SebRam Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) I dag monterte jeg en Zalman VF700-Cu GPU kjøler på mitt ASUS x800XT PE skjermkort. Før hadde jeg omtrent disse temperaturene med standard kjøler: GPU: 45-46 GPU Enviroment: 45 (kanskje lavere og) Og etter montering har jeg: GPU: 52 GPU Enviroment: 40 Kan dette være riktig? Jeg fulgte instruksene ganske så godt, fjernet gammel goop med kodensfjerner, og satte på Artic Silver 5 kjølepasta. Alle ramsinks er også satt på. Noen som vet hva feilen kan være? Endret 10. august 2005 av SebRam Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg tror det er dårlig kontakt mellom kjøleren om skjermkortet. Har du hat på kjølepasta? Hvist du har hat på for mye så stiger temperaturen. Her er overklokkings goop guide. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Tar vel noen timer før kjølepastan får god kontakt mellom GPU og ribba å... Så kjør systemet i noen dager og sjekk da Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Jeg mener da selv at jeg la på akkurat passe nok med Artic Silver 5. Skal gi dere temperaturer etter noen dager jeg, så får vi se da. Kortet er iallefall godt strammet til, så det er nok ikke problemet Lenke til kommentar
J_R_P Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Installerte for et par uker siden akkurat den samme kjøleren på mitt 6600GT kort. Og opplevde at idle temperaturen ikke sank så mye. Men derimot under load så steg ikke temperaturen så mye som den gjorde før jeg installerte kjøleren. Men kjører du på "silent mode"? Om du gjør det er kanskje det grunnen. Tror det følger med en egen "spenningsregulator". Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Problemet er det at nå ligger kjøleren på like høy idle temperatur, som stock kjøleren lå på load temperatur. (Nesten iallefall) Kjøleren er ikke koblet til Silent-Mode, men er koblet til en av de svarte kontaktene, som skal være litt mer bråkete, men kjøler bedre. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Er ikke det de svarte kontaktene som er silent mode da? Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Nope. De hvite har 5V De svarte har 12V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå