Arnt Eirik Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ved capture fra Canon MVX20i til pc, i valget DV-AVI (som vist er default i både pinnacle, premier og WMM) så kommer det horisontale striper som spesiellt vises godt i røde ting på skjermen. Ser ut som det er annen hver linje nedover som blir dratt ut litt. Når jeg tar capture i WMM i formatet "best for etterbeh. på pc" eller noe slikt, i windows media format, så er ikke dette ett problem. Sender jeg en snutt av dv-avi fila tilen kompis ser han også stripene. Prøvde nå å capture en snutt hos en kompis, samme kamera, samme firewire, samme teip.. men der har han ikke slikes striper.. iallefall ikke som jeg så, men han har en annen skjerm også.. en lcd skjerm. Kan det være mitt skjermkort(32mb) og gamle skjerm(crt) som har noe med dette å gjøre, eller? Fått tips om at dette har med en funksjon som heter "interlace" men dette finner jeg ingenting om i verken software eller i innstillinger for hardware hos meg... HJELP! Arnt Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det har med Interlace å gjøre. Det bør være en innstilling som heter Deinterlace, eller odd/even fields. Det kan også være at du har et kamera som er fra USA og har NTSC men softwaren din er innstilt til europa PAL. Da kan du få slik kluss. Du får titte rundt etter de begrepene på software og kamera ditt. AKIRA Lenke til kommentar
Arnt Eirik Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Det har med Interlace å gjøre. Det bør være en innstilling som heter Deinterlace, eller odd/even fields. Det kan også være at du har et kamera som er fra USA og har NTSC men softwaren din er innstilt til europa PAL. Da kan du få slik kluss. Du får titte rundt etter de begrepene på software og kamera ditt. AKIRA Hmm.. Finner ikke altså noe med deinterlace og hvor kamera er fra er ikke gått å si, men det har iallefall valgene ntsc og pal, og står på pal. Må surre litt til rundt i valgene da. Er jo kjøpt og betalt i Norge, i Norsk butikk og alt... Arnt Endret 10. august 2005 av Arnt Eirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå