AtomSmurf Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Skal kjøpe et 6800 Ultra til neste uke når prisene kuttes ved 7800 GT's ankomst. Men: har mitt 360W PSU (i et TX-10B-D CHIEFTEC Case Midi ATX Tower) nok juice til og håndtere et nedprisa 6800 Ultra? Hvis ikke, hvilken PSU anbefaler dere? Hvis det er en støyfri sak så blir dama veldig fornøyd og ikke minst forståelsefull ovenfor 6800 Ultra innkjøpet... Stig, Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg tror nok den vil slite litt med et Ultra-kort, men dersom du kjører 6800 GT så går det bra! (Og så er jo ytelsesforskjellen på GT og Ultra minimal, mens prisforskjellen er merkbar...) Lenke til kommentar
apwr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Det er fullt mulig det går. Men det endelige svaret finner du bare på en måte, nemlig å prøve. Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Jeg tror nok den vil slite litt med et Ultra-kort, men dersom du kjører 6800 GT så går det bra! (Og så er jo ytelsesforskjellen på GT og Ultra minimal, mens prisforskjellen er merkbar...) Interresant! Jeg vurderte nemlig et Club GT kort, men kompiser mente at det var best og peise på med størst og raskest. Grunnen til at jeg ville ha et GT kort var at jeg har en 2.6 GHz P4 overklokket til 3.1 GHz, og jeg tror at et Ultra kort vil ikke kjøre optimalt på en slik CPU hastighet. Jeg har forøvrig 3 GB ram Stig, Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 spørs jo litt og mye anna ræl du har i kabbisen din da er det minimalt tror jeg du kan prøve..har du mætt vifter hdds og neon kan du nok glemme det... røska tur alt unødvendig jeg da je satte i ett 6800gt...fikk høyere score i 3dmark..hmhmh er j gærn? jada uansett grafikk blire! Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 spørs jo litt og mye anna ræl du har i kabbisen din daer det minimalt tror jeg du kan prøve..har du mætt vifter hdds og neon kan du nok glemme det... røska tur alt unødvendig jeg da je satte i ett 6800gt...fikk høyere score i 3dmark..hmhmh er j gærn? jada uansett grafikk blire! Hmm, 91 Stomperud ? Er det deg... Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 HEHE nej ingen stomperud her gitt.. Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 spørs jo litt og mye anna ræl du har i kabbisen din daer det minimalt tror jeg du kan prøve..har du mætt vifter hdds og neon kan du nok glemme det... Det eneste jeg har utenom FX5600 kortet som står i no, er et MSI tvkort. Null neons og sånn stash. Dumt spørsmål: med en 360W PSU, suger den 360W hele tida, eller er det den optimale ytelsen til PSU'en? Etter og ha fløtta inn i ny leilighet hvor man må betale strøm, er dette blitt et faktisk moment. Stig, Lenke til kommentar
apwr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Den drar ikke 360W hele tiden nei. 360W indikerer maksimum belastning over tid. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 En PC trekker like mye effekt fra veggen/belaster PSU, som det trengs for å produsere varmen og lyset den avgir. Hverken mer eller mindre. Mindre hard jobbing, trekker mindre effekt... Lenke til kommentar
somdene Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Question Understanding System Requirements for NVIDIA based Graphics Cards. Your computer needs to have a 300 Watt or more power supply to ensure your PC is stable with a new add in card. Research your computers specifications by reading the user guide, search the manufactures web site, or contact them direct for this information. Nvidia FAQ Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Your computer needs to have a 300 Watt or more power supply to ensure your PC is stable with a new add in card. Hadde hvert morsomt å se den 300 watter'n som drar riggen til f.eks. Snekker'n uten å svette. 350 gode Watt på singel 6800 U går greit. Har en kompis som kjører 2 WD disker, Palomino og 6800nu på en 5 år gammel 250 W fra Aopen, helt greit, mens jeg kasta en 400 W som ikke klarte det samme. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Kjører 6800 Ultra på F/S 350 watter, sammen med 3200 Clawhammer (754), 2 CD drev, 1 HD og 4 kab.vifter. Dette er helt problemfritt i mitt oppsett. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 På en 350W strømforsyning går den på ca 250W kontenuerlig effekt. Den oppgitte 350W er peak effekt på strømforsyningen. Har du hardware som trekker en del strøm blir PSU ganske varm og kan bli overbelastet og kortslutte som en konsekvens av det. Har du derimot en PSU på f.eks 500W vil det derimot bli kjøligere i kabinettet og rikelig effekt ved senere oppgraderinger. Kan anbefale en MIST 500W som er kraftig og stillegående. Lenke til kommentar
enl Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Kjøpte akkurat et PoV GF 6800Ultra AGP kort fra Netshop. Et igjen til kr. 2900. Etter at jeg hadde kjøpt det stod det utgått. PCIe-versjonene kan jo koste 1000kr mer Håper jeg gjorde et godt kjøp der Fant også ut at 6800Ultra spiser strøm til frokost, så jeg bestillte 500watter'n fra Mist, skal være en del bedre enn min gamle 350W Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 så jeg bestillte 500watter'n fra Mist, skal være en del bedre enn min gamle 350W Bra kjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå