bongofrakongo Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hei Hva er det enkleste serverprogrammet? Er relativt erfaren i windows baserte prog. Har en ekstra pc som skal settes opp som server på kontoret mitt. Har 1 skjerm som brukes til personling pc. Hva er det beste "fjernstyrings verktøyet av serveren? Takk B Lenke til kommentar
wilai Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Win Xp har jo innebygd fjernstyring ellers har du dette fra innlegge Anbefalinger til programvare Fjernstyring: tsclient (Windows RDP), rdesktop (Windows RDP), VNC Viewer Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hei Hva er det enkleste serverprogrammet? Er relativt erfaren i windows baserte prog. Har en ekstra pc som skal settes opp som server på kontoret mitt. Har 1 skjerm som brukes til personling pc. Hva er det beste "fjernstyrings verktøyet av serveren? Takk B Hva mener du med "serverprogram"? Operativ system du mener? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hei Hva er det enkleste serverprogrammet? Er relativt erfaren i windows baserte prog. Har en ekstra pc som skal settes opp som server på kontoret mitt. Har 1 skjerm som brukes til personling pc. Hva er det beste "fjernstyrings verktøyet av serveren? Takk B Hva mener du med "serverprogram"? Operativ system du mener? nei? han trengte en program som han kunne koble til en anne maskin med!! Lenke til kommentar
Spacerunner Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Prøv Radmin! Det er enkelt og sikkert å bruke. Gå på www.radmin.com for å prøve PM meg for fullversjon... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Etter min meding er den enklseste løsningen å installere Windows 2000 Server. Der e det innebygget Http Server, FTP Server, DHCP server + Mer. For å sette opp Remote desktop må du bare starte terminal services. Sånn gjør jeg det i allle fall. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Skal du ha det den enkleste og kjappeste måten, med og bruke minst mulig RAM ville jeg anbefale deg og installere Linux uten X, også installere denne. Den gjør så du får: FTP server, Webserver, MySQL, PHP, PHP-Admin. Den gir deg rett og slett akkurat det du trenger. Og når du snakker på "fjernstyring" så bruker du bare et shell . Det vil si at du bare logger deg inn med programmet Putty, også kan du styre linux serveren din Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Skal du ha det den enkleste og kjappeste måten, med og bruke minst mulig RAM ville jeg anbefale deg og installere Linux uten X, også installere denne. Den gjør så du får: FTP server, Webserver, MySQL, PHP, PHP-Admin. Den gir deg rett og slett akkurat det du trenger. Og når du snakker på "fjernstyring" så bruker du bare et shell . Det vil si at du bare logger deg inn med programmet Putty, også kan du styre linux serveren din Hold deg langt unna XAMPP. Alle distroer har Apache/PHP/MySQL i pakkesystemet. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Skal du ha det den enkleste og kjappeste måten, med og bruke minst mulig RAM ville jeg anbefale deg og installere Linux uten X, også installere denne. Den gjør så du får: FTP server, Webserver, MySQL, PHP, PHP-Admin. Den gir deg rett og slett akkurat det du trenger. Og når du snakker på "fjernstyring" så bruker du bare et shell . Det vil si at du bare logger deg inn med programmet Putty, også kan du styre linux serveren din Hold deg langt unna XAMPP. Alle distroer har Apache/PHP/MySQL i pakkesystemet. XAMPP funker da greit det, i allefall når jeg har prøvd det på Windows Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 XAMPP funker da greit det, i allefall når jeg har prøvd det på Windows Snakket om Linux. Er ikke det samme Lenke til kommentar
wilai Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) XAMPP funker da greit det, i allefall når jeg har prøvd det på Windows Snakket om Linux. Er ikke det samme hør på olear!! han har hjelp meg med Linux så eg stole på han Endret 17. august 2005 av wilai Lenke til kommentar
bongofrakongo Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Takk for alle svar, skal teste ut noen av forslagene. B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå