Gå til innhold

Bra av nettshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan vet du at bestillingen har blitt registrert når du ikke

har fått ordrebekreftelse? Ingen ordrebekreftelse = ingen ordre.

 

er ingen automatikk i det der. MPX sine systemer gav meg ikke slik varsel når jeg la inn ordre. Men jeg kunne fint sansynliggjøre at det hadde skjedd transaksjon siden kortet mitt var belastet.

 

muligens han stiller svakt med bevis, men sansynliggjøringen gjør at netshop burde la tvilen komme han til gode.

Ingen transaksjon vil blir foretatt med mindre det foreligger en ordre.

Men dersom det er systemet som sender ut ordrebekreftelsen

som har sviktet er jo saken en helt annen. Siden trådstarter har

ringt og den eneste ordren de kunne finne var en som var nyere, var nok

ordren ikke engang registrert, og de kan da ikke ta betaling for det.

 

Og derfor trekker eg konklusjonen "Ingen bekreftelse = ingen ordre",

som er noe mangelfull i en fargerik hverdag ;)

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som er inne på tanken på at kanskje trådstarter egentlig bare vil spare 500kr på bestillingen sin?

 

Tenker som så:

-Slettet internettlogg

-Familien rundt pcen når han bestillte

-Ikke mottatt ordrebekreftelse

-Ingen ting om orderen på netshop sine sider

 

Alt dette er ting som kan tyde på at du faktisk bare er ute etter å snylte netshop for noen penger..

 

Dette er da min oppfattning som en utenforstående i denne saken. Dette er ikke en beskyldning, men mine tanker rundt dette...

Lenke til kommentar
var så idiot å slette internett loggen min!!!! der hadde det stått :realmad:

Tviler på at denne hadde hjulpet, da en slik side ofte har en utløpsdato.

Og dersom den er for gammel vil du ikke få se den.

 

Dessuten beviser bare dette at du var der, ikke at du bekreftet noe.

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som er inne på tanken på at kanskje trådstarter egentlig bare vil spare 500kr på bestillingen sin?

 

Tenker som så:

-Slettet internettlogg

-Familien rundt pcen når han bestillte

-Ikke mottatt ordrebekreftelse

-Ingen ting om orderen på netshop sine sider

 

Alt dette er ting som kan tyde på at du faktisk bare er ute etter å snylte netshop for noen penger..

 

Dette er da min oppfattning som en utenforstående i denne saken. Dette er ikke en beskyldning, men mine tanker rundt dette...

Tviler på at han er ute etter å "svindle".

Men at han er noe frustrert, er jo greit. Men det å poste på et forum før man tenker lenger en nesa, jo det er noe drøyt.

Lenke til kommentar
Jeg har venta på pakka mi med de nye rambrikken, kabinett, kabelstrømper og et program fra netshop.no.

jeg bestilte det på lørdag eller søndag og jeg hadde ikke fått det enda. (Onsdag 10.08)

det var de ocz brikkene som var på tilbud forrige uke.

Nå synes jeg det hadde tatt lang tid så jeg ringte de i dag og spør om han kunne se om den var sendt det eneste som lå inne som jeg hadde bestilt var en 4400+ den bestilte jeg i går.

Jeg spurte om han kunne få ordna med det andre som de ikke hadde registrert.

jaja men jeg måtte betale full pris på rambrikkene som ikke var på tilbud nå!!!!! :nei:  :nei:  :nei:

Det er da ikke min feil at de ikke har registrert min bestilling skal jeg bare gi de de 500 kronene da???? Det har jeg ikke lyst til da kunne jeg heller kjøpt en viftestyring eller noe annet.!!!!

Ringer du alltid nettbutikker der du har bestilt varene for å finne ut hvor varene befinner seg?

Du vet at dette kan sjekkes med et kollinummer som ville ha stått under orderen din?

Endret av Zipman
Lenke til kommentar
hvorfor skulle jeg være så idiot å prøve og spare 500kr for å få pcen min til å gå se på profilen åssen har sendt de mail å spurt om de 500kr å hvis det ikke går så får de bare ta full pris!!!!! Det er en prinsippsak

tegnsetting er en fin ting. for eg forstod ikke hva du mente nå.

Lenke til kommentar

Har du ikke fått bekreftelses-mail, så har du dessverre ikke noe du skulle ha sagt - dessverre.

Men en ting jeg foreslår at du gjør er å ringe de, og si at du har fått bekreftelsen, og si at du er 3 sekunder fra å ringe forbrukerrådet.

At forbrukerrådet blir koblet inn er meget dårlig reklame for bedriften, noe de ikke vil ha noe av.

Regner med at de sier "Men da sender vi deg brikkene, til tilbudspris!"

 

Så får du håpe at de ikke ber om å få se denne bekreftelsen, noe jeg tviler på.

 

Enig at dette er drøyt, men forum er til for å hjelpe folk? :--) Tviler på at jeg hadde gjort dette selv, da det første jeg sjekker etter en bestilling over nett, er at jeg har mottatt bekreftelse.

Endret av detz
Lenke til kommentar
Har du ikke fått bekreftelses-mail, så har du dessverre ikke noe du skulle ha sagt - dessverre.

Men en ting jeg foreslår at du gjør er å ringe de, og si at du har fått bekreftelsen, og si at du er 3 sekunder fra å ringe forbrukerrådet.

At forbrukerrådet blir koblet inn er meget dårlig reklame for bedriften, noe de ikke vil ha noe av.

Regner med at de sier "Men da sender vi deg brikkene, til tilbudspris!"

 

Så får du håpe at de ikke ber om å få se denne bekreftelsen, noe jeg tviler på.

Den syns jeg er i det drøyeste laget... Håper ikke at trådstarter vil bruke sånne midler for å få varene til tilbudspris

Endret av Zipman
Lenke til kommentar
Har du ikke fått bekreftelses-mail, så har du dessverre ikke noe du skulle ha sagt - dessverre.

Men en ting jeg foreslår at du gjør er å ringe de, og si at du har fått bekreftelsen, og si at du er 3 sekunder fra å ringe forbrukerrådet.

At forbrukerrådet blir koblet inn er meget dårlig reklame for bedriften, noe de ikke vil ha noe av.

Regner med at de sier "Men da sender vi deg brikkene, til tilbudspris!"

 

Så får du håpe at de ikke ber om å få se denne bekreftelsen, noe jeg tviler på.

Hørtes ut som utpressing eller noe sånt, tror ikke det er måten å gjøre det på, for hvis netshop har sendt en bekreftelses mail tipper jeg de kan finne den i systemet sitt, desuten er det ikke uvanlig at webshoppene er inne på forumet her og ser på poster om sine egne webshopper

Lenke til kommentar
hvorfor skulle jeg være så idiot å prøve og spare 500kr for å få pcen min til å gå se på profilen åssen har sendt de mail å spurt om de 500kr å hvis det ikke går så får de bare ta full pris!!!!! Det er en prinsippsak

=

 

Hvorfor skulle jeg være så idiot å prøve å spare 500kr for å få pcen min til å gå. Se på profilen åssen (hva da?). Har sendt de mail og spurt om de 500 kronene. Hvis det ikke går så får de heller bare ta full pris! ( <-Se, det er mulig å bare bruke ett utropstegn) Det er en prinsippsak

 

Litt rettskrivning...

Lenke til kommentar

Dummeste, da det er lettere for de å be om kopi av den.

 

Hvis du ringer så møter du mest sannsynlig en stresset kundekonsulent som er opptrent til å yte god service, og da er sannsynligheten større for at du klarer å "lure" de.

Lenke til kommentar

Herregud, dette blir for drøyt!

 

Her er tydeligvis feilen på kundens side.

Også skal kunden true butikken med søksmål fra forbrukerombudet hvis butikken ikke slår av 500kr på en vare som kunden IKKE har krav på siden det ikke foreligger noe kvittering for kjøpet?

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Dummeste, da det er lettere for de å be om kopi av den.

 

Hvis du ringer så møter du mest sannsynlig en stresset kundekonsulent som er opptrent til å yte god service, og da er sannsynligheten større for at du klarer å "lure" de.

Hvis han får de til tilbuds pris er det kun god kundeservice det går på. For de vet om de har sendt mail eller ikke og kan sette seg skikkelig på bakbena hvis de vil

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle jeg være så idiot å prøve å spare 500kr for å få pcen min til å gå. Se på profilen åssen (hva da?). Har sendt de mail og spurt om de 500 kronene. Hvis det ikke går så får de heller bare ta full pris! ( <-Se, det er mulig å bare bruke ett utropstegn) Det er en prinsippsak

vel, selv om du har vært dyktig til å rettskrive og lage mening ut av teksten,

forstår eg ikke budskapet. kall meg dum :dontgetit:

 

+ litt godvilje klarer eg det ;)

men om eg skal gjøre et forsøk, hvorfor gidder du å poste her, sende mail OG

ringe de, dersom du allikevel bare kommer til å ta de som var til opprinnelig pris.

 

og ja, det er en prinsippsak, men også for nettbutikken. du kan ikke bare ringe til

de og hevde at du har kjøpt noe der, som du ikke har fått, og da kreve tilbudspris.

Lenke til kommentar
Dummeste, da det er lettere for de å be om kopi av den.

 

Hvis du ringer så møter du mest sannsynlig en stresset kundekonsulent som er opptrent til å yte god service, og da er sannsynligheten større for at du klarer å "lure" de.

Hvis han får de til tilbuds pris er det kun god kundeservice det går på. For de vet om de har sendt mail eller ikke og kan sette seg skikkelig på bakbena hvis de vil

Joda, er mye enig der. Men får trådstarter det som han vil, så har han jo "vunnet"?

Den moralske delen av dette har han nok tapt, men tror ikke at han bryr seg så meget om akkurat det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...