tp88 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Skulle chippe min xbox her om dagen med min nye duox2 lite chip, alt gikk fint, alle loddepunkter ble gode. Så skulle jeg kaste me over den siste ledningen å lodde, punktet fra "D0" til chippen. Streblet lenge med å få det til å sitte, selvom jeg skrapet vekk det belegget på toppen av punktet. Etter kanskje en time med mye fomling på "D0" så fikk jeg ledningen til å sitte, skulle da bare vri den bittelitt for å lodde den fast på chippen. Så så jeg at den løsnet litt igjen på "D0" med det sammen jeg trekte kabelen mot chippen, så ble den nesten helt løs. Da tenkte jeg bare faen, må lodde den på nytt da. Så dro jeg den opp, da jeg merket at den faen med dro med seg banen på kretskortet til punktet "D0". Banen har bare løsnet fra kortet, men er ikke revet av. Hva faen gjør jeg nå da? Prøvde å lodde den på plass igjen men den ville ikke sitte. Noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ai, vet ikke mye om chipping, men hørtes litt ille ut.. Får ikke til å mekke bilder? Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Tja, jeg kan gå å ta et bilde nå. Stand-by.. Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Her er bilde.. Endret 10. august 2005 av Bacon_Boy Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Resize eit par hakk til 1024*.... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Fra det jeg kan se, er det vel brudd i selve kretsen til printerkortet.. Såfremt jeg ser rett.. Da kan vel ikke det loddes, tviler jeg på hvertfall. Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Banen der er ikke brutt av, den har bare løsnet fra platen, det vil si at den fremdeles har forbindelse. Må bare få festet den igjen på et vis... Endret 10. august 2005 av Bacon_Boy Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 kan vel _kanskje_ prøve med litt tape som du bare smetter over der, så det sitter fast? Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Tviler sterkt på at jeg får forbindelse da, tenkte over den tanken igår når jeg loddet. Må få forbindelse med den løsnede banen til hullet og den gule ledningen på bildet som er festet til chippen. Er stygt redd for at tapen kan begynne å smelte hvis jeg skal lodde den på den ledningen der. Skal få noen andre til å lodde den på siden jeg tydligvis ikke fikk det til selv. Må ha noen som er stødig på hånden Lenke til kommentar
Bydal Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg ville bare festet den så godt jeg kunne med teip eller noe lignende. Prøv å boote Boxen ....funker det, så funker det. Funker det ikke må du kanskje lodde på en ny ledning som er isolert i stedet for kobberbanen. Har også klart å trekke ut baner på den måten....og det gikk ikke spesielt bra dessverre Det der er uansett en lei situasjon....lykke til Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Nei, vet ikke jeg. Er ikke noe ekspert på slikt Jaja, lykke til! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Dersom banen går rett fram kan du kanskje erstatte den med ein ledning som går frå IC-brikka til eit av dei små hola i andre enden av banen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Bytt ut printen som er løs med en ledning, finn nærmeste faste punkt i hver ende, og lodd deg på der.... lol... ( må bare le litt av de som chipper selv...) det er jo nesten gratis å få det gjort... Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Jaja, le nå bare dere, lett å være etterpåklok nå :!: Har aldri hatt noen problemer med å lodde, men akkurat det jævla punktet ble så utrolig lite. Det er vanskelig å se hvor den banen går, kikket med forstørrelsesglass og mener at den går inn i IC'n, så må vel muligens komme inn fra undersiden en eller annen plass der den banen slutter. Overlater nå det punktet til noen som kan med det der, men kanskje det var litt i seneste laget? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Litt vanskelig å se på det bildet der, men det ser ut som om du har skadet litt område rundt d0-punktet? Har sett noen som har klart det og før, og det krever enda mer fikling for å fikse det også Du gidder ikke ta et litt større bilde enn 1024 da? Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Litt vanskelig å se på det bildet der, men det ser ut som om du har skadet litt område rundt d0-punktet? Har sett noen som har klart det og før, og det krever enda mer fikling for å fikse det også Du gidder ikke ta et litt større bilde enn 1024 da? Området er ikke skadet rundt der, er bare litt "rensestoff" (husker ikke ordet) fra loddetinnet som har havnet rundt der. Har større bilder, men får ikke publisert dem her på forumet siden alle er på rundt 500 kB. Har ingen plass å laste dem opp heller. Noen som kan fortelle meg om det er noe som kan gjøres her, eller synger xboxn min på siste vers? Kan omså sende bilder på msn hvis noen oppgir msn adresse.. (men det må være folk som har peiling på slike reperasjoner) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Bruk http://www.imageshack.us/ der kan du laste opp bilder på 1MB. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hadde jo vært MYE lettere hadde du benyttet d0 punktet på undersiden! det er jo tre ganger så stort! skal finne ett bilde til deg! Lenke til kommentar
H2H Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Her er bilde... Bilde Endret 10. august 2005 av H2H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå