Heineoen Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Har en Athlon 64 3200+ Venice prossessor og TwimMos Pc 3200 ram Bør jeg låse rammen på en Mhz før jeg overklokker cpu'en videre? Endret 10. august 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 er ikke akkurat ekspert på området, men hvis det er mulig å låse ramen tror jeg du burde gjøre det, men hvis du skal klokke lite tror jeg det er unødvendig. skal du klokke mye og ikke kan låse ramen tror jeg kanskje du bør stille den ned litt. (har ikke peiling på annet en p4 processorer ) Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 Takk, hadde jeg bare hvist hvordan på mitt DFI Nf4 Sli hk. Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 tror faktisk ikke det er mulig å låse ramen. det skal være ram ett eller annet (husker ikke hva det het akkurat)i bios som sansynligvis enten står på auto eller 400Mhz klokker du lite lar du det stå som det er, klokker du mye kan du stille ned på 333 Mhz. men jeg synes du bør vente til en som her peiling på athlon 64 har svart... Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Det lar seg ikke gjøre å låse minnet hvis man skal overklokke vha HTT-økning (som jo er eneste mulighet for de aller fleste). Det nærmeste man kommer, er å sette "Max Memclock" til auto - da vil minnet holde seg rundt 200 MHz uansett HTT. Når man skal finne ut hvor høyt hovedkortet er stabilt, er det vanlig å sette en lav divider/multiplikator slik at man et stykke på vei utelukker RAM og CPU som kilder til ustabilitet. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Hva er best av å overklokke rammen og cpu'en litt eller å overklokke cpu'en mye da? Og hvordan bør jeg overklokke med mine spec? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå