Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

koble seg til internett fra bærbar hvor som helst?

Anbefalte innlegg

Hei...

snart får jeg bærbar med slikt trådløst nettverkskort osv.

Og jeg vil da håpe at jeg kan sitte på f.eks et hotellrom i utlandet elelr norge og spille f.eks WOW.

Hvordan fungerer dette? Og hva koster det meg ? f.eks med to timer spilling.

Trenger jeg et spes abonement elelr må jeg gjøre noe spes med den bærbare? kjøpe noe spes osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har trådløst nettverkskort i maskinen din, er forutsetningene til stede for at du kan logge deg på et hvilket som helst trådløst nettverk rundt om kring i verden, så fremt det trådløse nettverket støtter de samme standardene (f.eks 802.11b og 11g), og at du har rettigheter til å logge deg på nettverket (kryptering, passord og lignende).

Det er nok ingen her som har fastisvar på hva det vil koste deg med 2 timer WOW i et hotell i Portugal, det er opp til hvert enkelt hotell/hver flyplass osv, hva det koster å bruke det trådløse nettverket. Enten det er gratis, koster noen kroner per time, eller er kjempedyrt. Da er det uansett ikke mer enn selve internettilgangen du betaler for.

Lenke til kommentar

Ok..så prisen varierer.

Jeg regner med at nettverkskortet vil takle dem fleste europeiske standarer da den bærbare pc'en er helt ny og det er liksom ikke spart penger på nettverkskortet.

Men hvordan gjør jeg det fysisk? Hvordan setter jeg det opp til å kunne ta inn lokalnettet? finnes det er guide på nettet jeg kan lese om dette?

Må man snakke med hotellresepsjonen for passord osv?

Noen som har erfaringer med slikt?

Da er det uansett ikke mer enn selve internettilgangen du betaler for.

mener du har at man kun betaler for tilgang? og ikke tiden du er på?

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

de fleste oppdaterte hoteller, flyplasser, bensinstasjoner osv. rundt i de mellomrike og rike landene i europa har gratis trådløst nett tilgjengelig for gjester/besøkende.

nettverkskortet ditt vil sannsynligvis ikke ha noen problemer med å koble seg opp.

btw så utvikles det et trådløst nettverk over radiofrekvenser her i norge nå for tiden så snart vil du ikke trenge kablet internett inn i huset en gang.. og med abbonoment på denne tjenesten vil du kunne surfe fra hvor som helst i norge som disse frekvensene når..

Lenke til kommentar

Testet min bærbare rundt om i sverige for ett par uker siden.

Alle hotellene jeg var innom brukte noe som blir kalt "homerun" som sin leverandør av trådløst nettverk.

De skulle ha 120 kroner per døgn hele veien, noe jeg personlig syntes var litt drøyt med tanke på prisen det er for ett hotell-rom fra før.

Så kostbart med Wow i sverige er jeg redd :dontgetit:

Endret av Inztigator
Lenke til kommentar

Ok!

Da jeg stort sett reiser til "rike" land. I hvertfall i Europa, så skal jeg ikke ha problem med tilkoblingen virker det som :thumbup:

Men 120kr døgnet er helt ok for meg. Det føres rett på reiseregn :D

Men med 120kr døgnet så kan man surfe så mye man vil for disse 120kr sant?

Og er det en smal sak å få nettverkkortet sitt til å finne denne lokale nettleverandøren? Er det liksom bare å si at det skal søke? Står det forklart på pc'en elelr må man v're litt 2ekspert2 på trådløse nettverk for å sette dette opp på pc'en sin? (noe jeg ikke er)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...