Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med PPPOE deling

Anbefalte innlegg

Du kobler begge pcer direkte i switch med rette kabler. Modemet også.

PC2 settes til å motta IP automatisk. Så lager du en PPPoE oppringt tilkobling på PC1 som du deler på nettverket med å huke av at den skal ringe opp automatisk ved spørsmål om tilgang til internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med å "koble begge pcer direkte i switch med rette kabler" ? :blush:

Jeg hadde håpet å unngå å kjøpe noe nytt utstyr som switch/router...

En rett kabel vet jeg jo hva er... det er vel motsatt av hva jeg bruker nå (krysset cat-5 kabel).

Lenke til kommentar

??? :blush:

Jeg er fortsatt like usikker her...!! Du snakker om "å koble alt i switch"... jeg skjønner ikke hva du mener med det. Mener du å koble alle pc'ene direkte inn i en switch?

I så fall så har jeg ingen switch liggende. Jeg hadde håpet å bruke det utstyret jeg har akkurat nå, og det tilsier å bruke den oppkoblingen som vist på tegninga, UTEN den switchen som er inntegnet. Jeg har ingen switch der... :blush:

Local Area Connection 2 er ikke satt opp som Bridge, burde den vært det for at dette skulle funke...?

Når jeg prøver å sette opp en Bridge connection, får jeg opp en feilmelding som sier at "To create a Network Bridge, you must select at least two LAN or High-Speed Internet Connections that are not being used by Internet Connection Sharing."

Så det får jeg ikke til... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...