matban Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hva er best å overføre i ? Dv-Full Quality Capture eller MPEG Capture ? Jeg syns kvaliteten er best på mpeg capture, men det som er rart er at jeg kan overføre mer til pcen i mpeg enn dv-full i timer.. noen som vet hva det betyr ? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 DV Full Quality er nok best. Sjølv om DV og er komprimert, so er det komprimert mindre, og på ein annan måte enn MPEG. (Noko som er grunnen til at du kan overføre meir video i MPEG enn i DV AVI. DV AVI er og betre egna til redigering enn MPEG (MPEG 2 iallfall). SO bruk DV AVI. Lenke til kommentar
matban Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Ja supert. Det var det jeg lurte på takk for hjelpen ! ;p Lenke til kommentar
matban Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har sett litt nå. Og det virker som om mpeg gir bedre kvalitet.. dv-avi blir mye flimmer i kvaliteten. kan du noe om dette ? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Incanus har rett. Før over i AVI for best kvalitet. Da har du alltid det best utgangspunkte for senere å redigere filmen. Hva skal du med filmen du fører over? Lenke til kommentar
matban Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Hmm, redigere litt og så brenne ut på en plate som jeg senere kan se på tv. Menne vet du hvorfor jeg får mye flimmer i kvaliteten ? ett slags forstyrrende lag foran videoen ? Takk for hjelpen... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Prøv å lag en cd/dvd og se det på tv, for å se om problemet er tydelig der du. Aner ikke hva det kan være, desverre. Lenke til kommentar
Arnt Eirik Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har sett litt nå. Og det virker som om mpeg gir bedre kvalitet.. dv-avi blir mye flimmer i kvaliteten. kan du noe om dette ? Slik som beskrevet her eller? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=455067 Arnt Eirik Passe forbanna Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Kanske den nevnte flimringen er interlacingen? Mange har trodd det var noe i veien med opptakene p.g.a. den - til de har sett det ferdige resultatet på TV hvor alt er i sin skjønneste orden, fordi TV'en nettopp forventer at videoen skal være interlacet - mens interlacet video ser dårlig ut på en PC-skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå