McLuddis Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Drifter hjemmesiden for jobben, men klarer liksom ikke helt å overbevise meg selv om hva som kan endres... Hvis noen har tips, både på utseende og kode, blir jeg glad. Alt som kan få meg videre www.mk-utleie.com Plasseringen av elementene skal være sånn noenlunde som de er da... sjefens ordre Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det som skal endres - eller rettere sagt bort, er bakgrunnen. Ellers tror jeg det kan hjelpe veldig å midtstille sida, og få inn flere farger. Noe mer som kanskje ikke er så dumt er å skape et skille mellom menyen og resten av sida. Dessuten blir det veldig tomt til høyre. Ellers er koden ganske dårlig, les litt på www.htmldog.com om du gidder. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Uff.. Dette ble bare litt for 90-tallet etter min smak.. -Bakgrunnen må vekk.. Den er grell. -Tittelen New Page 1 sier det meste av seg selv. -Hvorfor har du imagemapping på den simple menyen der? Noen lister er alt som trengs. -Den kunne ha vært mininmalistisk og fin, men nå er den direkte kjedelig. Prøv med litt andre farger enn svart, hvitt og rødt. Kodemessig var denne siden sørgelig.. Les denne Jeg savner ting som beveger seg og skaper interaktivitet. Hovereffekter for eksempel. Det positive med siden var at den er ovesiktlig og lettoppfattelig. Stå på! EDIT: Mr.Berg, du frarøvet meg første post.. Endret 10. august 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Takker for innspill. Siden jeg ikke driver med den på fritiden, blir det ingen endringer før imorgen Skal lage liste isteden for den mappinga, var litt kjapp med å legge den ut idag, og glemte endel fra den forrige siden jeg hadde oppe. Siden kona til sjefen er den egentlige sjefen, er det hun som har siste ord på endel ting. Bakgrunnen kan nok forandres, men jeg vet ikke helt hva den skal bestå av ellers... føler at bare hvitt blir litt dødt på en måte Også må jeg være litt edruelig på farger, utsmykking og forskjellige effekter... Jeg opplever også endel problemer med at forskjelige browsere viser siden forskjellig, og jo mer dilldall jeg hiver inn, jo vanskeligere er det å få alt likt på feks både explorer og opera... Skal ha sagt at jeg absolutt ikke er noen dreven webdesigner, og det meste har jeg lært ved prøving og feiling Slenger ut en oppdatert side imorgen, hvis jeg får tid å jobbe med den Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Kan jo i alle fall komme med et tips: Om du etter hvert tester sidene med Firefox, og ikke IE, vil du se at det blir mye enklere å få ting likt til slutt. Du kan forresten finne bakgrunner her (f.eks). Ton de ned, så kan noen av de bli fine i alle fall. Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Kan jo i alle fall komme med et tips: Om du etter hvert tester sidene med Firefox, og ikke IE, vil du se at det blir mye enklere å få ting likt til slutt. Jeg må teste dem i IE siden de aller fleste av våre kunder fremdeles bruker IE. Får statistikk over hvilke browsere som brukes, og IE er i klart flertall. Jeg tester sidene i Opera og IE når jeg jobber. Føler jeg treffer de fleste kunder da Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Uansett er det enklere å få siden lik i alle nettlesere om du først tester i Firefox, eller Opera (som tydeligvis er viktigere i dette tilfellet). Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Uansett er det enklere å få siden lik i alle nettlesere om du først tester i Firefox, eller Opera (som tydeligvis er viktigere i dette tilfellet). Hvis du sier det så... Men jeg har opplevd at selvom siden er helt fet i opera, vil ikke IE vise den på samme måten... Dette opplever jeg mest på min personlige side, der jeg er mer åpen for forskjellig dilldall og eksperimentering Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det er jo heller ikke det jeg sier, at hvis du tester i Opera er siden feilfri i IE. Men av erfaring (og av andres erfaring) vet jeg at det blir mindre problemer den veien. Lenke til kommentar
derox Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hei, legg inn noe mellom <title> </title> på sidene, new page 1 virker ikke så profft... Skrifvalget på siden din er litt tykk/stor og vanskelig å lese når det blir mye tekst, ville heller prøvd kanskje verdana 10pt? Jeg er heller ikke helt begeistret for de tabellene hvor de foskjellige bil-modellene er plassert, prøv <table style="border-collapse: collapse"> da får du enkle, fine og tynne kantlinjer Men prøving og feiling er en bra ting, og den beste måten å lære på Siden din er oversiktlig og lett å manøvrere, og det skal du ha pluss i boka for Kip øp da godd vørk maan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå