Gå til innhold

Bruk av Live-CD med ubuntu

qrs

Anbefalte innlegg

Har en Pc med Win XP som har kræsja på en eller annen måte. Har lastet ned og brent en CD med Ubuntu etter et tips om at jeg da kanskje ville få kontakt med maskinen. Det gjør jeg men jeg hadde håpet at dette ville sette meg i stand til å få ut de filene som ligger der fra før av og som jeg selvfølgelig har glemt å ta backup av. Men jeg har jo ikke noen peiling på dette med Linux. Noen som kan hjelpe meg? Er det mulig å få dette til? I tilfelle, hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det, jeg vil anbefale Knoppix, som er mer egnet som en rescue-disc på mange måter. En kompis av meg kuka opp XP, så lånte jeg han Knoppix, og har fikk henta ut alle filene hen ville.

Alle partisjonene(NTFS) blei lista opp (tilogmed på desktopen, så det skakke værra vanskelig å finne diskene).

Knoppix for the wind!

:love:

Endret av Jorek
Lenke til kommentar

Takker så mye for svar folkens!

Jeg har lastet ned Knoppix men får ikke til å brenne denne på CD. Det jeg lasta ned var en torrent-fil (sier ikke meg så mye) og Nero kjenner tydeligvis ikke til dette filformatet. Hva gjør jeg nå? :hmm:

Endret av qrs
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned Knoppix men får ikke til å brenne denne på CD. Det jeg lasta ned var en torrent-fil (sier ikke meg så mye) og Nero kjenner tydeligvis ikke til dette filformatet. Hva gjør jeg nå?  :hmm:

Torrent filen hjelper deg ikke så mye før du har brukt et egnet program til å hente ned denne, eksempelvis Azureus e.l.

Hvis du vil ha den normale filen du brenner hent ned filen med iso endelse.

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned Knoppix men får ikke til å brenne denne på CD. Det jeg lasta ned var en torrent-fil (sier ikke meg så mye) og Nero kjenner tydeligvis ikke til dette filformatet. Hva gjør jeg nå?  :hmm:

Torrent filen hjelper deg ikke så mye før du har brukt et egnet program til å hente ned denne, eksempelvis Azureus e.l.

Hvis du vil ha den normale filen du brenner hent ned filen med iso endelse.

Takk!

Nå klarte jeg å finne den også. Så ingen slik mulighet tidligere, men jeg fant en dansk side hvor det var mulig! Så nå får vi se!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...