Gå til innhold

da har jeg stemt, hva stemte du?


Hva stemte du?  

754 stemmer

  1. 1. Hva stemte du?

    • Demokratene
      4
    • Det Liberale Folkepartiet
      9
    • Fremskrittspartiet
      183
    • Høyre
      96
    • Kristelig Folkeparti
      11
    • Kystpartiet
      5
    • Pensjonistpartiet
      2
    • Rød Valgallianse
      47
    • Senterpartiet
      21
    • Sosialistisk Venstreparti
      77
    • Venstre
      44
    • Norges Kommunistiske Parti
      10
    • Det Norske Arbeiderparti
      110
    • Blankt
      12
    • Har ikke/skal ikke stemme
      123


Anbefalte innlegg

FrP får min stemme. Fornuften taler. (dette sies bare for å terge sosialistene på forumet. Prove me wrong!)

Du ergrer nok ikke sosialistene mest med det :)

For de som skjelver mest om FRP fortsetter å vokse er no Høyre,Venstre og KRF for jo større FRP blir jo vanskeligere blir det for dem å utelukke dem.

Det er jo et paradoks at høyresidens største parti ikke har noe å si, det er vel bare på høyresiden sånt kan skje :hmm:

Du kan så si. Jeg lurer på hva som hadde hendt dersom SV ble større enn AP en dag.... :hmm:

Tror ikke det hadde skjedd så mye jeg. SV hadde bare fått mulighet til å få gjennomslag for mer av sin politikk i en eventuell rød-grønn regjering.

 

Min oppfatning er at FRP sin politikk skiller seg mye mer fra høyre (og forsåvidt KRF og Venstre) enn det SV sin skiller seg fra AP.

 

Faktisk så er FRP sin politikk så "spesiell" at den borgerlige regjeringen har samarbeidet med AP i flere saker enn de har samarbeidet med FRP den siste stortingsperioden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes faktisk det er litt merkelig at "hele verden" er enig om at CO2 utslipp må minkes med tanke på forurrensing og drivhus effekten, men USA synes ikkje det finnes nok vitenskapelige fakta som viser at CO2 er en årsak til drivhus effekten.

CO2 har ingenting med forurensning i vanlig forstand å gjøre, så der tar du feil. Gassen er tvert imot en forutsetning for liv.

Dog er det riktig som du sier at karbondioksid har påvirkning på den like livsnødvendige drivhuseffekten.

 

Synes for øvrig du legger litt vel mange meninger i munnen på andre bare fordi de stemmer f. eks. FrP (ikke at jeg er noen FrP-tilhenger selv). Det blir som SU-dama som sa til meg da jeg avviste effektene hennes: "Å, så du vil ikke ha gratis skolebøker du, nei. Nei, da så!" :roll:

Lenke til kommentar

Én ting som er litt kjipt med den NRK-velgerguiden, er at partiene får mindre prosent f.eks på dette:

Gratis skolemat: Mitt svar - ja.

"Partiene som vil kjempe med full styrke for din sak: SV"

RV var blant de som klart støttet min sak. Dermed fikk jeg mindre prosent på RV på grunn av dette. Menmen, tapte ikke så mye egentlig da, fikk jo 96,3 prosent ;)

Lenke til kommentar
Hadde tenkt å stemme blankt, men etter å ha sovet på saken så ble det Venstre gitt.

Godt valg! :thumbup:

 

 

 

det jeg vil fram til, er at høyresiden er dårlig.

Ikke hvis man ønsker fremgang og produksjon av flere goder til fordeling.

 

 

 

Min oppfatning er at FRP sin politikk skiller seg mye mer fra høyre (og forsåvidt KRF og Venstre) enn det SV sin skiller seg fra AP.

Det er neppe tilfelle.

 

Faktisk så er FRP sin politikk så "spesiell" at den borgerlige regjeringen har samarbeidet med AP i flere saker enn de har samarbeidet med FRP den siste stortingsperioden.

Dette sier da ingenting om at Frp er så "spesiell". Det sier nok mer om at AP er det største partiet i Norge.

 

 

 

Selvom jeg ikke har stemmerett håper jeg at FRP får en del stemmer :p

Hvorfor det?

Fordi partiet står for mye bra, og det er på tide at de får litt mer gjennomslag for sine saker i dette landet.

Lenke til kommentar
Hvor har du det fra at Høyre er kapitalister ? thumbdown.gif

Valgets gullkorn! :)

Det at Høyre flagrer med sine utsagn om at de ikke er redde for å innrømme at de er kapitalister og "Enjoy Capitalism", gjør dem ikke til kapitalister.

 

Høyre er for velferdsstaten slik som alle de andre.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Det at Høyre flagrer med sine utsagn om at de ikke er redde for å innrømme at de er kapitalister og "Enjoy Capitalism", gjør dem ikke til kapitalister.

 

Høyre er for velferdsstaten slik som alle de andre.

 

I Norge er partiet Høyre det ledende kapitalistiske partiet. I utlandet finner vi mange av Høyres søsterpartiet, som for eksempel svenske Moderaterna, danske De Konservative og amerikanske Republikanerne.

Vel vel. Høyre er konservative kapitalister. Samfunnet er i dag kapitalistisk, så det henger på greip. Velferdsstaten er kapitalistisk, MEN har som kjent sosialistiske innslag i og med at vi har blandingsøkonomi, og en stat som er mer aktiv enn rene liberalister ønsker.

Lenke til kommentar

CO2 har ingenting med forurensning i vanlig forstand å gjøre, så der tar du feil. Gassen er tvert imot en forutsetning for liv

Nuvel. Gassen dannes som resultat at det er liv.

Gassen er tilfeldigvis en viktig del av fotosyntesen, som jo faktisk er en forutsetning for at du og jeg skal kunne leve :)

Menneskelig produksjon av CO2 fører til at den naturlige CO2-balansen forrykkes. At noe er "naturlig" betyr selvsagt ikke for mye av det ene eller det andre fører til noe som helt riktig kan betegnes som forurensing. Det er den menneskelige, kunstige påvirkningen av den naturlige mengden karbondiokside i atmosfæren som betegnes som forurensing, ikke fotosyntesen.

 

Og selv om den menneskeskapte delen av gassen er mindre enn den naturlige, fører den til at balansens forrykkes og at mengden CO2 i atmosfæren som ikke blir brutt ned akkumuleres til et kunstig nivå. Å ikke kalle dette forurensing er i beste fall et dårlig semantisk triks.

Lenke til kommentar
I Norge er partiet Høyre det ledende kapitalistiske partiet. I utlandet finner vi mange av Høyres søsterpartiet, som for eksempel svenske Moderaterna, danske De Konservative og amerikanske Republikanerne.

Wipikedia er ingen pålitelig kilde når det gjelder norsk politikk, en må se på det partiene gjør i praksis for å definère hvor de ligger.

 

 

Og når vi ser på hva Høyre gjør i praksis, ser vi raskt at de ikke er et skikkelig kapitalistisk parti.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...