Gå til innhold

Problemer med "D0" punkt på xbox


tp88

Anbefalte innlegg

Tror nok det er mange her som drar opp sin 30w loddebolt eller mer og skal lodde xbox.. Ikke lurt.

 

Dette er en feilvurdering mange gjør.Jo kraftigere (les mer watt) jo mindre tid kreves på loddepunktet og derav mindre varmeutvikling på komponenter, kjapt inn, kjapt ut.Med mindre watt kreves lengre tid for å varme loddpunkter og få tinn til å flyte = mer stress på komponenter siden varme sprer seg over lengre tid.

 

Det er manglende loddekunskaper og ikke høy watt styrke som gjør at mange ødelegger konsollene sine ved chipping.Selv bruker jeg en 25w og en 60w.Skal dog sies at 25 watteren brukes desidert mest :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker iallefall 25w.

 

Nå har deg seg slik at vi har mistet internettilkoblingen i helgen, så nå sitter jeg på modem. Jeg skal prøve det dere har tipset, og jeg kommer til å gi tilbakemelding på mandag når jeg får internett tilbake. Takk så langt iallefall...

 

Edit: Ingenting egentlig..

Endret av Bacon_Boy
Lenke til kommentar

Startet opp xboxn uten chip, men den bare startet, ga fra seg en pipelyd og slo seg av igjen. Så startet den på nytt igjen, og det samme skjedde, og slik fortsatte det. Noen som vet om dette er et symptom på at den er død eller et symptom på at det er ikke er forbindelse overalt?

 

Noen som har har hatt xboxn til å oppført seg på samme måte?

Lenke til kommentar
Startet opp xboxn uten chip, men den bare startet, ga fra seg en pipelyd og slo seg av igjen. Så startet den på nytt igjen, og det samme skjedde, og slik fortsatte det. Noen som vet om dette er et symptom på at den er død eller et symptom på at det er ikke er forbindelse overalt?

 

Noen som har har hatt xboxn til å oppført seg på samme måte?

Det er symptom på at det er noe feil ja.

Foreks at det er feil i forbindelse.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått D0 punktet fikset nå, men ser ut for at noe fremdeles ikke stemmer. XBOXn fungerer når jeg starter den opp med eject knappen (chippen er ikke aktivert), men den bare "fragger" når jeg prøver å starte med chippen, så jeg må få kontrollert alle loddepunktene på chippen igjen.. Sitter ihvertfall der jeg satt helt i begynnelsen med en original xbox som fungerer :roll:

Lenke til kommentar

Okei, nå er alle punktene loddet på nytt, og blitt sjekket med multimeter for forbindelse. Xboxn starter fremdeles på vanlig vis når chippen ikke er aktivert, men når jeg prøver å starte den med chip, så starter den opp på vanlig måte (ingen FRAG) men ingen bilde på skjermen. Er dette vanlig eller må jeg prøve å få den bootet med en bootbar cd? Jeg har brent slayers 2.6 over på en cd, prøvde å boote med den, men ingenting skjedde, er det fordi spillern ikke kan lese platen eller fordi det er noe annet galt? Hvordan går jeg frem nå etter at chippen er innstallert?

Lenke til kommentar

Knapp? Har ikke noen knapp på min chip. Er det ikke bare Duo X2 som har knapp siden den har to bios banker? Jeg har Duo X2 Lite, etter som jeg har forstått har den bare en bios bank..eller er det en knapp på denne som jeg ikke har lagt merke til? Bruker standard AV kabel også. Kan det fremdeles være loddingene som er gale?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det punktet er mye større pluss at du har større plass rundt punktet og skal være ganske flink for å dra opp noen baner :)

Quoter meg selv her, fordi jeg klarte akkurat det i dag! Er så forbanna nå! :mad: . Det har jo gått enkelt før, men i dag klarte jeg å dra opp banen! Det ser ut som om det går ann å bytte ut banen med en ledning. Noen som har prøvd det før??

Har et lite raseriutbrudd her nå!!

Lenke til kommentar
Det punktet er mye større pluss at du har større plass rundt punktet og skal være ganske flink for å dra opp noen baner :)

Quoter meg selv her, fordi jeg klarte akkurat det i dag! Er så forbanna nå! :mad: . Det har jo gått enkelt før, men i dag klarte jeg å dra opp banen! Det ser ut som om det går ann å bytte ut banen med en ledning. Noen som har prøvd det før??

Har et lite raseriutbrudd her nå!!

Fikk det fint til jeg :p Xboxn funker som normalt, men likevel ikke med chip, har null aning om hva som er årsaken..

Lenke til kommentar
Det punktet er mye større pluss at du har større plass rundt punktet og skal være ganske flink for å dra opp noen baner :)

Quoter meg selv her, fordi jeg klarte akkurat det i dag! Er så forbanna nå! :mad: . Det har jo gått enkelt før, men i dag klarte jeg å dra opp banen! Det ser ut som om det går ann å bytte ut banen med en ledning. Noen som har prøvd det før??

Har et lite raseriutbrudd her nå!!

Fikk det fint til jeg :p Xboxn funker som normalt, men likevel ikke med chip, har null aning om hva som er årsaken..

jeg gjorde det på baksiden da! :ohmy: Gidder ikke å fikse det uansett... :shrug: . Xboxen får bare ligge å dø :evil:

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nettopp loddet min første chip. -Stort sett det eneste jeg har loddet...

Til gjengjeld er jeg så heldig at jeg har tilgang til mye slikt utstyr på jobben.

 

Jeg brukte en 80W loddebolt med termostat. Innstilt på ca. 350 grader .

Loddespissen var spiss som fy. 0.8 mm.

I tillegg brukte jeg arbeidslampe med stort forstørrelsesglass innebygd.

 

Dem første loddingene gikk ok, men ikke 100% fornøyd med hvordan tinnet fordelte seg .

 

Tok så en nål og dyppet i loddepasta, og skrapet forsiktig på loddepunktene før jeg loddet videre. Brukte så lite av dette, at det knapt viste gjennom forstørrelsesglasset.

 

Dette gjorde at loddingen videre gikk som en lek !

Tinnet fordelte seg perfekt, og alt var egentlig bare velstand.

Brukte 0,2 mm2 enleder til DO og BT ( på undersiden). Sånne ledninger fant jeg i en gammel cat5 kabel.

 

Kairo

Lenke til kommentar
Hei.

 

Har nettopp loddet min første chip. -Stort sett det eneste jeg har loddet...

Til gjengjeld er jeg så heldig at jeg har tilgang til mye slikt utstyr på jobben.

 

Jeg brukte en 80W loddebolt med termostat. Innstilt på ca. 350 grader .

Loddespissen var spiss som fy. 0.8 mm.

I tillegg brukte jeg arbeidslampe med stort forstørrelsesglass innebygd.

 

Dem første loddingene gikk ok, men ikke 100% fornøyd med hvordan tinnet fordelte seg .

 

Tok så en nål og dyppet i loddepasta, og skrapet forsiktig på loddepunktene før jeg loddet videre. Brukte så lite av dette, at det knapt viste gjennom forstørrelsesglasset.

 

Dette gjorde at loddingen videre gikk som en lek !

Tinnet fordelte seg perfekt, og alt var egentlig bare velstand.

Brukte 0,2 mm2 enleder til DO og BT ( på undersiden). Sånne ledninger fant jeg i en gammel cat5 kabel.

 

Kairo

Og xboxn fungerte gullegodt også med chip?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...