terje142 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Jeg har venta på pakka mi med de nye rambrikken, kabinett, kabelstrømper og et program fra netshop.no. jeg bestilte det på lørdag eller søndag og jeg hadde ikke fått det enda. (Onsdag 10.08) det var de ocz brikkene som var på tilbud forrige uke. Nå synes jeg det hadde tatt lang tid så jeg ringte de i dag og spør om han kunne se om den var sendt det eneste som lå inne som jeg hadde bestilt var en 4400+ den bestilte jeg i går. Jeg spurte om han kunne få ordna med det andre som de ikke hadde registrert. jaja men jeg måtte betale full pris på rambrikkene som ikke var på tilbud nå!!!!! Det er da ikke min feil at de ikke har registrert min bestilling skal jeg bare gi de de 500 kronene da???? Jeg sendte de mail på kvelden, han sa hvis jeg fortsatt ville ha alla varene skulle jeg få de til tilbudspris. Jeg hadde bestilt for ca 8000. Jeg får de til tilbudspris!!! Endret 13. august 2005 av terje142 Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ser ut som et eller annet har skjedd feil. Fikk du noen mail fra dem som kan bevise at du faktisk hadde bestilt? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 de har de rett og slett ikke låv til, ring tilbake til d eog si at du skal ha de til "tilbuds" pris. hvis de ikke går med på det, så går du til forbrukerrådet elns. du kan vertfall ikke straffes for at netshop.no e treig. kort og greit: du har krav på den prisen som var når du bestilte. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 bestilte du tilbudsvarer mens de var på tilbud, så skal du ha prisen du ble gitt på det tidspunktet. Dersom du ikke gjorde det, så skal du betale normal pris. Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 fint det trodde jeg også. Har ikke mail eller noe fra de nei men har en tråd her hvor det står at jeg venter på mine brikker... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 så du fikk ingen bekreftelse på at bestillinge nvar gjort? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 fint det trodde jeg også.Har ikke mail eller noe fra de nei men har en tråd her hvor det står at jeg venter på mine brikker... Så lenge du ikke har fått noen bekreftelse fra netshop står du vel på ganske bar bakke rent juridisk... Lenke til kommentar
Naits Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hvis du ikke fikk en mail etter at du trykket på godkjenn bestilling, så har bestillingen rett og slett aldri skjedd i Netshop sine datasystemer, og du har dermed ingen krav på de varene til tilbudspris. Kjipt, men sånn er det. Kan jo være at de tror deg da, men ikke ha forhåpninger Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 egentlig har han krav fortsatt. for han kan ikke straffes for at netshop sin server osv, ikke tok imot bestillinge på rett tid. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Har du sett etter på kontoen din hos Netshop? Jeg mistenker at bestillingen på ram-brikkene aldri har kommet i kjøpskurven din. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 egentlig har han krav fortsatt. for han kan ikke straffes for at netshop sin server osv, ikke tok imot bestillinge på rett tid. Tviler på at det har blitt en feil der... En evt feil ligger nok mer i at trådstarter glemte å trykke bekreft el Og med mindre han har betalt for varen allerede har nok ikke netshop noen forpliktelser ovenfor han Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 jeg huska elt det der ja, mamma pappa og broren min så jeg trykte bekreft så.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Eg vil si at du ikke har krav på noenting. Hvordan vet du at bestillingen har blitt registrert når du ikke har fått ordrebekreftelse? Ingen ordrebekreftelse = ingen ordre. Du har tross alt ansvar for å sørge for at bestillingen er gjort, spessielt når du vet at noe er tilbudsvare. Dessuten kan ganske mye ha skjedd her, og langt i fra alle er nødvendigvis netshop's servere sin feil. - sløv klikking - programheng - programkræsj - treg windows - windows som hang seg - dårlig internett linje - spyware ...osv. Og hvorfor skal da NetShop betale for det? Han var klar over at det ikke kom noen ordrebekreftelse, mao burde han ha sjekket opp i dette lenge før. Men dette er bare min mening Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det kjøpet som er bindende mellom begge parter er det som står i ordrebekreftelsen du får servert pr epost etter at du har kjøpt, det er kjøpers plikt å se at den stemmer i henhold til du har bestilt. Har du kun fått ordrebekreftelse på CPU så er det kun den som gjelder og du må da betale vanlig pris. Naits har jo sagt det jeg sier så er kanskje et litt mer beskrivende svar det her. Lenke til kommentar
Naits Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 egentlig har han krav fortsatt. for han kan ikke straffes for at netshop sin server osv, ikke tok imot bestillinge på rett tid. Tviler på at det har blitt en feil der... En evt feil ligger nok mer i at trådstarter glemte å trykke bekreft el Og med mindre han har betalt for varen allerede har nok ikke netshop noen forpliktelser ovenfor han Enig med CaZiO her. Feilen er nok mest sannsynligvis brukerrelatert. Hvis bestillingen derimot ligger i ordrehistorikken til trådstarter, med korrekt dato så er jo saken grei. Hvis den ikke gjør det, så er det enten en brukerfeil eller serverfeil. Som igjen betyr at Netshop ikke er pliktig til å gjøre noe med forespørselen om tilbudet. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Og selv om feilen lå hos netshop hjelper det deg fortsatt ingenting så lenge du ikke har annet bevis for at du bestilte under kampanje-perioden enn ditt eget ord og at du hadde samlet familien din rundt pc skjermen Lenke til kommentar
Naits Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 jeg huska elt det der ja, mamma pappa og broren min så jeg trykte bekreft så.. Det spiller ingen trille om så julenissen stod og så på. Det blir ditt ord mot Netshop sitt, og da blir det nok ikke noe tilbud på deg. Eller du kan jo være heldig da som sagt. Kanskje de er snille og gir deg tilbudet fordiom. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hvordan vet du at bestillingen har blitt registrert når du ikkehar fått ordrebekreftelse? Ingen ordrebekreftelse = ingen ordre. er ingen automatikk i det der. MPX sine systemer gav meg ikke slik varsel når jeg la inn ordre. Men jeg kunne fint sansynliggjøre at det hadde skjedd transaksjon siden kortet mitt var belastet. muligens han stiller svakt med bevis, men sansynliggjøringen gjør at netshop burde la tvilen komme han til gode. Lenke til kommentar
Naits Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hvordan vet du at bestillingen har blitt registrert når du ikkehar fått ordrebekreftelse? Ingen ordrebekreftelse = ingen ordre. er ingen automatikk i det der. MPX sine systemer gav meg ikke slik varsel når jeg la inn ordre. Men jeg kunne fint sansynliggjøre at det hadde skjedd transaksjon siden kortet mitt var belastet. muligens han stiller svakt med bevis, men sansynliggjøringen gjør at netshop burde la tvilen komme han til gode. Men hvis ordren ikke er på ordrehistorikken hans så er det vel ikke så mye å gjøre på. Og det blir jo ikke nevt noe om betaling med VISA her så... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 uff, les det jeg skrev, så ser du at det med visa var kommentar til overnevnte sin "ingen bekreftelse = ingen ordre" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå