dan1el Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hei. Jeg bare lurer på om en harddisks kan ligge løst i kabinettet? Jeg har nettopp kjøpt ny harddisk og det er overhodet INGEN muligheter til å få festa den. Takker for svar. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ja, går fint det, så lenge kretskortet ikkje får kortslutning. Legg den på litt gummi eller liknande og prøv å få den til å henge fast med strips, tau eller liknande. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Strips var en god ide! Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 slår mej på STRIPS! Lenke til kommentar
firepack3 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Brukte selv patentbånd. Helt genialt til å feste hardisker i, hvis du ikke har flere ledige plasser. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Hmm nei. Får ikke festa den med strips. Jeg må nok kile den fast med noe som ikke brenner... hehe. Tips? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Har et nytt problem nå da, hehe. Windows ser ikke ut til å finne harddisken. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Hvis bios finner disken, så vil jeg vel anta at den ikke er formatert/partisjonert. Endret 10. august 2005 av Nichotin Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Bios finner ingenting. Det gjør heller ikke disk manager(diskmgmt.msc). Lenke til kommentar
Micke Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Sjekk jumper (Slave/Master/Cable Select) både på den nye og evt. eksisterende disk på samme IDE-kontroller. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Min orginalharddisk, Seagate, står på en måte på "midten" av IDE-kabelen. Jeg setter så min nye Samsung på "enden"... da skjer det ingenting. Bytter jeg om finner ikke bios noen. Er det IDE-kabelen som har tatt kvelden? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Sjekk jumperstillingene. Om du setter begge på CS (Cable Select) så skal det gå bra. Om det ikkje funker kan du prøve å sette ein på Master og ein på Slave. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Master skal stå ytterst. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Hei. Takker for innspill. Jeg er ikke sikker på hva "Cable Select" er for noe... uansett, så har jeg prøvd med alle mulige varianter på Master/Slave, og det jeg ender opp med er en fungerende disk eller ingen fungerende disker. Jeg tror jeg bytter IDE-kabel. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hvis du har litt penger til overs, så er kansje dette noe å tenke på. ca 175,- Microplex Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Så mye trøbbel. Jeg har ikke ekstra IDE-kabel, så jeg får ikke sjekka om det er kabelen som er kaputt. Nå har jeg satt min gamle harddisk som Master (den stod som slave før) og min nye som Slave (altså midt på ledningen). BIOS finner ikke den nye disken (det har den aldri gjort), men den finner derimot den gamle. Når jeg skal starte pcen vil ikke windows starte... finner ikke boot-greier på IDE-0. Dette er håpløst. PCen nekter å boote med mindre min gamle HD står på slave og den nye finner ikke BIOS uansett. Er den nye harddisken ødelagt? Endret 10. august 2005 av dan1el Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Hvis du har litt penger til overs, så er kansje dette noe å tenke på. ca 175,- Hei, Slenger mig på dette forslag også. Har selv 2 sånne og er veldig fornøyet (får vifte med i tillegg). Kan anbefales! Jeg har før hatt harddiske ligendes løst i bunnen av kabbinettet (på en antistatisk pose) uten problemer - dog er det vigtigt at HD'en ligger helt vannrett. Dette var dog en midlertidig løsning. Mvh Kimmer Endret 10. august 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Det er jo bare å teste med kabelen til cdrommen. Hvis du har satt begge jumperene til cable select (cs), vil den ytterste disken bli master og den på midten være slave. Hvis du setter jumperene til master og slave har det ingen betydning hvor på kabelen du setter diskene. Da er det jumperen som bestemmer. Endret 10. august 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Jeg er ikke helt sikker på hva dette cable select greiene er for noe. Jeg har to kabler i harddiskene, strøm og IDE. Skal teste med kabelen til CDrommen nå. Skulle bare nevne at jeg "fant" samsung-disken nå. Men det var når jeg BARE hadde i kabelen til disken og den gamle frakoblet. Rare greier det her. Endret 10. august 2005 av dan1el Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå