CaZpeR Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Begynner denne topic'en med å si følgende: Jeg tar ikke på noen som helst form for ansvar på hva dere gjør der hjemme. Dette jeg gjør går utover garantien på iPod'en og dere får ikkeno igjen om dere ødelegger iPod'en deres Da var det sagt Begynner først med å si at batteriet hadde kvelda på den iPod'en min som ikke hadde mer garanti igjen, så derfor kjøpte jeg et uorginalt batteri med verktøy for kr. 113,- totalt på ebay.com (porto inkl. i prisen). Så var det byttinga. Man begynner med å ta av plast dekslene oppe og under iPod'en, disse sitter festet med litt lim så er bare å bruke en trekker eller en plastjekke til dette. Etter dette løsner man skruene som sitter ved siden av "hold"-knappen og Jack-utgangen. Disse er kun vanlig stjerneskruer. Etter dette løsner vi et lite stålgitter som sitter i bunn av iPod'en. Denne er lettest å ta ut ved å ta en flattrekker å kjøre fra utsiden og inn og så bende opp. Dette burde man ikke haste på for flatkabelen fra Clickwheel'et sitter her og kan lett ødelegges. Da denne er fjernet kommer molex koblingen til Clickwheel'et godt frem og er lett å ta av. Bruk en liten flattrekker til å dra denne forsiktig ut av kontakten, dette er kun en flat plastkabel og kan lett ødelegges. Da dette er gjort ta man å bruker fingeren i bunn av iPod'en og skyver innmaten forsiktig oppover. Etter å ha gjort dette kan man se at batteriet dukker opp på baksiden av iPod'en. Jeg dyttet kun det jeg trengte for å bytte batteriet og gadd ikke å ta ut innmaten helt. Dra kontakten til batteriet ut av hovedkortet. Bytt så ut batteriet og sett det nye batteriet inn der det gamle satt (doh!). Skyv innmaten tilbake og vips. Du har skiftet batteriet. Litt lim og sånt må til for å feste toppen og bunnen og dette er som en ny iPod. Merk at iPod'en slår seg på med en gang man setter i det nye batteriet. Håper dette var en nyttig guide eller bare litt info for den nysgjerrige EDIT: Vanskelighetsgraden på dette var lekende lett. Og prisen var et stooort pluss Endret 10. august 2005 av CaZpeR Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Flott guide! Kanskje litt uklare bilder, men de gjør nytta si! Hva ble batteritiden din etter byttet? Er 2. gen helt lik i oppbyggningen? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Flott guide! Kanskje litt uklare bilder, men de gjør nytta si! Hva ble batteritiden din etter byttet? Er 2. gen helt lik i oppbyggningen? Bildene er krympet fra 2MP pluss at var dårlig lys og makro, fikk ikke helt de bildene jeg ville ha, men de viser sitt 2. Gen er laget helt likt som jeg mener å forstå, eneste forskjellen er at Apple har brukt forskjellige komponenter som skal være mer strømsparende. Har enda ikke testet levetiden på dette enda. Byttet for sånn 10min sida så skal lade den opp fullt nå og ta den med på skolen i morgen for testing Hehe. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Veldig fin guide Har tenkt å gjere det samme med min 3G når den tar kveld. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Da har jeg fulladet denne og brukt den i ca. 6-7 timer på skolen i dag og er nå på 50% av batteriet. Dette var med EQ på og lys på 2sekunder. Jeg byttet også veldig mye sanger (som får harddisken til å spinne oftere). Sånn til nå funker dette bedre enn orginalbatteriet. Vil bare si at dette batteriet jeg kjøpte har samme navn som orginalbatteriet og har gått gjennom de samme testene som orginalbatteriet Lenke til kommentar
stalegjelsten Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 En veldig bra guide! *thumbs up* Jeg legger ut en video her som viser akkurat det samme slik at folk får et fullstendig bilde: http://eshop.macsales.com/tech_center/inde.../directory.html ps, her er videoer som viser hvordan batteribytte gjøres på iPod uansett modell! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 En veldig bra guide! *thumbs up* Jeg legger ut en video her som viser akkurat det samme slik at folk får et fullstendig bilde: http://eshop.macsales.com/tech_center/inde.../directory.html ps, her er videoer som viser hvordan batteribytte gjøres på iPod uansett modell! Nice : Tenkte å lage en guide om hvordan man bytter ut dekselet til K750i over til å bli W800i ved å bare kjøpe dekselet. Og kanskje også hvordan man bytter firmware og så har man 100% W800i Får se hva tiden og pengene vil bringe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå