Nauz Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) ja sitter nå her med et socket a system(athlon xp 2600+) 1gb 333mhz ram og et geforce 6600gt kort.. har foresten også en 400w psu(collors) og tenker litt på å oppgradere til 939(les har planer) ----------------------------------------------------------------------------------------------- budsjett er litt usikkert men tror jeg skulle greie å rote fram 7000kr.. ----------------------------------------------------------------------------------------------- bruksomeråde: pc en skal brukes til gaming(bf2, hl2, ja spill enkelt og greit), skal nok ikke overklokke noe særlig men kan jo hende jeg prøver meg litt men det blir uansett ikke rare greiene.. -----------------------------------------------------------------------------------------------ting jeg har tenkt på.. hk: må være pci e... har ikke tenkt til å kjøre sli så det er ikke så viktig.(helst 4 ram slotter) har hørt mye fint om ASUS A8V-E Deluxe cpu: må være noe som takler litt spill, minimum athlon 64 3500+ kanskje 3700+ san diego??? ram: 1gb holder.. blir vel til 2x512 brikker... gpu: ja der er jeg usikker... kanskje x850 pro( til 2000kr:) psu: 500 w klarer seg har jeg kommet fra til.. hva medbZerk 500W til kun 500kr.. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500WPLSI??? cpu: kjøler.. er helt blank men Zalman skal være bra har jeg hørt:) på forhond: takk for svar:) jo og til slutt: lillebroren min skal hvis det blir noe på meg ha cpu en min men trenger en ny kjøler til den(socket a)... 200-300kr.. igjen.. takk for svar(hvis jeg får noen ) Endret 10. august 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) ingen som har noen forslag er det stor foskjell på amd 64 3700+ san diego og 3500+ og tror jeg går for ASUS A8V-E Deluxe. men viken ram egner seg til dette kortet? som sagt skal ha 2x512 brikker.. er TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 1024 MB noe å saste på?? eller kanskje geili? ingen som har noen synspunkter:? kanskje bare jeg som maser litt:P Endret 10. august 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) hmmm dette var rart.. ingen som har noen tips til forbedringer ok da har jeg nesten bestemt meg, her er følgende. fra netshopp: AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED Asus A8V-E Deluxe Hovedkort S939 fra mpx: Club3D Radeon X850PRO 256MB TwinMOS 1024MB DDR PC3200 Dual fra microplex: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500WPLSI til sammen:6760kr er det noen endringer som burde gjøres før bestillingen? foresten.. veit ikke hel hva det heter men sånne skruver man fester hovekortet i(som skrus fast i hovedkort ramma) følger det med? har jo de som fulgte med kabinette men de er litt "slitt" tror jeg.. går det ann å kjøpe såne for seg selv?? er litt i tvil på om jeg skal gå for 3500+ eller 3700 er det stor forskjell.. veit jo at det er 1mb cache minne på 3700+, Endret 10. august 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Synes du bør gå for 3700+. Hovedkortet vet jeg ikke noe særlig om, men siden du ikke skal klokke så er det sikkert ikke så falig. Ang. ram, sikker på at du ikke skal satse på 2gb? Siden du skal game.. Tror det kan utgjøre en del, særlig på bf2 med mange spillere.. Det skal jo komme priskutt på nvidias skjermkort snart.. 6800U til 2500kr? PS! Det er ikke nødvendig å bumpe tråden etter 1 time Endret 10. august 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Synes du bør gå for 3700+. Hovedkortet vet jeg ikke noe særlig om, men siden du ikke skal klokke så er det sikkert ikke så falig. Ang. ram, sikker på at du ikke skal satse på 2gb? Siden du skal game.. Tror det kan utgjøre en del, særlig på bf2 med mange spillere.. Det skal jo komme priskutt på nvidias skjermkort snart.. 6800U til 2500kr? PS! Det er ikke nødvendig å bumpe tråden etter 1 time hehe nei er sant det.. var litt stressa tenkt litt på 2gb ram men kan jo oppgradere det litt senere.. kanskje jeg burde satsse på 1x1024 brikke nå? og heller kjøpe en til senere. .men siden det er 4ram slotter på hk så går det jo med 2x 512 til å begynne med og... ja har hørt om priskuttet til nvidia er det noen dato eller noe som er satt?? har egentlig veldig godt tid på meg så tror jeg venter til pris kuttet.. tror 6800u ville legge seg på2600kr mens 6800gt havner på 1900kr... ja tror jeg venter litt med å oppgradere.. fint å få med seg pris kuttet og klarer meg flott med den hw jeg har en god stund til Endret 10. august 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå