Gå til innhold

da har jeg stemt, hva stemte du?


Hva stemte du?  

754 stemmer

  1. 1. Hva stemte du?

    • Demokratene
      4
    • Det Liberale Folkepartiet
      9
    • Fremskrittspartiet
      183
    • Høyre
      96
    • Kristelig Folkeparti
      11
    • Kystpartiet
      5
    • Pensjonistpartiet
      2
    • Rød Valgallianse
      47
    • Senterpartiet
      21
    • Sosialistisk Venstreparti
      77
    • Venstre
      44
    • Norges Kommunistiske Parti
      10
    • Det Norske Arbeiderparti
      110
    • Blankt
      12
    • Har ikke/skal ikke stemme
      123


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste "rike" har startet opp fra slikk og ingenting, har ikke de gjort seg fortjent til posisjonen de har i samfunnet? Synes du det er fair at han skal gi 50 % av bruttolønnen sin til folk som ikke er villige til å gjøre en dritt?

 

Kan du gjenta den setningen der, jeg lo nemmelig så jeg datt av stolen.

Så nå er jeg båder rød og grønn på stumpen :-)

Ja ja det gjør ikke så mye det ble iallefall rette fargen :!:

Pfft.. Ingenting er som en skikkelig blåkul. Hva fan slags ræv har du uansett som blir grønn når du slår deg? :D

 

Bandidos-Pelle sine synspunkter er forøvrig ikke representative for Høyre, eller for den saks skyld FrP. Det er en typisk ultra-liberalistisk holdning som gjerne unge mennesker får etter å ha lest Ayn Rand, og så vokser de det fra seg. ;)

 

Høyre er ikke for nedbygging av velferdsstaten, men Høyre er heller ikke interessert i å sy puter oppunder armene på folk som faller utenfor. Etter min mening er det bare sunn fornuft at det må være en balansegang her..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Dermed finnes det ikke noen privat storkapital som omsetter for milliarder. På Cuba er riktignok levestandaren adskillig lavere enn i norge, men er allikevell et godt eksempel på at et sosialistisk samfunn faktisk KAN fungere! På Cuba viser Castro adskillig mer solidaritet overfor befolkningen, enn bush gjør i det høykapitalistsike USA. :nei:

på Cuba er de fleste  fattige, men ingen sulter eller bor på gata  :yes: Og omtrent alle er like fattige.

Det er ingen grunn til at jeg skal plukke resten av innlegget ditt fra hverandre. Den siste setningen i sitatet over sier alt. Du ser heller at alle har det dårlig, enn at de aller fleste har du godt og noen bedre enn andre. Du har et verdenssyn preget av syklig misunnelse. Herregud, det er skremmende hvordan du ønsker dine medmennesker slik ondskap. Men jeg sier som før - når du etterhvert får undervisning i historie og samfunnskunnskap, vil du nok endre mening.

Lenke til kommentar
Høyre er for et ekskluderende samfunn

Neida. Dette er bare løgnpropaganda fra folk som mener at det er riktig å ta fra de som bidrar med mest og gi til de som ikke gidder å gjøre noe selv. Folk som ikke kan ta vare på seg selv må hjelpes, men folk som snylter på oss andre må piskes i gang. De må tvinges til å inkluderes i samfunnet, og ikke bare stå utenfor og pisse på oss som faktisk jobber og betaler skatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Høyre er for et ekskluderende samfunn

Neida. Dette er bare løgnpropaganda fra folk som mener at det er riktig å ta fra de som bidrar med mest og gi til de som ikke gidder å gjøre noe selv.

Det var merkelig, da det er en konklusjon jeg helt og holdent har trukket selv. Så jeg driver med løgnpropaganda nå? Kanskje jeg har en fremtid på tinget...

Lenke til kommentar
Høyre er for et ekskluderende samfunn

Neida. Dette er bare løgnpropaganda fra folk som mener at det er riktig å ta fra de som bidrar med mest og gi til de som ikke gidder å gjøre noe selv. Folk som ikke kan ta vare på seg selv må hjelpes, men folk som snylter på oss andre må piskes i gang. De må tvinges til å inkluderes i samfunnet, og ikke bare stå utenfor og pisse på oss som faktisk jobber og betaler skatt.

Jeg er enig i at slik snylting er teit, men ikke alle disse som jobber og bidrar mest har faktisk jobet i timer for alle disse pengene. Selvsagt har de jobbet mye, men når Hegnar og Hagen tar ut aksjeutbytter har de ikke jobber fysisk for disse pengene. De kommer som et resultat av det.

Lenke til kommentar
Så du mener at alle arbeidsplassene f.eks. Hagen er skapt har kommet ut av ingenting? At Hagen ikke har bidratt med noe? At arbeidsplasser er uviktig?

Hvor mange arbeidsplasser har Hagen egentig skapt? Jeg håper ikke du sitter der og bare teller Rimi-butikker, for du bør også regne med alle arbeidsplassene som forsvant da selvstendige kolonialhandlere over hele landet enten måtte legge ned driften eller ble oppkjøpt av en de store kjedene.

 

Den smørbukken har drevet med konsolidering og tjent grisefett på det, han har ikke funnet opp kruttet.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

modellmakt har lest for mye Mao/Stalin i det siste tror jeg.

 

Hvor mange arbeidsplasser har Hagen egentig skapt? Jeg håper ikke du sitter der og bare teller Rimi-butikker, for du bør også regne med alle arbeidsplassene som forsvant da selvstendige kolonialhandlere over hele landet enten måtte legge ned driften eller ble oppkjøpt av en de store kjedene.

De måtte kanskje legge ned, men de ble erstattet av minst en, og sannsynligvis flere fra de store kjedene. Det har blitt flere butikker, billigere mat, og større utvalg. Og flere arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...