Gå til innhold

Hvor hurtig bør minnekortet være?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe et større minnekort til mitt Ixus 40 kamera. Det bruker SD-kort. Men nå lurer jeg på hvor hurtig dette bør være? Stemmer det at det er tre hastigheter å velge mellom? Jeg ser at det har noe med pris å gjøre også... Vil jo gjerne ha mest mulig for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er vel å finne de tekniske data på kameraet og håpe må at lese og skrivehastigheten til/fra minnebrikke er oppgitt.

Jeg hadde samme spørsmål i hodet mitt uten å få svar.

Stod mao ikke i de tekniske data og importør av kameraet mitt hadde heller ikke svar.

Endte opp med å kjøpe SD Extreme III kort som ikke er det spor raskere enn det vanlige SD kortet jeg hadde fra før.

Mener å ha lest meg til at det kun er de proffe eller semipro speilreflekskameraene som har noe bruk for minnekort med kjapp skrive/lese.

Håper dette ga deg deg du var ute etter. Penger spart = penger tjent... :D

Runar

Lenke til kommentar

På kamera i denne størrelsen, er det kameraet og ikke minnekortet som er flaskehalsen. Noen kamera krever "litt" raske kort for video i fullkvalitet, men jeg tror alle kort som selges i dag er raske nok. Det som ikke vil funke bra nok til fullkvalitetsvideo, er gamle SD kort som er tregere enn dagens standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...