Necleto Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har akkurat gått til innkjøp av et DFI Lanparty NF4 SLI-DR, der strømkontakten på hovedkortet er 24-pins, mens min CWT 550W PSU bare har 20-pins kontakt. Lar dette seg løses eller må jeg rett og slett handle ny PSU? Vet om en som bare brukte adapter på sitt Asus A8N-SLI Deluxe. Hva er egentlig forskjellen på 20 og 24 pin? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Skal gå fint å kjøre det kortet med 20 pins PSU. Hva med bare å prøve? 20-24pin adapter har ingen effekt. De ekstra 4 pinnene er jo der for ekstra strøm. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Ja, vet at de ekstra pinnene er for strøm, men tenkte kanskje at adapteret splittet signaler eller noe...Noen som eventuelt vet om/har gode erfaringer med en god 550W PSU med 24 pin? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Poenget med ATX24 er vel å øke kabeltverrsnittet, slik at man får litt bedre stabilitet. Det skal gå greit å bruke ATX20, selv om det ikke er optimalt med tanke på overklokking. Det er forøvrig mulig å lage sin egen "tilleggs-ATX" vha strømforsyningens øvrige kabler. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Poenget med ATX24 er vel å øke kabeltverrsnittet, slik at man får litt bedre stabilitet. Det skal gå greit å bruke ATX20, selv om det ikke er optimalt med tanke på overklokking. Det er forøvrig mulig å lage sin egen "tilleggs-ATX" vha strømforsyningens øvrige kabler. Hvordan? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Du finner et par poster om det rundt midten av denne siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå