CellularDude Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Viser til artikkel på Amobil, som blant annet omtaler Siemens C75. At C75 er mye for pengene, er ingen tvil om. Men jeg vil kommentere det man skriver om telefonens minne "Det interne minnet er på 10 MB, noe som er ganske bra for en telefon i det prissegmentet C75 ser ut til å legge seg i. Med 10 MB minne får man plass til godt over 200 bilder tatt med kameraet, eller et helt arsenal av ringetoner og bakgrunnsbilder. Hvor mange videosnutter minnet holder til er uvisst, men med 10 MB minne burde man få plass til en del minutter med film. " 10mb interninne på en VGA-telefon er bra det. Men det er ikke mer enn 50-60% av den plassen tilgjengelig ved kjøp. Jeg har hatt en rekke Siemenstelefoner i x65-klassen, samt M75, og det viser seg at mye av minnet allerede er brukt ved kjøp. Man kan slette bilder, lyder og programmer og frigjøre en del plass, men ikke så mye at det virkelig monner. Flere SE-telefoner med tilsvarende minne tilbyr prosentvis mye mer ledig minne ved kjøp. Lenke til kommentar
molna Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Må huske at C75 er rimelig billig mobil da. Mye for pengene. Minnekort ville vært unødvendig på denne modellen og internminne er nok akkurat samme som er brukt på CX75 etc for å holde prisen nede. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Poenget mitt var at det er relativt lite minne ledig i forhold til kapasiteten, ved kjøp. Men bevares, det er en knall mobil, som bør selge meget godt. Lenke til kommentar
molna Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Ja, de stapper kanskje minnet fullt med litt for mye rart. De fleste bruker vel neppe mye av det. Burde kanskje vært tilgjengelig for nedlasting bare, slik at kun de som trenger det kunne lastet det ned. (men så er ikke dette med nedlasting så enkelt for alle heller kanskje..) Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Ett program som bare er heft, er billed-editoren. Den tar for det første et lysår å starte, og er treig å jobbe med. Har prøvd den en gang, men det fristet ikke til gjentakelse. Det Siemens gjør bra, er at de tilbyr full pakke av det som er installert på telefonen, til nedlasting fra nettet. Selv om kanskje en del vegrer seg for å installere selv, er det hos Siemens kun snakk om elementær filbehandling, slik man ellers flytter dokumenter på en PC. Personlig sletter jeg det jeg ikke trenger, etter å ha kopiert det til PCen. Når jeg en gang selger mobilen, legger jeg det på plass igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå