Slither Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Vurderer å skaffe meg et slikt kabinett, men er litt urolig for poweret som følger med, og ikke kan byttes (ikke enkelt i alle fall) Noen som har noen erfaringer med dette? Det jeg skal ha i kassa er: Asus K8N hk Athlon XP 64 3000+ 1GB Ram SB Audigy 2 ZS CD-RW og DVD-RW 120 GB Sata disk 40 GB IDE disk ATI x800xt (største strømsluket) Holder den medfølgende psu'en til dette? Nå kjører dette på en 480w psu fra ThermalTake.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Vil ikke anbefale det til det systemet nei, tror det blir litt lite.. Lenke til kommentar
Slither Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Noen tips til andre alternativer? Hovedpoenget er god kjøling Bra om det er stille også (f.eks 12cm vifter) Lenke til kommentar
VbD Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Tror ikke det blir noe problem, jeg kjørte: Abit AI7 s478 Intel p4 3ghz pc800 2x512 mb corsair 2x250 gb WD 1x200 gb WD 1x40 gb WD SB Audigy 2zs Gainward GF6800 GT 256mb 1 DVD rom 1 CD rom uten problem på den gamle 380W PSU'en min...(tror det var 380, det var ihvertfall under 400..har antec truep 420w nå) edit: da hadde jeg også noe extra stæsj kobla på som 2stk katoder og endel usb tilkoblinger Endret 11. august 2005 av dmeNt` Lenke til kommentar
Slither Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Kjørte mitt system på en chieftec 360w psu. Gikk fint helt til jeg skulle spille noe litt krevende, da gav den seg etter et par minutter. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Artic Cooling er noe info ute på side nettsider: FAQ og oversikt over Main Features At 350 Watt continuous power the power supply is well proportioned and will provide sufficient power for the highest demands for many years to come. Numerous in house and independant tests have proven that today's PC consumes at most 230 Watt (P4 3.8 GHz, Geforce 6800 Ultra).Hvis du velger å stole på beregningene til Artic sjøl, støttet opp av bla Tom's Hardware Guide, KAN du greie å skvise inn en dual CPU og SLI pc inn i en Silentium. EDIT: Kjørte mitt system på en chieftec 360w psu.Gikk fint helt til jeg skulle spille noe litt krevende, da gav den seg etter et par minutter. Silentium bruker Seasonic/ARCTIC med active PFC strømforsyning, som skal være mye bedre enn generiske strømforsyninger, uten at jeg sier din chieftec er det. Ta en titt på grafene på Main Features... (scroll ned) Endret 11. august 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Slither Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Tror jeg prøver dette, kan vel alltids returnere den om psu'en blir for liten. Skal poste resultatet når jeg får den Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Har ca det samme som deg i mitt T1 tower. Toweret er rett og slett HELT konge!! Har ikke feit maskin egentlig men har aldri hatt noe som helst problemer: AMD 64 3000+ Asus SLI socket 939. 2x512 TwinMos RAM 1x MSI 6600GT 1x PCI SMC 54mb trådløst nettverk 4x USB Joypads 2x USB Printere 1x 200GB disk 2x DVD brennere Når jeg ser nå så er vel ikke det så mye dårligere enn ditt egentlig. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Hadde veldig lyst på det kabinettet selv, men da jeg har en tendens til å oppgradere pcen iblant så kjøpte jeg heller kabinett med standard ATX strømforsyning, blir liksom bedre å kunne bytte ut til en større om man oppgraderer til mer strømslukende utstyr.. Men sikkert supert om man ikke skal oppgradere på en stund.. Og det er faktisk billig for såpass bra og stille kabinett.. Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 D som er greit er jo at den nye generasjonen skjermkort bruker mindre strøm enn de gamle. Du klarer deg faktisk noen år på denne skulle jeg tro... Det er jo tross alt først å fremst skjermkortene som suger strøm nå til dags... Lenke til kommentar
Slither Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Fikk kabinettet i dag, nettopp fått det opp å gå. Litt småtrangt å installere i, med det gikk greit med litt viljestyrke Ellers ser psu'en ut til å holde og sist men ikke minst, det er STILLE Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) og sist men ikke minst, det er STILLE yay Har endelig somla meg til å stikke bortom microplex og fått tak i cpu og gpu kjølere, så i kveld setter jeg pc'n inn i min Silentium Gleder meg til ikke å høre det Endret 16. august 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Slither Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 historien fortsetter... Bare så det er sagt... der ER mulig å bytte PSU i denne, jeg gjorde det for noen dager siden, da den originale viste seg å være bare litt i minste laget, og jeg hadde en god en liggende. Krevde litt klipping i metall og ledningskapping, men det funker Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 toft Satte du inn den nye PSU'n på samme måten som den gamle? Lenke til kommentar
Slither Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 nei originale skruehullene passet ikke, men kabinettet er perforert i bunn, så i alle fall tre av atx skruehullene passet. og så måtte jeg ta bort kontakten og bryteren bak på psu'en (bak blir ned i dette kabinettet) Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Litt mer drill, dremel, dh... lodding enn det folk flest kan da? Jaja. Jeg har kabinettet sjøl, syns det er tøft selvom jeg blir varm på føttene når jeg spiller HL2 Men det er bra å vite at det går. ... bilde?? Lenke til kommentar
lerun Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hvorfor tok du ikke bare ut innmaten i den andre PSU'en og skrudde den inni i skallet til Articen? Selv om denne kassa er trang klarte jeg å dytte inn vannkjøling (120mm radiator og Asetek sin nye 12v pumpe). Måtte selvsagt gå bananas i toppen for å få et hull, men det ble fint med å skru en 120mm grill over. Må bare få det nye hovedkortet etter at dårlig stramma vannblokker dryppet en bitterliten del vann på sør-broa mi --> elektronikk og vann går ikke bra. Ellers er kabinettet topp, tenker jeg undervoldter PSU viftene til 7v bare for å få de litt stillere (ettersom de er i front høres de sterkest). Undervolta også 120mm vifta for radiatoren med Fanmate2. Stille er hva man ønseker, det som er kult er at radiator vifta kan skrus opp via software for pumpa. Tror jeg også etterhvert kommer til å bytte ut innmaten til PSU'en med en annen med litt pow'a (hvis overklokkingen ikke går bra) Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Er det enkelt å undervolte de PSU viftene, og er det egentlig trygt? Med tanke på at det er på PSU'en mener jeg? Lest i noen tester at det er disse viftene som lager mesteparten av bråket i kabinettet, og er det enkelt og trygt å undervolte dem hadde det jo vært fint... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg bruker Zalman kjølere på CPU og GPU, og de lager mer lyd enn kabinett/PSU viftene. Ingen av viftene har noen gang gått på høyt turtall, bare en deilig brumming fra under skrivebordet. Så jeg har ingen problemer med støy nivået fra Silentiumen min. Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 vel, tenkte å ha det så nærme lydløst som mulig (skal stå på soverommet), så deilig brumming er ikke helt bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå