Noiria Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har nettopp formatert maskinen min, og har problemer med å få DVD-spilleren (en Pioneer DVD-105S) til å virke ved normal oppstart. Jeg brukte den til å installere Windows, og det gikk helt fint, den fungerer utmerket i Sikkerhetsmodus, men ved normal oppstart leser den ingen plater i det hele tatt (hverken CD eller DVD). Jeg har også en CD-brenner som fortsatt virker normalt. DVD-spilleren er master, brenneren slave. Jeg har åpnet msconfig (System Configuration Utility) og valg "Selective Startup" og valgt bort alt under dette alternativet - men DVD-spilleren virket fortsatt ikke. Dermed ligger feilen tilsynelatende ikke i System.ini, Win.ini, "Services" eller "Startup". Hvor kan den ellers ligge? DVD-spilleren virker jo i sikkerhetsmodus, så kan vel ikke være noe galt med den eller kabelen? Så da gjenstår det bare forskjellene mellom normal oppstart (eller selektiv oppstart med alt valgt bort) og sikkerhetsmodus. Noen idéer? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Denne burde nok ligge under lagringsmedier AMD PC? Hvis JA, gå videre. Nvidia nforce brikkesett på hovedkortet? Hvis JA, gå videre. Nvidia IDE drivere installert? Hvis JA, gå videre. Avinstaller Nvidia sine IDE drivere og bruk kun M$ sine IDE drivere som er inkludert i operativsystemet for å (mest sannsynlig) fikse problemet. Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Du har selvfølgelig rett at den skal ligge under lagringsmedier. Det gikk visst litt fort da jeg la den inn. Kan jeg flytte det selv? Er forøvrig ikke en AMD med nForce, men en (kremt) Pentium 3 (ikke le..) med VIA brikkesett. Men med nVidia grafikkort. Skal prøve med nye chipset drivere nå likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå