er den sprek Har så vidt testet litt med en Zalman 7700CU i dag og superpi på ca 3150mhz er ikke noe problem La oss bare håpe at jeg kan få den til å like litt kulde nå så kan dette bli artig Lenke til kommentar
storken Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) hvordan skal du få den til å like kulde? høyere volt? og forresten gratz med 300 inlegg overklokk. Endret 9. september 2005 av storken Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Et litt søkt spørsmål kanskje, men: Er det mulig å gå litt pent ut mtp kjøling, og øke den når maskinen er igang? Eller er det slik at CPU bugger når temperaturen blir for lav uansett? Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Et litt søkt spørsmål kanskje, men:Er det mulig å gå litt pent ut mtp kjøling, og øke den når maskinen er igang? Eller er det slik at CPU bugger når temperaturen blir for lav uansett? Det er akkurat noe slikt vi må prøve... men på de fleste fx57 prosessorene møter minnekontrollen veggen ved ca -75c. Denne ser desverre så langt ut til å begynne å slite alerede ved ca -40c så langt...... Men skal "brenne" den inn litt på luft nå så får vi se om vi kan klare å få noe ut av den . I verste fall bygger jeg en fasekjøler som kan justeres til den temperaturen jeg selv vil. På denne måten kan jeg finne den optimale temperaturen for akkurat denne prosessoren Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Et litt søkt spørsmål kanskje, men:Er det mulig å gå litt pent ut mtp kjøling, og øke den når maskinen er igang? Eller er det slik at CPU bugger når temperaturen blir for lav uansett? Synes det var et bra spørsmål jeg. Mulig den fyrer bedre etter oppvarming, hvem vet? Det har jo ikke bare med prosessor å gjøre men komponentene rundt HK også. Hvilke begrensninger som gjelder, vet ingen med mindre de er designer av hovedkortet og prosessor med de toleranser det medfølger. Husk at elektriske komponenter endrer egenskaper etter varmen Edit: Jeg TROR at motstanden blir mindre når ting er varmt. Det betyr at strømmen blir høyere. Det kan kanskje forklare hvorfor luft er bedre enn alternative kjølemetoder i enkelte tilfeller. Det spørs åssen effekt-toleranse komponentene har (som oftest er det +-2-5-10%). Når det blir varmt, kan man prøve å sette ned spenningen bittelitt. Mulig det da går bedre. Eller kanskje stoolman og co kan lodde inn komponenter som øker potensialet for overklokking hvis det er hovedkortet som setter begrensninger. Det krever litt mer av en overklokkers kunnskaper selvsagt. Sveinl. Endret 10. september 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Et litt søkt spørsmål kanskje, men:Er det mulig å gå litt pent ut mtp kjøling, og øke den når maskinen er igang? Eller er det slik at CPU bugger når temperaturen blir for lav uansett? Det var jo dette som funka når de klarte 4Ghz. Mens maskinen var igang fylte Sturla på med flytende nitrogen og tempen sank vel 20 grader eller no hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Akkurat. Det var kanskje det som satte meg på tanken. SveinL: Motstanden øker som regel når temperaturen stiger, men det finnes sikkert unntak her også. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) SveinL: Motstanden øker som regel når temperaturen stiger, men det finnes sikkert unntak her også. oops... Sveinl. Endret 10. september 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Får håpe den FX får noen bedre klokk's etter innkjørings perioden Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Men hva kjøler dere rambrikkene og Chipsettet med? Ser ut på filmen som om det bare er standard kjøling på HK og Minne brikkene? Er det liksom ikke vits i å kjøle dem litt mer aktivt? Har dere forresten prøvd å kjøre SuperPI og 3dmark01 med Windows Embedded?? Det jeg har testet så bruker den syykt mye mindre ressurser enn winXP standard.. burde vel ha stor innvirkning på 3dmark01 ivertfall.. Endret 10. september 2005 av aspstein Lenke til kommentar
Manx Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Må nesten få ønske meg selv velkommen etter. Skulle ha sett denne tråden før, tok sin tid å lese 20 sider men da var det gjort, moro. Det er godt det finnes noen gærninger der ute som har lysten, kunnskapen og lommeboka/bøker til å holde på med dette Edit: Skriveleif... Edit 2: Årets off topic, United har tatt ledelsen 1-0 mot City Endret 10. september 2005 av Manx Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Men hva kjøler dere rambrikkene og Chipsettet med? Ser ut på filmen som om det bare er standard kjøling på HK og Minne brikkene? Er det liksom ikke vits i å kjøle dem litt mer aktivt? viss du ser nærmere på filmen så ser du at 2 60-80mm eller no står rett over minnet med blå belysning. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Men hva kjøler dere rambrikkene og Chipsettet med? Ser ut på filmen som om det bare er standard kjøling på HK og Minne brikkene? Er det liksom ikke vits i å kjøle dem litt mer aktivt? Har dere forresten prøvd å kjøre SuperPI og 3dmark01 med Windows Embedded?? Det jeg har testet så bruker den syykt mye mindre ressurser enn winXP standard.. burde vel ha stor innvirkning på 3dmark01 ivertfall.. Ja, det er jo en haug med vifter der. Og det er ikke vits i å kjøle det som ikke setter begrensningen. Dessuten vil kuldegradene fra cpu spre seg litt! @Manx; sit jeg så var det 1-1 Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Har et spørsmål som jeg har lurt på en stund. Hvorfor kjøler ikke folk chipsettene sine lenger. Da mener jeg kjøle skikkelig. I "gamle" dager hadde jo folk ofte minusgrader på chipsettet, men nå ser folk ut til å nøye seg med vanlig luft. Har man funnet ut at ekstremkjøling på chipsett er unødvendig eller? Edit: Mangahead svarte delvis på spørsmålet mitt. Endret 10. september 2005 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Har et spørsmål som jeg har lurt på en stund. Hvorfor kjøler ikke folk chipsettene sine lenger. Da mener jeg kjøle skikkelig. I "gamle" dager hadde jo folk ofte minusgrader på chipsettet, men nå ser folk ut til å nøye seg med vanlig luft. Har man funnet ut at ekstremkjøling på chipsett er unødvendig eller? Edit: Mangahead svarte delvis på spørsmålet mitt. På eldre hovedkort var det ofte chipsettet som satte begrensninger for overklokkingen. Slik er det ikke på nyere kort(som regel). Hadde det vært noen vits i å kjøle chipsettet bedre en for å kunne komme lenger hadde vi brukt en vappochill eller lignende på det Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Ok, takk for fint svar overklokk. Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 har testet litt mer på FX'en i dag... kjørte den opp med en gammel vapochill med r507 gass. får teste litt med bedre kjøling senere Lenke til kommentar
capy Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 ser ut som at skjermkortet ikke ville mer på det siste bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå