Gå til innhold

da har jeg stemt, hva stemte du?


Hva stemte du?  

754 stemmer

  1. 1. Hva stemte du?

    • Demokratene
      4
    • Det Liberale Folkepartiet
      9
    • Fremskrittspartiet
      183
    • Høyre
      96
    • Kristelig Folkeparti
      11
    • Kystpartiet
      5
    • Pensjonistpartiet
      2
    • Rød Valgallianse
      47
    • Senterpartiet
      21
    • Sosialistisk Venstreparti
      77
    • Venstre
      44
    • Norges Kommunistiske Parti
      10
    • Det Norske Arbeiderparti
      110
    • Blankt
      12
    • Har ikke/skal ikke stemme
      123


Anbefalte innlegg

Hvis vi ser bort ifra de som trikser for å unngå skatt, så er det fortsatt slik at jo mer man tjener, desto mer bidrar man med til fellesskapet. Jeg skjønner ikke at du gidder å krangle på det engang. Det får deg bare til å virke helt desperat etter å svartmale.

 

Javel så vi skal se bort fra en betydelig del av de som tjener mest, i så fall har du jo rett.

Disse er også de som investerer i nye bedrifter, som skaper nye arbeidsplasser. De har antakelig ført til mer i statskassa enn en million versjoner av deg ville klare til sammen.

 

Jeg skjønner ikke hva du snakker om. En som tjener 200000 sparer mer i forhold til det han tjener på minstefradraget enn en som tjener 500000.

Vel dette kan jeg for lite om til å forklare deg det detaljert,men det ekspertene sa var at de under 300 000 fik liten eller ingen gevinst av dette.

Så 70K er uten betydning hvis man tjener under 300K? Merkelig logikk.

 

Hvilke svakeste?

Lavtlønte, barnefamilier, pansjonister osv osv.

Det er klinkende klart at en tilnermet 3 dobling av egenandelene svir for disse.

Derimot får de lettelser på andre områder, som betyr at de får bedre råd til slikt.

 

Og du har ikke råd til det? Er du blant "de svakeste"?

Hva har det med saken å gjøre hva jeg har råd til eller ikke :cry:

Her var det brukt et konkret eksempel som viser en økning i egenandelene på nesten 200%, så er det eneste du kan svare "er du en av dem" :no:

Du brukte deg selv som eksempel. Du går vel ikke på trygd, attføring, el.l.? Du er i full jobb, ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disse er også de som investerer i nye bedrifter, som skaper nye arbeidsplasser. De har antakelig ført til mer i statskassa enn en million versjoner av deg ville klare til sammen

 

Nå får jo en som tjener 900 000 en skattelette fra Høyre på hele 24854 kroner, tviler sterkt på at det er disse som innvisterer stort i norks neringsliv . :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis vi ser bort ifra de som trikser for å unngå skatt, så er det fortsatt slik at jo mer man tjener, desto mer bidrar man med til fellesskapet. Jeg skjønner ikke at du gidder å krangle på det engang. Det får deg bare til å virke helt desperat etter å svartmale.

 

Javel så vi skal se bort fra en betydelig del av de som tjener mest, i så fall har du jo rett.

Men å se bort fra de store som virkelig gjør utslaget blir uansett feil.

Om vi ser bort fra at 70% av den norske bilparken er gamle biler så har vi jo en ny bilpark i Norge :whistle:

Jeg vil ta opp denne tråden igjen, jeg.

 

Her er jo kommentaren min om å se bort fra de som unngår skatt basert på sosialistenes konstante masing om "skattelette til de rikeste". Du selv sier jo at "de rikeste" ikke betaler noe særlig skatt uansett, så hvis vi ikke skal se bort fra dem her, så er det jo en gigantisk selvmotsigelse fra sosialistene.

 

Disse er også de som investerer i nye bedrifter, som skaper nye arbeidsplasser. De har antakelig ført til mer i statskassa enn en million versjoner av deg ville klare til sammen

 

Nå får jo en som tjener 900 000 en skattelette fra Høyre på hele 24854 kroner, tviler sterkt på at det er disse som innvisterer stort i norks neringsliv . :hmm:

Han som tjener 900000 har bidratt med mer til fellesskapet enn de som tjener mindre, så det er bare rettferdig at han også får større skattelette. Prosentvis har han jo mye høyere skatt enn en som tjener 300000 uansett.

Lenke til kommentar

howser.

Disse er også de som investerer i nye bedrifter, som skaper nye arbeidsplasser. De har antakelig ført til mer i statskassa enn en million versjoner av deg ville klare til sammen.

 

Det er et fåtall om noen av dem som tjener melom 500 000 og 1 mill som invisterer i arbeidsplasser.

 

 

Så 70K er uten betydning hvis man tjener under 300K? Merkelig logikk.

 

Som sagt det nytter ikke å flytte denne grensen høyere for folk som ikke har nok til å fylle denne,menst de som tjener bra fyller den uten problemer og dermed kan nyttigjøre seg av dette.

 

 

 

Derimot får de lettelser på andre områder, som betyr at de får bedre råd til slikt.

 

De lettelsene må du gjerne dokumentere, Jern Erna ble jo satt sjakk matt av Sv i siste partilederdebatt der hun måtte innrømme at egenandelend vil fortsette å stige i neste budsjett, så ja de får mere , de får mere utgifter de som har minst.

 

 

Du brukte deg selv som eksempel. Du går vel ikke på trygd, attføring, el.l.? Du er i full jobb, ikke sant?

 

Hva er dette for tull,jeg bruker et eksakt regnestykke der jeg har vert til kontroll på sykehus og sitter med regningene som viser hva jeg betalte i egenandeler denne gangen og hva jeg betalte for nøyaktig samme kontrollen for vel to år siden, disse tallene viser en dramatisk økning i egenandelene de siste 2 årene.

Når denne dramatiske økningen rammer meg vil jeg tro den rammer alle også dem som har det svert vanskelig, ikke sandt??

Og begynne å stille spørsmål med min jobb ellerom jeg har trygd vedkommer overhode ikke saken. Det vi her snakker om er hvor stor økningen er og om jeg eller du glatt betaler dette så gjør ikke de som tjener lite det, og når en nå vet at Jern Erna ønsker å øke disse ytterligere gjør det jo ikke saken bedre .

Lenke til kommentar
FrP får min stemme. Fornuften taler. (dette sies bare for å terge sosialistene på forumet. Prove me wrong!)

Du ergrer nok ikke sosialistene mest med det :)

For de som skjelver mest om FRP fortsetter å vokse er no Høyre,Venstre og KRF for jo større FRP blir jo vanskeligere blir det for dem å utelukke dem.

Det er jo et paradoks at høyresidens største parti ikke har noe å si, det er vel bare på høyresiden sånt kan skje :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Det er et fåtall om noen av dem som tjener melom 500 000 og 1 mill som invisterer i arbeidsplasser.

Det kunne egentlig vært interessant å se noen tall på hva ansatte bruker på aksjer, f.eks. i firmaene de selv er ansatte i.

Lenke til kommentar
Når du blir gammel nok til å stemme om noen år, modellmakt, så vil du forhåpentligvis sette deg inn i ting før du uttaler det ;)

 

Frem til da må vi vel bare leve med "morsomme" en-linjere fra deg som beviser hvor lite du vet og hvor mye modning som gjenstår :)

:dribble: :!: du er like morsom hver gang "bestefar", bruk gjerne linken til mine innlegg i profilen min så finner du nok at jeg hadde en annerledes skrivestil før. nå anser jeg ikke det som passende lenger.

 

ellers synes jeg det er frekt av deg å bruke "vi" formen og ikke "jeg".

ellers 2 kan jeg ikke huske å ha lest et fornuftig innlegg fra deg, når det er sagt så pleier jeg å scrolle videre når jeg ser visse nic

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Hehe... QED, modellmakt ;) Trenger vel ikke så si mer om deg, for du viser fint hva slags person du er. Kom tilbake om noen år du ;)

 

 

Det er et fåtall om noen av dem som tjener melom 500 000 og 1 mill som invisterer i arbeidsplasser.

De har likevel bidratt med mer i skattekassa enn de som tjener mindre.

 

Så 70K er uten betydning hvis man tjener under 300K? Merkelig logikk.

Som sagt det nytter ikke å flytte denne grensen høyere for folk som ikke har nok til å fylle denne,

Hva mener du? De som tjener under 70000?

 

menst de som tjener bra fyller den uten problemer og dermed kan nyttigjøre seg av dette.

Denne skjønner jeg ikke. Jo mer man tjener, desto mindre betyr minstefradraget, gjør det ikke?

 

Derimot får de lettelser på andre områder, som betyr at de får bedre råd til slikt.

De lettelsene må du gjerne dokumentere, Jern Erna ble jo satt sjakk matt av Sv i siste partilederdebatt der hun måtte innrømme at egenandelend vil fortsette å stige i neste budsjett, så ja de får mere , de får mere utgifter de som har minst.

Jeg har ikke sett noe "sjakk matt", men økning i minstefradraget og lavere skatt betyr som sagt at man sitter igjen med mer penger.

 

Du brukte deg selv som eksempel. Du går vel ikke på trygd, attføring, el.l.? Du er i full jobb, ikke sant?

Hva er dette for tull,jeg bruker et eksakt regnestykke der jeg har vert til kontroll på sykehus og sitter med regningene som viser hva jeg betalte i egenandeler denne gangen og hva jeg betalte for nøyaktig samme kontrollen for vel to år siden, disse tallene viser en dramatisk økning i egenandelene de siste 2 årene.

Ja, og så? Du har råd. De som ikke har råd, de som faktisk er fattige, får selvsagt hjelp.

 

Når denne dramatiske økningen rammer meg vil jeg tro den rammer alle også dem som har det svert vanskelig, ikke sandt??

Hvordan "rammer" den deg? Gjør det at du ikke får mat på bordet?

Lenke til kommentar
latterlig personangrep med svar; angriperen virker tilbakestående, har lest angriperens siste innlegg i politikk-forumet, lobotomi bør vurderes som et preemptiv tiltak

Og for denne tiraden pådro brukeren seg moderators udelte vrede. Slikt vil vi ikke ha noe av her.

 

Generelt skal dere holde dere til sak og ikke person, det gjelder dere alle...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett noe "sjakk matt", men økning i minstefradraget og lavere skatt betyr som sagt at man sitter igjen med mer penger.

 

Noe som ikke hjelper noe særlig når Howzer har lagt ned sosialkontoret så de lavtlønnetes lønninger blir presset ned til minst det halve av idag.

 

Et annet poeng er jo at når de fattige får mer men de andre får enda mer, så sakker de fattige etter resten i status.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...