Azidops Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Noen som klarer å hjelpe meg med denne SQL-nøtten? Jeg trenger en spørring (eller flere?) som løser følgende problem. Jeg lager en konkurransedatabase der folk skal gjette hvor en ball er gjemt på bildet. Bildet har 5 alternativer å velge mellom, A-E. Konkurransen går over 4 til 5 runder, alt etter hvor mange mandager det er i den aktuelle måneden. Det skal skrives ut en liste over navn, antall runder deltatt og antall rette svar per deltaker. Tabellstrukturen ser slik ut: Deltagertabell - nr_deltager - epost - fornavn, - etternavn Tabell for rundeinformasjon Runde - nr_runde - nr_konk (nummer på hvilken konkurranse denne runden tilhører) - rundenr (internt rundenummer i konkurransen denne runden tilhører) - bilde - fasit_bilde - publisert (om runden er publisert) - uke - fasitpublisert - rettsvar (Hvilket svaralternativ som er rett svar) Tabell for konkurranse. Inneholder x antall runder Konkurranse - nr_konk - mnd - mndNavn - aar Bindetabell mellom Deltager og Runde. En deltager kan delta i en runde en gang. (Her kan det hende at jeg har tenkt feil. Kanskje det skal være en bindetabell mellom deltaker og konkurranse istedenfor?) Deltager_runde - nr_delRunde - nr_runde (hvilken runde det gjelder) - nr_deltager (hvilken deltager som har sendt inn svar) - svar (svaret som er avgitt) Liste som skal inneholde deltakerliste over hvem som har deltatt, har flest rette og hvor mange runder en deltager har deltatt. Liste - nr_liste - nr_konk (hvilken konkurranse denne raden tilhører) - nr_deltager (deltagerens nummer) - deltagernavn (deltagerens navn. Jaja, dobbeltlagring) - antall_rette (hvor mange rette denne personen har i denne konkurransen) - antall_svar (antall svar avgitt i konkurransen) Systemet skal håndtere flere konkurranser, altså det skal lages flere lister over for forskjellige måneder (måneder = konkurranser). Er det noen som har en god SQL setning som løser dette problemet for meg? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå