Gå til innhold

Crucial PC4000 BallistiX Tracer

pantrax

Anbefalte innlegg

Noen her som har noen erfaringer med disse brikkenei ett AMD 64 oppsett? Såvidt jeg skjønner det er de ekstremt gode til å overklokke med, men jeg var mer bekymret for timingsene. Har ikke funnet rare benchmarkingene som sammenligner ytelsen mellom mer aggresive ram timings or clockingen. Til slutt, hvor gode er stock heatspreadern - vil dere anbefale aktiv kjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, som tidligere nevnt var jeg litt usikker i hvilken grad jeg ville overklokke systemet. Har lest enda mer om temaet og det later til at 250 med 3 3 3 8 timings tilsvarer eller har ganske lik ytelse som 200-210 med 2 3 2 5 timings. Så avhengig av hvordan man skal overklokke og bruken så er jeg ikke helt overbevist over disse brikkene enda.

Visstnok skal det ikke være rare greiene å pushe klokkehastigheten høyere enn 250 på de nevnte brikkene da, så i bunn og grunn så kommer det vel ann på hvor langt jeg klarer å kjøre venice'n.

Lenke til kommentar

Les mer om dem her

Very picky about voltages, doesn't like high volts. Mine went all the way to 270mhz with only 2.6v and then bumped to 2.7 up to 290mhz and too much will cause instablity.

Altho its memtest stable all the way to 290mhz I can only get 280mhz stable so far in windows. I'm open to suggestions ! lol

:thumbup:

Endret av Silver2k
Lenke til kommentar

Fin link. Fikk idag alle delene til den nye maskina, bortsett ifra minnet da. Etter at jeg har fått testet hva venice'n er god for så får vi se hva slags minne det blir. Havner jeg med en htt på rundt 250+ så vil jeg tro denne brikken er helt ypperlig. Skal strengt tatt innrømme at jeg håper på 270+ :whistle:

Lærte i allefall at denne rammen ikke er betenkt noe mer aggresive timings enn det som den er oppgitt til, med mindre man er heller sparsom på klokkefrekvensen.

Lenke til kommentar

Har disse brikkene nå, vell og merke i et pentiumsystem, men kommer til å smekke de over i A64 i slutten av måneden.

På pentiumsystemet klarer de 254 3-3-3-8 @ 2,7v.

Testa de også i et AMD system jeg bygget for en nabo:

DFI Nf4 Sli og en Venice 3200. Brikkene klarte faktisk 265 på dette systemet med samme timings og volt som overnevnte system.

Yter som pokker spør du meg, men er litt dyre.

Lenke til kommentar

Sjekka du hvor langt brikken gikk alene på amd systemet?

Ser ut til at jeg må gå til innkjøp av ny ram raskere enn forventet, den ene av de gamle twinmos brikka tok kvelden under et litt for ivrig forsøk på å tyne mest mulig av de i det nye systemet :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...