Gå til innhold

da har jeg stemt, hva stemte du?


Hva stemte du?  

754 stemmer

  1. 1. Hva stemte du?

    • Demokratene
      4
    • Det Liberale Folkepartiet
      9
    • Fremskrittspartiet
      183
    • Høyre
      96
    • Kristelig Folkeparti
      11
    • Kystpartiet
      5
    • Pensjonistpartiet
      2
    • Rød Valgallianse
      47
    • Senterpartiet
      21
    • Sosialistisk Venstreparti
      77
    • Venstre
      44
    • Norges Kommunistiske Parti
      10
    • Det Norske Arbeiderparti
      110
    • Blankt
      12
    • Har ikke/skal ikke stemme
      123


Anbefalte innlegg

Hehe... QED, modellmakt ;) Trenger vel ikke så si mer om deg, for du viser fint hva slags person du er. Kom tilbake om noen år du ;)

 

 

Det er et fåtall om noen av dem som tjener melom 500 000 og 1 mill som invisterer i arbeidsplasser.

De har likevel bidratt med mer i skattekassa enn de som tjener mindre.

 

Så 70K er uten betydning hvis man tjener under 300K? Merkelig logikk.

Som sagt det nytter ikke å flytte denne grensen høyere for folk som ikke har nok til å fylle denne,

Hva mener du? De som tjener under 70000?

 

menst de som tjener bra fyller den uten problemer og dermed kan nyttigjøre seg av dette.

Denne skjønner jeg ikke. Jo mer man tjener, desto mindre betyr minstefradraget, gjør det ikke?

 

Derimot får de lettelser på andre områder, som betyr at de får bedre råd til slikt.

De lettelsene må du gjerne dokumentere, Jern Erna ble jo satt sjakk matt av Sv i siste partilederdebatt der hun måtte innrømme at egenandelend vil fortsette å stige i neste budsjett, så ja de får mere , de får mere utgifter de som har minst.

Jeg har ikke sett noe "sjakk matt", men økning i minstefradraget og lavere skatt betyr som sagt at man sitter igjen med mer penger.

 

Du brukte deg selv som eksempel. Du går vel ikke på trygd, attføring, el.l.? Du er i full jobb, ikke sant?

Hva er dette for tull,jeg bruker et eksakt regnestykke der jeg har vert til kontroll på sykehus og sitter med regningene som viser hva jeg betalte i egenandeler denne gangen og hva jeg betalte for nøyaktig samme kontrollen for vel to år siden, disse tallene viser en dramatisk økning i egenandelene de siste 2 årene.

Ja, og så? Du har råd. De som ikke har råd, de som faktisk er fattige, får selvsagt hjelp.

 

Når denne dramatiske økningen rammer meg vil jeg tro den rammer alle også dem som har det svert vanskelig, ikke sandt??

Hvordan "rammer" den deg? Gjør det at du ikke får mat på bordet?

Ser du liker å kverulere med det som skrives, jeg er dog rimelig sikker på at du er såpass oppegående at du har skjønt både mine og andres svar,men velger å kverulere vidre :D men det får så vere.

Om du mot formodning ikke skulle vere gammel nok eller voksen nok til å skjønne slike grunnleggende ting så vil det nok komme den dagen du begynner i virkelighetens skole :D

Lykke til og håper du ikke tryner så alfor mange ganger, det er nemmelig fort gjordt når en velger å kverulere seg frem i livet :D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser du liker å kverulere med det som skrives, jeg er dog rimelig sikker på at du er såpass oppegående at du har skjønt både mine og andres svar,men velger å kverulere vidre  :D men det får så vere.

Om du mot formodning ikke skulle vere gammel nok eller voksen nok til å skjønne slike grunnleggende ting så vil det nok komme den dagen du begynner i virkelighetens skole  :D

Lykke til og håper du ikke tryner så alfor mange ganger, det er nemmelig fort gjordt når en velger å kverulere seg frem i livet  :D  :D

Dersom du har gått tom for argumenter/svar hadde det stått mye mer respekt av deg om du i det minste bare trakk deg rolig tilbake, uten å komme med vikarierende begrunnelser som at det er "de andre som ikke er voksne nok til å forstå deg". :thumbdown:

Lenke til kommentar
Min, damas og fler rundt meg har stemt Frp.

 

Gleder meg til å se opptellinga

Det er rett og slett trist.. :p

 

Med andre ord mener du/dere blant annet at Norge skal sende militære styrker til f.eks IRAK (på ordre fra USA) uten FN mandat, alt er griet siden USA mener det er rett!!

 

I tillegg er du/dere enig med Bush om at KYOTO-avtalen bare er tull og at drivhus effekten har ingenting med CO2 uslipp å gjøre.

Synes faktisk det er litt merkelig at "hele verden" er enig om at CO2 utslipp må minkes med tanke på forurrensing og drivhus effekten, men USA synes ikkje det finnes nok vitenskapelige fakta som viser at CO2 er en årsak til drivhus effekten.

 

Skal innrømme at FRP har noen positive ting(få ned enkelte avgifter,som f.eks bensin avgiften), men på noen(les: mange ) emner så har de så merkelig/skrudd syn på ting at eg får helt avsmak for det partiet! FRP har jo ikkje noe som heter distrikts politikk, i tillegg er jo utenriks-politikken avskrevet USA's utenriks-politikk!

Lenke til kommentar

Da har jeg stemt, og etter mye grubling og tenking ble det høyre. Det må også sies at høyre har endel saker jeg ikke er helt enig i, bl.a fritt skolevalg. Liker ikke tanken på en "eliteskole" hvor de flinke elevene og lærerene søker seg til.

Vurderte en stund Venstre pga miljøpolitikken, men de ble utelukket da jeg fant ut at de var mot EU.

Lenke til kommentar
Med andre ord mener du/dere blant annet at Norge skal sende militære styrker til f.eks IRAK (på ordre fra USA) uten FN mandat, alt er griet siden USA mener det er rett!!

 

De 13 Norske offiserene i Irak hjelper til med å bygge opp den irakiske hæren, noe som absolutt er positivt. Hvorfor legge all drittarbeidet over på USA ?

Lenke til kommentar
Med andre ord mener du/dere blant annet at Norge skal sende militære styrker til f.eks IRAK (på ordre fra USA) uten FN mandat, alt er griet siden USA mener det er rett!!

Hvor har du dette fra?

 

I tillegg er du/dere enig med Bush om at KYOTO-avtalen bare er tull og at drivhus effekten har ingenting med CO2 uslipp å gjøre.

Eh, det er jo nettopp det den har. Men 95% av CO2-utslippene i verden kommer fra naturen selv, og er ikke menneskeskapt. Drivhuseffekten er dessuten nødvendig for at det skal kunne være liv på jorden.

 

USA synes ikkje det finnes nok vitenskapelige fakta som viser at CO2 er en årsak til drivhus effekten.

Hvor har du det fra?

 

FRP har jo ikkje noe som heter distrikts politikk

Tull. Bare noe så enkelt som lavere bensinpriser er ekstremt distriktsvennlig politikk.

Lenke til kommentar
Ser du liker å kverulere med det som skrives, jeg er dog rimelig sikker på at du er såpass oppegående at du har skjønt både mine og andres svar,men velger å kverulere vidre  :D men det får så vere.

Om du mot formodning ikke skulle vere gammel nok eller voksen nok til å skjønne slike grunnleggende ting så vil det nok komme den dagen du begynner i virkelighetens skole  :D

Lykke til og håper du ikke tryner så alfor mange ganger, det er nemmelig fort gjordt når en velger å kverulere seg frem i livet  :D  :D

Dersom du har gått tom for argumenter/svar hadde det stått mye mer respekt av deg om du i det minste bare trakk deg rolig tilbake, uten å komme med vikarierende begrunnelser som at det er "de andre som ikke er voksne nok til å forstå deg". :thumbdown:

Nei jeg har ikke gått tom for argumenter,jeg har i hovedsak benyttet argumenter som jeg noterte ned fra det programmet som gikk på NRK der et panel av 5 av de fremste sammfunnsekspertene i Norge uttalte seg, at enkelte da velger å kverulere dette bort som vås får stå for deres regning.

Jeg har valgt å bruke mye av deres argumentasjon nettop fordi det er nøytrale folk eller de uttaler seg nøytralt i slike saker, det er lettere foe en enkeltperson å bli farget av parti. Og når jeg så i tillegg i utgangspunktet har vert borgerlig frem til dette valget så valgte jeg dette.

Men jeg registrerer at det ikke er nok så da har jeg ikke mere å tilføye enn at jeg er imponert over at dere sitter med kunnskap langt over disse personene.

 

TAKK:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...